800
۰
مدیرکل بهزیستی خبر داد؛

بهره‌مندی بیش از ۹ هزار سیستان و بلوچستانی از خدمات مشاوره‌ای سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی

عباسعلی اویسی گفت: در سال گذشته بیش از ۹هزار نفر از شهروندان سیستان و بلوچستان در تماس با مرکز مشاوره تلفنی بهزیستی از خدمات مشاوره ای و کارشناسی برخوردار شدند.
بهره‌مندی بیش از ۹ هزار سیستان و بلوچستانی از خدمات مشاوره‌ای سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی
به گزارش شستون؛ عباسعلی اویسی؛ مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: وظیفه ذاتی خط مشاوره ۱۴۸۰ انجام خدمات مشاوره ای در خصوص مسائل پیش از ازدواج و زناشویی، خانواده، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی و فردی است.

وی افزود: در ایام شیوع پاندمی کووید ۱۹ خدمات مشاوره ای مقابله با استرس مربوط به این ویروس نیز به ماموریت های این خط افزوده شد.

وی گفت: خدمات در مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ بصورت تماس تلفنی است و بیشترین تماس‌ها در حوزه خانواده، مشاوره قبل از ازدواج، مشکلات بین فردی و بی مهارتی در ارتباط همسران است.

مدیرکل بهزیستی استان با تاکید بر رعایت اصل محرمانگی خدمات مشاوره در این مرکز تصریح کرد: تمامی تماس‌های مردمی با خط ۱۴۸۰ صدای مشاور، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات خود و مواردی که طرح کردن آن‌ها به صورت حضوری مشکل است را به صورت تلفنی با مشاوران درمیان بگذارند.

وی ادامه داد: خدمات مشاوره ای ۱۴۸۰ از ۸ صبح الی ۱۲ شب در سطح استان قابل دسترسی می باشد و در سال گذشته بالغ بر ۹ هزار و ۴۱۸ تماس موفق با این خط در استان برقرار و پیگیری شده است.

وی گفت: میانگین سنی افراد تماس گیرنده بین ۲۰ تا ۵۰ سال است و افراد زیر ۲۰ سال و بالای ۵۰ سال کمتر تماس می‌گیرند.

اویسی خاطر نشان کرد: مشاورین مجرب بهزیستی سیستان و بلوچستان در مرکز مشاوره ۱۴۸۰ استان همواره با سعه صدر پشتیبان و گوش شنوای تماس گیرندگان هستند.

خط ۱۴۸۰، خط مشاوره تخصصی تلفنی به صورت رایگان است که کارشناسان متخصص در حوزه‌های مختلف، مشاوره به مردم ارائه می‌دهندکه ارتقای سطح سلامت روانی و اجتماعی جامعه، از مهمترین اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

انتهای پیام/ http://asrehamoon.ir/vdce7f8znjh8e7i.b9bj.html
 
دوشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 25045
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *