800
۰

پشت پرده میتینگ انتخاباتی سیف و یارانش در بانک مرکزی!

تعریف جدید از استقلال بانک مرکزی یعنی اینکه سیف با لباس بنفش خود، کل استقلال این بانک را زی سئوال برده است و قطعا باید به وظایف بانک مرکزی، وظیفه جدید برگزاری میتینگ انتخاباتی و حمایت از یک کاندیدای خاص را اضافه کرد.
rhheshes
rhheshes
به گزارش شستون؛ ولی الله سیف و یارانش در بانک مرکزی بازی خطرناکی را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آغاز کرده اند که پایان خوشی نخواهد داشت و قطعا وجه ملی - تاریخی بانک مرکزی را خدشه دار خواهد کرد.

خبر بسیار نگران کننده بود. خبر آمد ولی اله سیف و یارانش در بانک مرکزی نشست خبری در ساختمان بانک مرکزی در بلوار میرداماد گذاشته اند. خبرنگاران در سالن نشسته اند تا مسئولان بانک مرکزی به میان آنان بیایند. در ادامه وقتی رئیس کل بانک مرکزی وارد محل نشست خبری می شود، لباس بنفش بر تن کرده است.

خبرنگاران از این تخلف آشکار آقای رئیس کل بانک مرکزی متعجب می شوند. مگر ساختمان اصلی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، میتینگ انتخاباتی است که سیف و یارانش بخواهند با وجه ملی – تاریخی این بانک بازی کنند.
بله، درست فکر کرده اید. او آمده است تا با لباس بنفش، کل اهداف و وظایف بانک مرکزی را زیر سئوال ببرد. تاکنون همواره هرجا بحث دولتی بودن بانک مرکزی مطرح می شد، مسئولان این بانک به صراحت می گفتند که استقلال بانک مرکزی را با هیچ چیزی عوض نمی کنند اما چه شده است که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، سیف و دوستان تعریف جدیدی از استقلال این بانک ارائه می کنند.

تعریف جدید از استقلال بانک مرکزی یعنی اینکه سیف با لباس بنفش خود، کل استقلال این بانک را زی سئوال برده است و قطعا باید به وظایف بانک مرکزی، وظیفه جدید برگزاری میتینگ انتخاباتی  و حمایت از یک کاندیدای خاص را اضافه کرد.

برهمین اساس، تاکنون  می دانستیم که حفظ ارزش داخلی و خارجی پول ملی کشور، انتشار اسکناس و ضرب سکه‌های فلزی رایج کشور، تنظیم مقررات مربوط به معاملات ارزی و ریالی، نظارت بر صدور و ورود ارز و پول رایج کشور، تنظیم کننده نظام پولی و اعتباری کشور، نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و... از وظایف بانک مرکزی است و یا اینکه رسالت اصلی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر آن است که با اجرای سیاستهای پولی و اعتباری شرایط مساعد برای پیشرفت اقتصادی کشور را فراهم سازد و در اجرای برنامه‌های مختلف اعم از برنامه‌های تثبیت و توسعه اقتصادی  پشتیبان دولت باشد.

اما حالا و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، ساختمان اصلی بانک مرکزی در بلوار میرداماد بنفش پوش شده و حتی این اقدام سیف و یارانش با تعجب و نگرانی فعالان اقتصادی و کارشناسان مواجه شده است.

در این میان، پرسشی که مطرح است، اینکه آقای رئیس کل، در این چهار سال کجا بودید و در دفتر خود را به روی چه کسانی باز کردید؛ فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان،  متقاضیان مسکن مهر و یا ... ؟ آیا می شود از ساختمان بانک مرکزی که تمام اموال آن، بیت المال است، در جهت تبلیغ یک کاندیدای خاص و تخریب کاندیدای ریاست جمهوری و یا حتی پرونده سازی علیه روسای احتمالی بانک مرکزی در دولت آینده استفاده کنید؟ چرا درباره آینده بازار ارز، نرخ سود بانکی، بلاتکلیفی سپرده گذاران برخی موسسات پولی و ... سخن نگفتید و شاید هم عملکرد قابل دفاعی در روزهای پایانی دولت نداشتید که ارائه کنید.
به امید روزی که شاهد پایان این دوران تلخ عملکرد بانک مرکزی باشیم.
  منبع: دانا
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 6704
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *