به گزارش
شستون؛ عباسعلی اویسی؛ مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار
زاهدنیوز بیان کرد: وظیفه ذاتی خط مشاوره ۱۴۸۰ انجام خدمات مشاوره ای در خصوص مسائل پیش از ازدواج و زناشویی، خانواده، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی و فردی است.
وی افزود: در ایام شیوع پاندمی کووید ۱۹ خدمات مشاوره ای مقابله با استرس مربوط به این ویروس نیز به ماموریت های این خط افزوده شد.
وی گفت: خدمات در مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ بصورت تماس تلفنی است و بیشترین تماسها در حوزه خانواده، مشاوره قبل از ازدواج، مشکلات بین فردی و بی مهارتی در ارتباط همسران است.
مدیرکل بهزیستی استان با تاکید بر رعایت اصل محرمانگی خدمات مشاوره در این مرکز تصریح کرد: تمامی تماسهای مردمی با خط ۱۴۸۰ صدای مشاور، محرمانه و امن است و افراد میتوانند مشکلات خود و مواردی که طرح کردن آنها به صورت حضوری مشکل است را به صورت تلفنی با مشاوران درمیان بگذارند.
وی ادامه داد: خدمات مشاوره ای ۱۴۸۰ از ۸ صبح الی ۱۲ شب در سطح استان قابل دسترسی می باشد و در سال گذشته بالغ بر ۹ هزار و ۴۱۸ تماس موفق با این خط در استان برقرار و پیگیری شده است.
وی گفت: میانگین سنی افراد تماس گیرنده بین ۲۰ تا ۵۰ سال است و افراد زیر ۲۰ سال و بالای ۵۰ سال کمتر تماس میگیرند.
اویسی خاطر نشان کرد: مشاورین مجرب بهزیستی سیستان و بلوچستان در مرکز مشاوره ۱۴۸۰ استان همواره با سعه صدر پشتیبان و گوش شنوای تماس گیرندگان هستند.
خط ۱۴۸۰، خط مشاوره تخصصی تلفنی به صورت رایگان است که کارشناسان متخصص در حوزههای مختلف، مشاوره به مردم ارائه میدهندکه ارتقای سطح سلامت روانی و اجتماعی جامعه، از مهمترین اهداف راهاندازی این سامانه است.
انتهای پیام/
http://asrehamoon.ir/vdce7f8znjh8e7i.b9bj.html