800
۰
نماینده مردم سراوان، سیب و سوران و مهرستان:

تشکیل جلسه با حضور تمامی وزرا برای توسعه استان/ از سرمایه گذاری در سواحل مکران تا ارائه لایحه به مجلس برای رفع مشکل معلمان حق التدریس

نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان از وزرای کابینه دوازدهم برای توسعه استان و همچنین رفع مشکلات حوزه انتخابی خود خواستار مطالباتی شده است.
تشکیل جلسه با حضور تمامی وزرا برای توسعه استان/ از سرمایه گذاری در سواحل مکران تا ارائه لایحه به مجلس برای رفع مشکل معلمان حق التدریس
محمد باسط درازهی نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و سوران، مهرستان و بخش های جالق، بم‌پشت، هیدوچ و آشار در گفت و گو با شستون با بیان اینکه پس از اتمام جلسات فشرده با تک تک وزای پیشنهادی و بررسی صلاحیت وزرای کابینه دوازدهم، اظهار داشت: صبح روز گذشته با وزیر کشور اولین جلسه را برای تشکیل شورای توسعه استان داشته است که تمامی وزرا برای توسعه استان برنامه ای کلی و منسجم طراحی کنند و هر یک از وزیران سهم خود را برای توسعه استان انجام دهند.
وی افزود: سرمایه گذاری در سواحل مکران، استخراج معادن در کوه بیرک، کوه سفید و سایر معادن موجود در حوزه انتخابی و استان توسط شرکت ایدر از جمله مطالبات از وزیر اقتصاد و دارایی بوده است که با همکاری و همیاری وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شود.
نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و‌سوران، مهرستان و‌بخش های جالق، بم‌پشت، هیدوچ و آشار گفت: از وزیر کشاورزی ساماندهی خرما، قنوات و زیر ساخت های کشاورزی را مطالبه کرده است.
درازهی در ادامه انتقال راه آهن و خط ریلی به حوزه انتخابی شهرستان های سراوان، مهرستان و سیب و‌سوران، ترانزیتی و دوبانده شدن جاده خاش_سراوان به کوهک و راه های مواصلاتی ایرانشهر سرباز و‌مواصلاتی مرزی جالق، کشتگان و کوهک را مطالبات وزیر راه و شهرسازی بیان کرد که در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه از وزیر نیرو هم مطالباتی را داشته است که وی رأی اعتماد از مجلس را اخذ نکرده است، اذعان داشت: پروژه انتقال گاز به سه شهرستان سراوان، سیب و سوران و مهرستان مهم ترین پروژه ای بوده است که از وزیر نیرو مطالبه کرده است که مطالعات سطح اول، سطح دوم و‌سطح سوم آن به‌ پایان رسیده و در چند روز گذشته لوله ها جهت طراحی به کارخانه تحویل داده شده است که امید می رود کلنگ این‌پروژه تا پایان سال جاری به زمین زده شود.
نماینده مردم شهرستان های سراوان،‌ سیب و سوران، مهرستان و بخش های جالق، بم پشت، هیدوچ و آشار با اشاره به اینکه در طرح تحول سلامت چندین پروژه در حوزه انتخابی به اتمام رسیده و یا رو به اتمام می‌باشد، گفت: بیمارستان سراوان پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است که امید است در اولین فرصت به اتمام برسد و همچنین تأمین اعتبار و اتمام بیمارستان سیب و سوران تا پایان سال و تسریع ساخت بیمارستان مهرستان در سال ۹۷ را از وزیر بهداشت مطالبه کرده است.
درازهی در تکمیل مطلب فوق با بیان اینکه آموزش پزشکی مهم تر از بهداشت و درمان  است،اضافه کرد: طرح مجتمع آموزش عالی سلامت سراوان در دستور کار قرار دارد که قول مساعد وزیر بهداشت را برای درج در دفترچه کنکور در سال ۹۷ گرفته است.
 
وی ایجاد ردیف اعتیاری ویژه از لحاظ سخت افزاری که مدارس می باشد و هم از لحاظ نرم افزاری که نحوه آموزش و معلمان می باشد که در حوزه آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: بررسی مشکلات معلمان حق التدریس از دیگر مبحث هایی بوده است که با وزیر آموزش و پرورش داشته است که در صورت اخذ رأی  لایحه ای که از سوی دولت به مجلس ارائه می شود نگرانی معلمان خرید خدماتی استان رفع می شود.
نماینده مردم سراوان، سیب و‌سوران، مهرستان و‌بخش های جالق، بم پشت، هیدوچ و آشار در پایان در تکمیل مطلب فوق با اشاره به اینکه لایحه ای که قرار است از سوی دولت به مجلس ارائه شود لایحه پخته تر و کارشناسی تری برای جلوگیری از لایحه فعلی است و با توجه به وضعیت نا مناسب مدارس در استان به ویژه جنوب استان، اضافه کرد: برای نوسازی مدارس استان به ویژه مدارس شبانه روزی، کپری، خشت و گلی از طریق نوبخت ردیف اعتبار ویژه ای تعریف شده است
 
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 17
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *