800
۰
گزارش دانا از مراسم بدرقه ۱۳۵ شهید تا «بهشت»

ازدحام جمعیت از ساعتی قبل از شروع مراسم/ تشییع پیکر مطهر ۱۳۵ شهید گمنام بر دستان مردم تهران آغاز شد

هم زمان با سومین روز از ماه محرم ۱۳۵ شهید دوران دفاع مقدس از مقابل دانشگاه تهران به سمت خیابان بهشت معراج شهدا توسط مردم قدرشناس پایتخت در حال تشییع هستند.
ازدحام جمعیت از ساعتی قبل از شروع مراسم/ تشییع پیکر مطهر ۱۳۵ شهید گمنام بر دستان مردم تهران آغاز شد
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هم زمان با سومین روز از ماه محرم ۱۳۵ شهید دوران دفاع مقدس از مقابل دانشگاه تهران به سمت خیابان بهشت معراج شهدا توسط مردم قدرشناس پایتخت پس از قرائت قرآن آغاز شد.
مردم از ساعتی پیش از آغاز مراسم خود را به این محل رساندند تا پیش از حرکت زمزمه ای با پیکر این مردان تازه از سفر رسیده کنند. مردان و زنان حاضر پارچه‌هایی را با تابوت‌های مزین شده به پرچم کشورمان که در آن پیکر فرزندان همین خاک قرار گرفته است متبرک می‌کنند و دستشان را به روی آن‌ها می‌کشند و اشک از گوشه چشمانشان جاری است. 
اغلب این شهدا رزمندگان گمنامی بودند که پس از سال ها در تفحص کشف و به پایتخت آمده اند. در میان افراد حاضر در مراسم مادران شهدا هم حضور دارند و به یاد فرزندان شهیدشان ایستاده می‌گریند. همچنین جوانانی هستند که آمده اند با این شهدا بیعت کنند و راهشان را ادامه دهند. 
گفتنی است روز دوشـنبـه  26 شـهریور مصادف با هفتم محرم، عطر حضور این عزیزان در شهرهای اصفهان، شیراز، اهواز، مشهد مقدس، تبریز، ساری، کرمان و کرمانشاه خواهد پیچید و پیکرشان با حضور خیل عظیم امت حزب الله به صورت همزمان تشییع خواهد شد.
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 11847
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *