800
۰
با هدف جلوگیری از زمین‌خواری و تصرف غیر مجاز انجام شد؛

رفع تصرف اراضی دولتی به ارزش ۷۲۰ میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان

مرتضی مقدسی،معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از رفع تصرف اراضی دولتی به ارزش افزون بر ۷۲۰ میلیارد تومان در این استان در ۱۴۰۰ خبر داد.
رفع تصرف اراضی دولتی به ارزش ۷۲۰ میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان
به گزارش شستون؛ مرتضی مقدسی در گفت وگو با عصرهامون بیان کرد: ۷۸۷ هزار ۵۹۱متر مربع (حدود ۷۹ هکتار) از اراضی دولتی استان در قالب ۳۷ پرونده در این مدت توسط یگان حفاظت این اداره کل رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی ادامه داد: رفع تصرفات اراضی این مدت در مقایسه با سال ۹۹ با ۱۰۸ هزار و ۴۱۹ متر مربع(حدود ۱۱ هکتار) و به ارزش بیش از ۹۶ میلیارد تومان رشد قابل توجهی داشته است.

 معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان همچنین به نقش مهم گزارش های مردمی در جلوگیری از تصرفات اراضی دولتی اشاره کرد و گفت: گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه دخل و تصرف اراضی دولتی به شدت برخورد می کند.

 مقدسی از اجرای طرح نوروزی تشدید حفاظت از اراضی دولتی در این استان تا ۲۰ فرودین ماه جاری خبر داد و افزود: در ایام تعطیلات نوروز زمینه برای بروز زمین‌خواری و تصرف غیر مجاز در اراضی دولتی وجود دارد و بسیاری از افراد در این روزها اقدام به دیوار کشی اراضی می کنند اما با نظارت و پایشی که یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان دارد، در مناطقی که تحت حفاظت است از طریق تعامل با دستگاههای اجرایی و استفاده از اطلاعات مردمی، جلوی این قبیل تخلفات گرفته می شود.

وی با بیان اینکه مجموعه نیروهای یگان حفاظت از اراضی دولتی استان آموزش‌های لازم را در این زمینه دیده‌اند گفت: این اداره‌ کل با بهره‌گیری از نیروهای انسانی هوشیار، آگاه و زبده، هیچ گونه اغماضی و امتیازی در بحث زمین خواری برای افراد سودجو قائل نیست.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند با سامانه تلفن گویای ۱۶۵۶ تماس گرفته و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کنند تا در کمترین زمان با متخلفان برخورد شود.

انتهای پیام/
يکشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 25032
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *