800
۰
پژمانفر در گفت‌وگو با دانا:

تقسیم تحریم‌ها به دوران ترامپ و غیر ترامپ، بازی آمریکاست/ ورود کمیسیون اصل ۹۰ به دستور کار مذاکرات وین

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تقسیم بندی تحریم ها برای لغو برخی از آنها و باقی ماندن برخی دیگر شیطنت تازه آمریکایی هاست گفت: دولت حق ندارد در این باره تصمیم جدیدی بگیرد؛ این اقدام خلاف قانون و خلاف مصوبه مجلس است.
تقسیم تحریم‌ها به دوران ترامپ و غیر ترامپ، بازی آمریکاست/ ورود کمیسیون اصل ۹۰ به دستور کار مذاکرات وین
به گزارش شستون؛ «نصرالله پژمانفر»، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران که بارها مطرح شده است لغو کامل تحریم ها و راستی آزمایی برای بازگشت به تعهدات برجامی است گفت: بنابر مصوبه قانونی مجلس، خروج از پروتکل الحاقی را انجام دادیم و دولت حق ندارد در این موضوع تعهد جدیدی ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه دولت موظف است برای هر تصمیم و اقدامی در این زمینه با مجلس هماهنگ بوده تا مجلس نظر نهایی خود را علام کند ادامه داد: براساس مصوبه مجلس باید تمامی تحریم ها برداشته شود؛ تقسیم بندی تحریم ها به تحریم های دوران ترامپ و قبل از آن بازی جدید آمریکا برای فرار از تعهدات برجامی خود است.
پژمانفر با اشاره به اینکه تقسیم بندی تحریم ها برای لغو برخی از آنها و باقی ماندن برخی دیگر شیطنت تازه آمریکایی هاست تاکید کرد: دولت حق ندارد در این باره تصمیم جدیدی بگیرد این اقدام خلاف قانون و خلاف مصوبه مجلس است.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه اگر کسانی در دولت یا دستگاه دیپلماسی و یا دولت بخواهند چنین تصمیمی بگیرند مجلس در برابر آنها خواهد ایستاد عنوان کرد: این تعهدات غیر قانونی است و با توجه به اینکه روزهای پایانی مسئولیت دولت است چنین تعهداتی وجه قانونی نخواهد داشت.
نماینده مردم مشهد در مجلس خاطرنشان کرد: با کسانی که تعهدات خارج از قانون به طرف های غربی در مذاکرات بدهند برخورد قانونی خواهیم کرد؛ کمیسیون اصل 90 به طرز کار غلط مذاکرات حتما ورود خواهد کرد و برای آن پرونده تشکیل خواهد داد.
انتهای پیام/ک
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 22537
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *