800
۰
نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان مطرح کرد؛

راه دسترسی، کلید فعال شدن بازارچه روتک/ تجارت مرزی ظرفیتی مغفول در سیستان و بلوچستان

اسماعیل حسین زهی گفت: بازارچه مرزی روتک سالیان متمادی غیرفعال بوده و هیچ کالایی مبادله نمی شود، چون زیرساخت های مناسب از جمله راه دسترسی را ندارد.
راه دسترسی، کلید فعال شدن بازارچه روتک/ تجارت مرزی ظرفیتی مغفول در سیستان و بلوچستان
به گزارش شستون؛ اسماعیل حسین زهی، نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: شهرستان های خاش و میرجاوه ظرفیت ویژه ای برای بازارچه های مرزی دارند و بازارچه های مرزی میرجاوه مجوز دارد و زیرساخت های آماده بوده و در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: دومین بازارچه مرزی در این حوزه روتک است که متاسفانه سالیان متمادی این بازارچه غیرفعال بوده و هیچ کالایی مبادله نمی شود.

به گفته حسین زهی، چون زیر ساخت های لازم برای بهره برداری از ظرفیت روتک و انجام مبادلات مرزی آماده نیست این بازارچه در حال حاضر غیرفعال است.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از زیرساخت ها جاده است، این بازارچه با میرجاوه و زاهدان فاصله طولانی دارد و به خاش نزدیک است و117 کیلومتر فاصله دارد.

وی ادامه داد: اما چون راه دسترسی ندارد بازارچه غیرفعال است، بابک دین پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و استاندار سیستان و بلوچستان هم هفتم مرداد ماه جاری از این بازارچه مرزی بازدید داشتند و از نزدیک ظرفیت بالای تجاری این منطقه مرزی در راستای رونق اقتصادی و صادراتی این منطقه  را بررسی کردند.

به گفته این نماینده، با توجه قرابت فرهنگی که بین مردمان دو طرف مرز وجود دارد بهترین حالت، استفاده از ظرفیت بازارچه های مرزی است و به دلیل تحریم های ظالمانه می توان از این ظرفیت برای گسترش تجارت استفاده کرد.

وی ادامه داد: اگر از سمت کشور ایران بازارچه مرزی روتک را فعال کنیم در آن سوی مرز مشکلی وجود ندارد و نیازی نیست کشور مقابل حتما زیرساخت داشته باشد.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرابت میان مردم در دو سوی مرز سبب می شود به راحتی معاملات خود را انجام دهند و می توان عوارضی را که دولت مشخص کرده هم دریافت کرد.

وی گفت: امیدواریم راه هم تامین اعتبار شود و می توان تا هنگامی که راه ساخته می شود، مبادلات مرزی را آغاز کرد و مردم حمل و نقل کالای خود را به عهده می گیرند.

انتهای پیام/
 
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 19724
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *