800
۰
در ادامه مشکلات ساکنین شرقی ترین نقطه کشور مطرح شد؛

خشکسالی و بحران آب مهم ترین دغدغه اهالی شهر سیرکان

خشکسالی و بحران آب در بخش بم پشت سراوان به یکی از مهم ترین دغدغه های این خطه از کشور تبدیل شده است.
خشکسالی و بحران آب مهم ترین دغدغه اهالی شهر سیرکان
به گزارش شستون، بخش مرزی بم پشت در شرقی ترین نقطه ایران واقع شده و دارای ۲۸ هزار نفر جمعیت است.

این بخش مرزی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند که از جمله کمبود آب شرب لوله کشی در این منطقه به دغدغه اساسی برای آنها تبدیل شده است.

به اذعان مسیولین خشکسالی های سالیان اخیر و‌ کمبود بارش نزولات جوی در این منطقه منجر به ایجاد تنش آبی شده است.

در چند روز اخیر رحیمه درازهی عضو شورای شهر سیرکان با انتشار مطلبی در فضای مجازی از عدم ویزیت بیماران در مرکز جامع سلامت شهری سیرکان و تعطیلی آزمایشگاه این شهر خبر داد و نوشت: به دلیل کم آبی موجود در منطقه مرکز جامع سلامت شهری سیرکان فقط بیماران اورژانسی را ویزیت می کند.

این مطلب به سرعت در تمامی شبکه های اجتماعی این منطقه توسط کاربران فضای مجازی بازنشر شد؛ کاربران فضای مجازی خواستار پاسخگویی فوری مسیولین و رفع این معضل به وجود آمده شدند.

در همین راستا خبرنگار ما با عبدالحمید جنگی زهی رئیس اداره آبفای سراوان ارتباط تلفنی برقرار کرد که وی گفت: در گذشته آب شرب مورد نیاز اهالی سیرکان به دلیل عدم وجود سفره زیر زمینی از چاه تامین می شده است.

وی افزود: آبرسانی از شمسر و سد ماشکید سفلی به وسیله تانکر آن هم با مشقت فراوان و 100 کیلومتری انجام می شود که هزینه بالایی را به دنبال داشته است.

این مقام مسئول در خصوص مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی در رابطه به مرکز جامع سلامت شهر سیرکان، گفت: درمانگاه سیرکان یک تانکر ۱۰ هزار لیتری دارد که ۱۵ فروردین آبرسانی صورت گرفته و طبق گزارشات دریافتی این مرکز حدود هفت نیرو مشغول به کار دارد.

جنگی زهی خاطر نشان کرد: سرانه استفاده آب برای هر خانواده بین ۱۰۰تا ۱۵۰لیتر است و میزان آبی که به‌ درمانگاه شهر سیرکان تعلق می گیرد معادل مصرف ۱۰ خانوار است.

وی با بیان اینکه در جلسه مرکز بهداشت شهرستان گفته شد در حد توان و امکانات موجود آبرسانی به درمانگاه انجام می شود، اذعان کرد: اعلام شده چنانچه درمانگاه نیاز به آب بیشتری دارد باید مخزن نگهداری آب در آنجا افزایش یابد که مقرر شد مرکز بهداشت و درمان یک مخزن ۲ هزار لیتری اضافه کند.

انتهای پیام/خ
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 25169
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *