800
۰

بررسی تحریم های جدید علیه ایران در کمیسیون امنیت ملی مجلس/ عراقچی و ظریف هم معتقدند S722 نقض صریح برجام است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی همچنین گفت: ترامپ ایران را به عنوان یک کشور عظیم می شناسد و برای جلب توجه و حمایت های مردمی خود اعلام می کند که به دنبال برخورد و محدود کردن کشور ایران است؛ با توجه به شرایط بسیار سختی که دولت و سردمداران آمریکا دارند به دنبال فریب افکار عمومی شعار مبارزه با ایران را سر می دهند.
hgrehes
hgrehes
به گزارش شستون،‌ ابوالفضل حسن بیکی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص تحریم های جدید آمریکا علیه ایران موسوم به s722 اظهار داشت: در مقاطعی که برجام مصوب شد همواره آمریکا طی این چند ماهه نه تنها همکاری مناسبی با گروه 5+1 نداشته بلکه در روند امضا و اجرای برجام کارشکنی های زیادی را انجام دادند.
 
وی افزود: از زمانی که نتانیاهو در سازمان ملل حضور پیدا کرد و تصویری شبیه بمب را به اعضای سازمان ملل نشان داد و اعلام کرد که ایران در حال ساخت بمب اتمی است، لابی صهیونیست ها فشار شدید و سنگینی را برای تصویب برجام اعمال کردند.
 
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی خاطر نشان کرد: پس از آن آمریکایی ها تلاش می کردند تحت هر شرایطی برخی از تحریم ها را ثابت نگه دارند تا از این طریق بتوانند ایران را تحت فشار قرار بدهند که با اقدامی که رهبر انقلاب کردند و بیانات محکم ایشان مبنی بر ترک میز مذاکره روند تا حدی عادی شد.
 
نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه از ابتدا آمریکا و سردمداران آنها در طول مذاکرات نگران منافع خودشان بودند تصریح کرد: اوباما از ابتدا تلاش هایی برای به سرانجام رسیدن توافق هسته ای انجام داد اما ترامپ دقیقا و شفاف اعلام می کند که تحت هر شرایطی باید با جمهوری اسلامی برخورد کند. هر چند سیاستهای آمریکا در قبال ایران همواره ثابت است.
 
حسن بیکی با اشاره به نشست های پی در پی آمریکا در خاورمیانه و غرب آسیا عنوان کرد: امروزه سیاستمداران آمریکایی سعی می کنند اذهان عمومی مردم کشور خود را آماده کنند که خطرهای مختلفی متوجه آنهاست؛ آمریکا از یک سو با مکزیک دچار تنش شد و از سوی دیگر با کانادا؛ امروز هم مباحثی را در خاورمیانه مطرح می کند تا تنش هایی میان این کشور و کشورهای غرب آسیا به وجود آید.
 
وی ضمن تاکید بر این نکته که ترامپ یک تاجر است و تنها تسلط آن تجارت و کسب درآمد برای خود است، عنوان کرد: ترامپ هیچ تجربه سیاسی ندارد و از همین رو اشتیاهات زیادی را در قبال سایر کشورها دچار می‌شود؛ منافع ملی آمریکا هم در پی این سیاست های غلط با شکست مواجه می شود.
 
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی همچنین گفت: ترامپ ایران را به عنوان یک کشور عظیم می شناسد و برای جلب توجه و حمایت های مردمی خود اعلام می کند که به دنبال برخورد و محدود کردن کشور ایران است؛  با توجه به شرایط بسیار سختی که دولت و سردمداران آمریکا دارند به دنبال فریب افکار عمومی شعار مبارزه با ایران را سر می دهند.
 
نماینده مردم دامغان در مجلس در ادامه افزود: در این راستا اعضای شورای عالی امنیت و گروه 5+1 معتقد هستند که وضع هرگونه تحریمی علیه ایران ناقض برجام و قرارداد بین آنها و ایران خواهد بود البته آنها با توجیه این مورد که ایران به دنبال دستیابی به موشک های پیشرفته است این اقدامات آمریکا را توجیه می کنند.
 
حسن بیکی بیان داشت: غرب به ویژه آمریکا به بهانه های حقوق بشری و موشکی تحریم هایی را علیه ایران وضع می کند که امروز انتخابات ایران نشان داد جزء اولین کشورهای جهان رد بحث دموکراسی و مردم سالاری است و این ادعا هم یک ادعای پوچ و واهی است.
 
وی یادآور شد: بر اساس قوانین بین الملل و همچنین برجام، هر کشوری مجاز است که برای دفاع از سرزمین خود، سلاح های متعارفی را داشته باشد؛ یک کشور مانند عربستان و سایر کشورهای عربی برای دفاع از خود مبالغ زیادی را هزینه کرده و از کشورهایی مانند آمریکا و ... سلاح می خرند و کشوری دیگر مانند ایران خودش توانایی ساخت موشک داشته و نیاز خود را در خرید سلاح نمی داند هرچند ما در برخی موارد هم سلاح خریداری می کنیم.
 
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی در ادامه گفت: آمریکا باید پاسخ دهد که چگونه وقتی 100 میلیارد دلار سلاح به عربستان می فروشد منطقی است اما تولید سلاح از سوی ایران غیر منطقی بوده و ایران را به خاطر آن تحریم می کنند؟ دانشمندان ما با هزینه های یک دهم و یک بیستم می توانند این سلاح ها را بسازند و همین مساله به مذاق آمریکا خوش نیامده است.
 
نماینده مردم دامغان در مجلس عنوان کرد: آمریکا همانگونه که در موضوع برجام سیلی محکمی خورد در عرصه موشکی نیز سیلی محکمی از سوی ملت ایران می خورد؛ موقعیت ممتاز دانشمندان ما باعث می شود که ما در آینده آنچه که مورد نیاز کشور است در چارچوب شورای امنیت بسازیم.
 
حسن بیکی در ادامه گفت: آمریکا در زمینه تحریم های ایران باز هم به شکست می خورند و امروز بهتر است به جای برنامه ریزی برای ایران و اعمال فشار بر مردم، به فکر نجات اقتصاد ورشکسته خود باشند؛ امروز مردم آمریکا از ترامپ نمی پذیرند که به مدت 10 سال سالیانه 50میلیارد دلار قرارداد امضا کرده باشد در حالی که اقتصاد این کشور در سال 17 هزار میلیارد دلار نیاز دارد.
 
وی همچنین افزود: اینکه ما می بینیم اعضای کنگره و حزب حاکم به یک جمع بندی برای مقابله با ایران و روسیه می رسد حاکی از شکست سیاست های آنها در قبال ایران است.
 
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر این که وضع تحریم های جدید علیه ایران در کمیسیون امنیت ملی مورد رصد و تحلیل  قرار می گیرد خاطرنشان کرد: مجلس در چارچوب قوانین داخلی و بین المللی همواره فعال بوده و امروز هم به دنبال راه های تلافی جویانه از سوی ایران در قبال آمریکاست.
 
نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه قطع ارتباط ایران با آمریکا از موهبت های الهی است گفت: تا کنون هیچ پولی از آمریکا به ایران نیامده و همواره از ایران پول های خارج شده است. امام صادق فرمودند دشمنان ما از احمق ها هستند و امروز شاهد هستیم احمق ترین فرد رئیس جمهور آمریکاست. اگر امریکا بخواهد نسبت به وضع تحریم ها پافشاری کند، دانشمندان ما برای تولید سلاح های بیشتر تلاش بشتری انجام می دهند.
 
حسن بیکی با بیان اینکه میان قوای مختلف وحدت کافی و کامل بر قرار است عنوان کرد: عراقچی در کمیسیون حضور یافت و توضیحاتی را درباره این تحریم ها ارائه کرد؛ وزارت امور خارجه به ویژه آقای عراقچی و ظریف هم معتقد هستند که تحریم های s722  آمریکا علیه ایران، نقض صریح برجام است. امروز همه مردم و قوا برای تامین تمامیت ارزی و حفظ امنیت کشور هم صدا هستیم و به صورت یکپارچه مقابل تحریم های آمریکا ایستادگی خواهیم کرد.
  منبع: دانا
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 7436
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *