800
۰
کارشناس امر فرهنگی اداره ورزش و جوانان سراوان مطرح کرد؛

ازدواج اولین تعهد حقوقی و عاطفی میان دو نفر است/ لازمه برگزاری کارگاه های آموزشی برای زوجین

عصمت پورمحمدی گفت: خانواده در سراسر دنیا از اهمیت زیادی برخوردار است و در ایران به دلیل مسائل فرهنگی و دینی از اهمیت دو چندانی برخوردار است لذا می طلبد برای استحکام بیشتر بنیان خانواده آموزش های لازم و مهم در برقراری ارتباط سازنده به همسران ارائه شود.
ازدواج اولین تعهد حقوقی و عاطفی میان دو نفر است/ لازمه برگزاری کارگاه های آموزشی برای زوجین
عصمت پورمحمدی کارشناس امور فرهنگی اداره ورزش و جوانان شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه ازدواج اولین تعهد عاطفی و حقوقی است که دونفر آن را در بزرگ سالی می پذیرند، بیان کرد: تعهد زناشویی به معنای وفادار ماندن به خانواده هنگام غم و شادی و تعهد بر مبنای احساس و عاطفه و نیز بر پایه قصد و نیت است.

وی با بیان اینکه در اسلام هیچ بنایی محبوب تر از ازدواج نزد خداوند وجود ندارد، ادامه داد:  از آنجاییکه خداوند متعال پیوند ازدواج میان زن و شوهر را میثاقی محکم دانسته، یکی از مسائل مهم در زندگی زناشویی که در اسلام از آن بسیار یاد شده وفای به عهد و پیمان، و حفظ امانت و اسرار  است که با پایبند بودن به عهد و پیمان، آرامش و رحمت الهی  بر زندگی زوجین نازل می شود.
 
کارشناس امور فرهنگی اداره ورزش و جوانان شهرستان سراوان افزود: طبق بررسی های انجام شده یکی از علت هایی که منجر به نارضایتی میان زوجین و یا طلاق شده، سطح پایین درک عاطفی میان زن و شوهر است و از آنجایی که درک متقابل، انعطاف پذیری بالاتری را به همراه خواهد داشت منجر به احساس امنیت بیشتری می شود. 

پورمحمدی تعهد، صداقت، محبت متقابل، داشتن انتظارات معقول، مشورت و خوش بینی را از جمله مواردی دانست که برای استحکام روابط میان زوجین به آن تأکید شده است و در ادامه خاطر نشان کرد: خانواده در سراسر دنیا از اهمیت زیادی برخوردار است و در ایران به دلیل مسائل فرهنگی و دینی از اهمیت دو چندانی برخوردار است لذا می طلبد برای استحکام بیشتر بنیان خانواده آموزش های لازم و مهم در برقراری ارتباط سازنده به همسران ارائه شود. 

وی در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: در همین راستا و به مناسبت گرامیداشت پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، در هفته ازدواج مجموعه کارگاه های آموزشی پیش از ازدواج به همت اداره ورزش و جوانان و سازمان های مردم نهاد با موضوعات تخصصی همچون: ضرورت مشاوره پیش از ازدواج، خودشناسی، شناخت نقاط قوت و ضعف طرفین، مهارت های دهگانه زندگی، روابط نامناسب پیش از ازدواج و... ویژه جوانان برگزار گردیده است.

همچنین با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم امکان برگزاری همایش بزرگ ازدواج که هرساله در دستور کار اداره ورزش و جوانان قرار داشت، فعالیت آموزشی و کمپین ازدواج آسان در فضای مجازی تشکیل گردیده که مشاوران و روانشناسان در این کمپین به آموزش جوانان می پردازند.

انتهای پیام/
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 19529
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *