800
۰
خطیب جمعه سراوان:

ثبت نام افرادی که واجد شرایط نیستند توهین به نظام است/عدم رونق تولید مساوی با بیکاری در جامعه

خطیب جمعه شهرستان سراوان با اشاره به نام نویسی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام افرادی که دارای صلاحیت و واجد شرایط نیستند را توهین به نظام دانست و خواهان تدابیر لازم از سوی مسئولین شد.
b
b
به گزارش شستون، نماز جمعه 25 فروردین سال 96 به امامت حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه شهرستان سراوان در مسجد جامع علی ابن ابیطالب (ع) این شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا دهقان امام جمعه شهرستان سراوان در جمع نمازگزان جمعه ضمن گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت:  این ارگان نظامی از اولین نهاد هایی بود که وفاداری و پیروی از انقلاب و امام خمینی (ره) را در زمان انقلاب اعلام کرد که حضور ارزشمند این نهاد نظامی موجب قوت گرفتن جریان انقلاب در آن زمان شد.
 
تقوا وجه تمایز ارتش جمهوری اسلامی ایران با سایر ارتش ها
وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در هشت سال دفاع مقدس با فداکاری ها و ایثارگری ها مقابل دشمن ایستادگی کرد و شهدای زیادی را تقدیم اسلام و نظام کرد.
امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه عده ای خواهان براندازی نظام هستند، ادامه داد:  رمز پیروزی و وجه تمایز دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران با دیگر ارتش های جهان، داشتن روحیه تقوا، تعهد و ایمان به خداوند متعال و دین مبین اسلام است.
 
ثبت نام برخی از افراد توهین به نظام است
حجت الاسلام و المسلیمن دهقان در ادامه به روند ثبت نام نامزد های دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اشاره و بیان کرد: طبق اصل 115 قانون اساسی افرادی می توانند برای ریاست جمهوری ثبت نام کنند که از رجال سیاسی کشور و مذهبی، ایرانی الاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه، امانت وتقوا، مومن و متعهد به مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشد.
وی طبق اصل 122 قانون اساسی کشور گفت: فردی که رئیس جمهور می شود باید پاسدار مذهب رسمی کشور، نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور باشد.
امام جمعه شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: متأسفانه شاهد ثبت نام یک سری از افراد که صلاحیت و واجد شرایط نیستند در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند که این امر اهانت به شأن و منزلت ریاست جمهوری و نظام کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین دهقان با اشاره به اینکه افرادی این مسئولیت خطیر را به بازیچه گرفتند که در شأن و منزلت ملت متمدن ایران نیست خواهان تدبیر ساز و کار از مسئولین نظام شد.

مدیریت فعال و کارآمد راه حل مکشلات اقتصادی
وی تصریح کرد: افرادی در دولت های قبل حضور داشته اند که موجب لغزش و خطا شده اند که در دولت های بعد می بایست این امر اصلاح شود، همانطور که مقام معظم رهبری در توصیه های حکیمانه و پدرانه ای که داشته اند، مدیریت فعال، متدین ، انقلابی و کارآمد را راه حل مشکلات اقتصادی عنوان کردند.
امام جمعه شهرستان سراوان توصیه کرد:  لجاجت را کنار بگذارند و فردی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند که  دولت انقلابی و کار آمد را سرکار بیاورد و بتواند تحول ایجاد کند و نسبت به گذشته شاهد پیشرفت روز افزونی باشند.
حجت الاسلام و المسلمین یکی از واقعیت هایی را که مقام معظم رهبری متمادی را با عنوان اقتصاد مقاومتی عدم رونق تولید عنوان کرد واین امر را مساوی با بیکاری، اعتیاد و مشکلات خانوادگی در جامعه دانست.
 

انتهای پیام/1319
جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 6285
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *