800
۰

سردار «شهید سلیمانی» چه کمک‌هایی به مقاومت و مردم فلسطین کرد؟

سردار سلیمانی نقش بسیار مهمی در تشکیل ارتش قوی فلسطینی و تقویت توان و روحیه مبارزان جبهه مقاومت در اراضی اشغالی داشته است.
سردار «شهید سلیمانی» چه کمک‌هایی به مقاومت و مردم فلسطین کرد؟
به گزارش شستون؛  نقش محوری سردار سلیمانی در دفاع از قدس و به باور رساندن اینکه اسرائیل شکست‌پذیر است، تاثیرگذار بود و همچنین اقدامات شهید سلیمانی مبتنی بر آموزه‌های اسلام است و به یک باور جهانی رسیده و در جغرافیای ما محدود نمی‌شود.
در همین زمینه بود که حسین اکبری، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه شهید سلیمانی مبدع یک حرکت راهبردی است که اسرائیل را از هجوم به دفاع وادار کرده و درحوزه دفاع اسرائیل به مرحله شکست رسیده است، می‌گوید: اکنون آزادی قدس سرعت یافته و در کشور‌های غیرمسلمان همه به انسانی که یک مسیر آزادگی را پیموده است، احترام می‌گذارند. همه این‌ها فرماندهی و مدیریت حاج قاسم سلیمانی را نشان می‌دهد و امروز پس از شهادت سلیمانی بحث آزادی قدس با سرعت بیشتری کلید می‌خورد.
نقش سردار سلیمانی در تشکیل جبهه مقاومت قوی فلسطینی
از سویی دیگر زیاد نخاله در گفتگویی با شبکه القدس الیوم درباره نقش سردار سلیمانی در تقویت گروه‌های مقاومت فلسطینی اظهار می‌کند: سردار حاج قاسم سلیمانی نقش بسزایی در تقویت مقاومت فلسطین داشت و همچنین سردار سلیمانی انقلاب فلسطین را از گروه‌های نظامی مخفی به ارتشی قوی و دارای سلاح تبدیل کرد.
سردار «شهید سلیمانی» چه کمک‌هایی به مقاومت و مردم فلسطین کرد؟
دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین می‌افزاید: سردار شهید قاسم سلیمانی شخصاً تمام پرونده‌ها و انتقال سلاح را برعهده داشت، بر عملیات پیچیده‌ای نظارت و به برخی کشور‌ها سفر می‌کرد تا امکان انتقال سلاح به غزه را پیگیری کند.
همچنین یک منبع نزدیک به حزب‌الله لبنان در گفتگو با آنا گفته است که انتقال موشک‌های مدرن بخشی از کار مقاومت در غزه بود و آن‌ها با حضور سردار سلیمانی توانسته بودند از لحاظ کیفی تغییرات عمده‌ای در موشک‌ها به وجود آورند و توانستند چند کارخانه تولید موشک در غزه تأسیس کنند.
سردار سلیمانی دست فلسطینی‌ها را پُر کرد
صفحه مجازی تاریخ ایران و جهان منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بخشی از بیانات رهبر انقلاب را درباره سپهبد شهید قاسم سلیمانی و خدمات ایشان در نوار غزه را منتشر کرد. در این مطلب آمده است: آمریکایی‌ها در مورد فلسطین طرحشان و نقشه‌شان این بود که قضیه فلسطین را به فراموشی بسپرند؛ فلسطینی‌ها را در حالت ضعف نگه دارند که جرئت نکنند دم از مبارزه بزنند.
در ادامه مطلب این صفحه مجازی تأکید شده است: این مرد، دست فلسطینی‌ها را پُر کرد؛ کاری کرد که یک منطقه کوچکی، یک وجب جا مثل نوار غزه در مقابل رژیم صهیونیستی با آن همه ادعا می‌ایستد، کاری و بلایی سرِ آن‌ها می‌آورد که آن‌ها سر ۴۸ ساعت می‌گویند آقا بیایید آتش‌بس بدهید؛ این‌ها را حاج قاسم سلیمانی کرد. دستشان را پُر کرد.
این صفحه مجازی می‌افزاید: کاری کرد که بتوانند بِایستند، بتوانند مقاومت کنند. این چیزی است که برادران فلسطینی ما مکرّر در مکرّر پیش خود بنده گفته‌اند. البتّه من می‌دانستم، امّا آن‌ها هم آمدند پیش ما شهادت دادند. در سفر‌های متعددی که این رهبران فلسطینی آمدند، همه آن‌ها این را [گفتند].
سردار «شهید سلیمانی» چه کمک‌هایی به مقاومت و مردم فلسطین کرد؟
سردار سلیمانی و حمایت از گروه‌های مبارز فلسطینی
خدماتی که سردار سلیمانی به مردم فلسطین برای تحقق آرمان‌هایشان کرده است، بر هیچ‌کس پنهان نیست. او در دوران حیات خود و در زمانی که شهید عماد مغنیه در قید حیات بود با همکاری یکدیگر، طرح‌های مقابله با رژیم صهیونیستی و تجهیز نیرو‌های مقاومت فلسطینی را به خوبی پیاده کردند.
از جمله نقاط درخشان فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر نیروی قدس، تقویت حزب‌الله لبنان و گروه‌های مبارز فلسطینی بود که نمود عینی آن را در نبرد‌های متعددی ازجمله جنگ ۳۳روزه حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی و پیروزی مبارزان فلسطینی در جنگ ۲۲ روزه غزه علیه ارتش مجهز اسرائیل دیدیم.
در واقع سردار سلیمانی توانست استراتژی جمهوری اسلامی یعنی کمک به گروه‌های مبارز علیه اسرائیل را به خوبی دنبال کند و هر روز در این مسیر گام‌های دیگری بردارد. شاید یکی از اهداف اصلی دشمنان برای سقوط سوریه، قطع کردن ارتباط ایران و حزب‌الله لبنان بود، ولی با شکست داعش و نقش‌آفرینی نیروی قدس در سوریه و عراق، یک حلقه مستحکم به نام حلقه مقاومت تشکیل شد و زنجیره ایران، عراق، سوریه و لبنان و فلسطین را به هم متصل کرد.
سردار «شهید سلیمانی» چه کمک‌هایی به مقاومت و مردم فلسطین کرد؟
حضور فرمانده نیروی قدس سپاه در جنگ ۳۳ روزه لبنان با رژیم صهیونیستی از نقاط دیگر مهم و عملیاتی این نیرو در چند دهه گذشته است. علاوه بر این به گفته یکی از مقامات ارشد حماس سردار شهید سلیمانی و شهید عماد مغنیه، فرمانده فقید نظامی حزب‌الله لبنان مبتکر ایجاد تونل ۳۶۰ کیلومتری در نوار غزه برای ارتباط با خارج این منطقه بودند و حتی به گفته سامی ابوزهری، یکی از مقامات حماس سردار سلیمانی بار‌ها به غزه سفر کرده بود.
سردار سلیمانی شخصیت محبوب ملی‌گرایان عرب
محمدصالح صدقیان، رئیس مرکز عربی پژوهش‌های ایرانی در رابطه با شخصیت سردار سلیمانی و جایگاه او درمیان اعراب گفت: سردار سلیمانی فقط محبوب اسلام‌گرایان نبود و حتی ملی‌گرایان عرب هم او را به عنوان یک مبارز ضد آمریکایی دوست داشتند.
سردار سلیمانی؛ چهره بین‌المللی مقاومت و شهید قدس
رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های سردار سلیمانی و زکاوت او در صحنه‌های نبرد به حدی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی او را «چهره بین‌المللی مقاومت» نامیدند و نیز اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در مراسم تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی در سخنرانی خود آن شهید را سه بار شهید قدس خواند.
منبع: آنا
انتهای پیام/
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 18434
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *