800
۰
هواشناسی هشدار داد؛

هفته ای سرد و بارانی پیش روی سیستان و بلوچستان/ وزش باد شدید و گرد و خاک و یخبندان شبانه در راه است

رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی های جوی هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد این اداره کل، از نفوذ توده هوای ناپایدار در هفته جاری خبر داد.
هفته ای سرد و بارانی پیش روی سیستان و بلوچستان/ وزش باد شدید و گرد و خاک و یخبندان شبانه در راه است
به گزارش شستون، علی ملاشاهی، رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی های جوی هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: وزش باد شدید و گرد و خاک در نوار شرقی و غرب استان، رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق، بارش برف در ارتفاعات تفتان و تگرگ در ارتفاعات جنوبی، کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه ای در نیمه شمالی و ۲ تا ۴ درجه ای در نیمه جنوبی استان از جمله پدیده های غالب این سامانه است.

وی افزود: فعالیت این سامانه از فردا آغاز می شود و تا روز دوشنبه ۲۵ بهمن با وزش باد شدید و گرد و خاک، کاهش دما و یخبندان شبانه ادامه خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته جاری، لغو سفرهای غیر ضروری را الزامی دانست و اظهار کرد: طی این مدت احتمال خسارت به سازه ها و پوشش گلخانه ها و محصولات کشاورزی و سالن های پرورش دام و طیور و مرغداری ها وجود دارد.

ملاشاهی اضافه کرد: با توجه به بررسی نقشه های پیش‌یابی، وقوع روان آب در برخی از نقاط نیمه جنوبی استان دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/
شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 24761
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *