800
۰

نشرزندگی نامه شهدا به فرهنگ ایثار و شهادت کمک می کند/ از انتشار16 کتاب در سیستان وبلوچستان تا استقبال از "ابدی"و " احضاریه" در کشور

اگر چه جنگ تحمیلی سال‌هاست به اتمام رسیده اما هنوز برای برخی از سربازانش به اتمام نرسیده به گونه ای که سال‌هاست سربازان دیروز، دست به قلم شده‌ و دیده‌های خود را از میدان نبرد در قالب آثار ادبی و هنری در قامت کلمات بیان کرده‌اند.
نشرزندگی نامه شهدا به فرهنگ ایثار و شهادت کمک می کند/ از انتشار16 کتاب در سیستان وبلوچستان تا استقبال از "ابدی"و " احضاریه" در کشور
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، دوران دفاع مقدس یکی از درخشان ترین عرصه های دفاع محسوب می شود؛ هنگامه ای که ملت ایران در اتحادی بی نظیر و یکپارچه به مصاف با دشمن متجاوز رفتند و برای حفظ و پاسداری از خاک وطن، سراسر عشق، ایثار و شجاعت شدند، پس از پایان جنگ نیز مجاهدانی از تبار شهیدان برای دفاع از اسلام و حریم اهل بیت(ع) در قامت مدافعان حرم در جنگ با اندیشه های افراطی و تکفیری، جامه برازنده شهادت را بر تن کردند و تحسین جهانیان را برانگیختند.
در همین راستا به منظور ارج نهادن به این ارزش ها و برجسته سازی تلاش های شهدا، رزمندگان و ایثارگران کتاب هایی انتشار یافته است که همچون جام جهان نمایی می تواند نسل جوان جامعه را از آنچه بر این مرز و بوم و ملت گذشته، آگاه و موجب هوشیاری همگان گردد.
کتاب هایی همچون "ابدی" نوشته مهدی صفری (رمانی در خصوص گروهی از زوار که قصد زیارت به عراق را داشتند و اسیر داعشی ها می شوند)، "اسم تو مصطفاست" نوشته راضیه تجار(زندگینامه شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده شهید شاخص سال 97)، "قصه ابری" نوشته محمد علی جعفری(زندگینامه شهید مدافع حرم محمد حسین محمدخانی) و "احضاریه" (با موضوع پیاده روی اربعین) نوسته شده توسط علی موذنی از جمله کتاب هایی است که می توانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایفا کنند.
در همین راستا به مناسبت هفته دفاع مقدس در تماسی که خبرنگار اجتماعی عصرهامون با زنجانی معاون فرهنگی وپژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان وبلوچستان داشت، وی اظهار کرد: در چهار سال گذشته بالغ بر 16 کتاب با موضوع شهید و شهادت در استان منتشر شده است که اولین ها، خاکریز دوازدهم، سجده در ام الرصاص، پرواز در ملکوت، فریادهای خاموش از جمله کتاب هایی می باشد که در یادواره شهدا و کنگره ملی شهدای استان از آنها رونمایی شده است.
اسفندیار زید آبادی مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان نیز در این خصوص بیان کرد: بر اساس پژوهش های چهارسال اخیر سرانه مطالعه کتاب های غیردرسی در کشور 17 دقیقه و 29 ثانیه و در استان سیستان وبلوچستان 11 دقیقه و 38 ثانیه می باشد.
وی گفت: سرانه مطالعه کتاب های غیردرسی در فضای مجازی کشور 2 دقیقه و 29 ثانیه و در استان یک دقیقه و 25 ثانیه می باشد، همچنین سرانه مطالعه کتاب های قرآن و هدیه در کشور 12 دقیقه و 7 ثانیه و در استان 11 دقیقه و 59 ثانیه می باشد.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان در ادامه سرانه مطالعه روزنامه در کشور را 39 دقیقه و 27 ثانیه عنوان کرد و افزود: میزان سرانه مطالعه روزنامه در استان 34 دقیقه و چهار دهم ثانیه می باشد.
زیدآبادی در پایان سرانه مطالعه نشریات غیرروزانه در کشور را 6 دقیقه و 29 ثانیه و در استان 4 دقیقه و 26 ثانیه عنوان کرد.
 
انتهای پیام/
 
 
 
چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 11960
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *