800
۰

فعالیت مراکز توزیع مواد غذایی بدون دریافت کد بهداشتی امکان پذیر نیست

محمود فاطمی گفت: رعايت بهداشت درمراكز تهيه و توزيع و فروش مواد غذايي و اماكن عمومي بدليل تامين مواد غذايي مردم و يا ارائه خدماتي كه مي تواند بر سلامتي آنها تاثير گذار باشد حائز اهميت است.
فعالیت مراکز توزیع مواد غذایی بدون دریافت کد بهداشتی امکان پذیر نیست
 به گزارش شستون؛ محمود فاطمی؛ رئیس مرکز بهداشت زاهدان در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: جلوگیری از ادامه فعالیت 13 واحد تهیه و توزیع مواد غذایی با دستور سرپرست معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب و با حضور بازرسان واحد سلامت محیط و کار مرکز بهداشت زاهدان و نمایندگان برخی ارگانها به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام شد.

وی افزود: این واحدها شامل قصابی، نانوایی، خواروبار فروشی و برنج فروشی است و یکی از راهکارهای اصلاح عملکرد واحدهای متخلف بهداشتی معرفی این واحدها به عموم مردم است و بازرسان بهداشت محیط این مرکز، ضمن بازرسی از واحدها، بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت می‌کنند.


فاطمی تصریح کرد: در این بازرسی ها 260 کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف انسانی و مقادیری روغن خوراکی تاریخ مصرف گذشته و یا فاقد مشخصات بهداشتی جمع آوری گردید.


این مقام مسئول ادامه داد: بهداشت مواد غذایی عبارت است از رعایت کلیه موازینی که در تولید، فرآیند، نگهداری وعرضه مواد غذایی ضروری است تا ماده غذایی سالم و با کیفیت بالای بهداشتی به دست مصرف کنندگان برسد.


انتهای پیام/ http://asrehamoon.ir/vdceff8z7jh8evi.b9bj.html
 
سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 25341
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *