800
۱
در حاشیه افتتاح بخش رادیولوژی دیجیتال مطرح شد؛

پیشرفت فیزیکی 95 درصدی ساخت بیمارستان جدید سراوان/با تکمیل پروژه های بهداشتی و درمانی، 90 تختخواب اضافه خواهد شد+تصاویر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان زاهدان گفت: با تکمیل پروژه های بهداشتی و درمانی در سراوان 90 تختخواب بیمارستانی به ظرفیت بیمارستان رازی سراوان اضافه می شود تا به شاخصه های درمانی در سطح کشور برسد.
پیشرفت فیزیکی 95 درصدی ساخت بیمارستان جدید سراوان/با تکمیل پروژه های بهداشتی و درمانی، 90 تختخواب اضافه خواهد شد+تصاویر
به گزارش شستون؛ بخش رادیولوژی دیجیتال بیمارستان رازی سراوان با حضور سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان زاهدان، محمد باقر یوسفی مدیر شبکه بهداشت و درمان، محمد قره بیگلو رئیس بیمرستان رازی، مولوی محمد صدیق درازهی امام جمعه اهل سنت، شیرزاد بزرگزاده رئیس شورای شهر و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در بیمارستان رازی شهرستان سراوان افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان زاهدان در گفت و گو با شستون اظهار کرد: دستگاه رادیولوژی 800 دیجیتال در بیمارستان رازی سراوان با قابلیت اتصال به سیستم فکس افتتاح شد و هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای نصب دستگاه و آماده سازی فضا در نظر گرفته شده است.

هاشمی شهری افزود: این دستگاه خدمات بهتری نسبت به ارائه تصاویر، سرعت کار و حرکت مکانیکی خواهد داشت و قدمی برای ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به بازدید از بخش اورژانس و بخش بیماری های مزمن بیمارستان رازی که در حال تجهیز است، بیان کرد: با تکمیل پروژه های بهداشتی و درمانی در سراوان 90 تختخواب بیمارستانی به ظرفیت بیمارستان رازی سراوان اضافه می شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان رازی سراوان دارای 180 تخت خواب می باشد و این تعداد 50 درصد افزایش خواهد یافت، اذعان کرد: با توجه به جمعیت 450 هزار نفری این شهرستان و شرقی ترین نقطه کشور، تلاش می کنیم علاوه بر پروژه های عمرانی نیروی انسانی متخصص را افزایش دهیم.

هاشمی شهری با اشاره به اینکه در توزیع نیروی انسانی 15 متخصص به سراوان اضافه خواهد شد، توضیح داد: بیمارستان جدید سراوان که توسط اداره راه و شهرسازی در حال تکمیل است بیش از 95 درصد پشرفت فیزیکی دارد و با تکمیل این پروژه کارهای تجهیز آن شروع خواهد شد و در 6 ماه آینده اگر مشکلی در تامین منابع نداشته باشیم این بیمارستان به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه یادآوری کرد: به ازای هر هزار نفر یک تخت برای بیمارستان درنظر گرفته شده است که با تکمیل و راه اندازی بیمارستان جدید به شاخصه های کشوری نزدیک خواهیم شد و نقشه راه بهداشت و درمان که تا سال 1404 دیده شده ظرفیت سازی بیشتر تعداد تخت برای سراوان را خواهیم داشت.

رئیس بیمارستان علوم پزشکی شهرستان زاهدان با اشاره به اینکه خیرین در حوزه بهداشت و درمان می توانند کمک حال سراوان باشند، اذعان داشت: خیرین ظرفیت بسیار خوبی برای این منطقه هستند و ائمه جمعه و نمایندگان در تسریع تکمیل بیمارستان جدید سراوان به یاری حوزه بهداشت و درمان بشتابند.

وی با اشاره به راه اندازی مجتمع عالی سلامت در شهرستان سراوان گفت: ضمن بررسی این موضوع زیر ساخت ها، تامین نیروی انسانی در دست اقدام کارشناسی می باشد و سعی بر این است که اولویت دانشگاه علوم پزشکی بر این مبنا باشد.

 
انتهای پیام/م.ش
 
چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 12638
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *