800
۰
مدیر جهاد کشاورزی سراوان:

آغاز برداشت خرما از سطح 11 هزار هکتار نخلستان های سراوان/ صادرات خرمای ربی شهرستان به کشورهای اروپایی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان گفت: خرمای ربی سراوان به دلیل ارگانیک بودن مهمترین محصول صادراتی منطقه است که طی سال‌های گذشته به کشورهای اروپایی صادر شده است.
آغاز برداشت خرما از سطح 11 هزار هکتار نخلستان های سراوان/ صادرات خرمای ربی شهرستان به کشورهای اروپایی
شیرزاد کمالی در گفت و گو باش شستون، با بیان اینکه خرمای ربی ارگانیک سراوان شهرت جهانی دارد، بیان کرد: کار برداشت خرما در شهرستان با خرمای ربی در نیمه اول مردادماه در بخش جالق  آغاز شده و با برداشت رقم دیر رس ماکیلی و هلیله در آبان ماه به پایان می رسد.

وی افزود: نخل کاران از سطح ۱۱هزار و ۲۸۰هکتار خرمای دیم و آبی شهرستان بیش از ۳۸ هزار و ۱۷۰تن انواع خرما برداشت و روانه بازار های داخلی و خارجی می‌ کنند. 

مدیر جهاد کشاورزی سراوان ادامه داد: خرمای ربی در سطح هشت هزار و ۳۱هکتار و خرما مضافتی در سطح سه هزار هکتار بیشترین سطح زیر کشت نخلستان های شهرستان را به خود اختصاص داده  و ۸۵۱ هکتار نیز زیر کشت  سایر ارقام شامل رنگنو، پپو، پیمازو، ماکیلی و... است.

  کمالی یاد آور شد: خرمای ربی سراوان به دلیل ارگانیک بودن مهمترین محصول صادراتی منطقه است که طی سال‌های گذشته به کشورهای اروپایی صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون ۶۰۰ هکتار از نخلستان ها ی خرمای دیم منطقه مک سوخته موفق به اخذ گواهی خرمای  ارگانیک از شرکت سرس آلمان شده اند.

شایان ذکر است  از کل سطح نخلستان ها ی شهرستان ۷۰۳۱ هکتار دیم و ۴۸۵۱ هکتار آبی است.

انتهای پیام/الف.د
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 15083
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *