800
۰
شستون گزارش می دهد؛

وقتی معلم تازه نفس سراوان طراح برجسته المان ها می شود/ الهام گیری از سنت های بومی در طراحی

یکی از معلمان تازه نفس شهرستان سراوان با طراحی المان های سنتی برای میادین شهرستان هنر بومی و محلی شهرستان را به نمایش می گذارد.
طراح
طراح
به گزارش شستون، بنا به پیشنهاد سازمان یونسکو در جهان پنجم ماه اکتبر مقارن با 13 مهر روز  معلم نامگذاری شده است، اما روز معلم در ایران 12 اردیبهشت نام گذاری شده است.
قبل از انقلاب ماهان روز معلم در ۱۲ اردیبهشت بود و مناسبت آن، کشته شدن یکی از معلمان به نام ابوالحسن خانعلی در روز ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۴۰ در تجمع اعتراض‌آمیز معلمان در میدان بهارستان بود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی بازهم روز معلم به دلیل ترور مرتضی مطهری استاد فلسفهٔ اسلامی و کلام اسلامی و تفسیر قرآن، عضو هیئت موتلفه اسلامی و از نظریه‌پردازان نظام جمهوری اسلامی ایران بود که به دست اعضای گروه فرقان در 12 اردیبهشت، در تاریخ 12 اردیبهشت نامگذاری شد.
گروهک فرقان در اردیبهشت سال ۱۳۵۸ به رهبری اکبر گودرزی تأسیس شد و هدف اصلی از تشکیل آن انجام عملیات‌هایی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بود.
پایگاه خبری تحلیلی شستون به بهانه گرامیداشت روز معلم و مقام شامخ معلمان با حمیده نورایی معلم هنرستان دخترانه شهرستان سراوان که المان سوزن دوزی میدان 22 بهمن شهرستان را طراحی کرده است، گفتگویی را انجام داد.
وی در گفتگو با شستون با اشاره به اینکه لیسانس طراحی گرافیک تزئینی را دارد، اذعان داشت: حدود هشت ماه است که در آموزش و پرورش و هنرستان شهرستان سراوان مشغول به خدمت مقدس معلمی است.
این معلم طراح ادامه داد: با دانش آموزان رابطه ای صمیمی دارد و چون دانش آموزان با وی احساس راحتی می کنند، وی را مانند دوست خود می دانند.
نورایی دوره تحصیلی دبیرستان را بهترین زمان تحصیلی خود دانست چراکه  خاطره های خوب و شیرین زیادی برایش به جای مانده است.
وی ارتقاء علم و دانش به دیگران را از معیارهای بارز و شاخص یک معلم خوب عنوان کرد و ادامه داد: حدود 100 شاگرد دارد که امیدوار است در آینده نه چندان دور برای شهرستان افتخار آفرینی کنند.
معلم طراح بهترین لحاظتش را کنار دیگر معلمان و دانش آموزان برشمرد و معلمی را با واژه بزرگ بودن و مادر بودن معنی کرد.
نورایی در خصوص انجام طرح های المان های سنتی و بومی در شهرستان، اظهار کرد:با همکاری سمانه بزرگزاده که وی هم معلم است، طراحی المان های سنتی برای شهرستان سراوان و چند شهر دیگر را انجام داده است.
وی افزود: پیشنهاد کار طراحی المان های سنتی را از سوی خانم بزرگزاده و استاد بهروز بردبار که وی از هنرمندان محبوب و نامی شهرستان است، را دریافت کرده کرده است.
این معلم طراح در پایان با اشاره به اینکه طراح های سنتی المان ها ر از سنت بومی سراوان الهام می گیرد از استاد بردبار و سمانه بزرگزاده تشکر و قدردانی کرد.
 

انتهای پیام/
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 6551
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *