800
۰
فرماندار سیب و سوران مطرح کرد؛

سفر رئیس جمهور به قطر با هدف توسعه روابط سیاسی و اقتصادی انجام شد/مبارزه با تروریسم نظر مشترک ایران و قطر

مجیب حسنی گفت: قطر در طول تاریخ معاصر به عنوان یک همسایه مسلمان ثابت کرده است که مواضعی نزدیک به جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف دارد که اشاره به موضوعات مختلف و نظریات همسان در رابطه با مبارزه ی با تروریسم و همچنین حمایت از کشورهای مظلوم منطقه از مواضع مشترک بین قطر و جمهوری اسلامی ایران است.
سفر رئیس جمهور به قطر با هدف توسعه روابط سیاسی و اقتصادی انجام شد/مبارزه با تروریسم نظر مشترک ایران و قطر
مجیب حسنی فرماندار سیب و سوران در گفتگو با خبرنگار شستون؛ با اشاره به اینکه استقبال رسمی امیر قطر از رئیس جمهور ایران نشان از عمق ارتباط و احترام متقابل میان دو کشور است، بیان کرد: سفر آیت الله رئیسی به قطر بعد از 10 سال با هدف فعال شدن ارتباط با کشورهای  حوزه خلیج فارس و همچنین توسعه روابط سیاسی و اقتصادی ایران با کشورهای منطقه صورت گرفت.

وی گفت: در دیدار رئیسی با امیر قطر در خصوص مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی و توسعه  همکاری در حوزه های مختلف علی الخصوص انرژی بحث و گفتگو شد.

این مقام مسئول ادامه داد: دو کشور ایران و قطر در خصوص مبارزه با تروریسم و ضرورت رفع حصر مردم یمن نظریات یکسانی دارند و از دیدگاه امیر قطر کشور جمهوری اسلامی ایران پیروز مبارزه با تروریسم در منطقه است.

 حسنی فشار حداکثری تحریم های ظالمانه و بین المللی علیه ایران را دلیلی بر همراهی بیش از پیش دو کشور دانست و در ادامه به تفاهم نامه های بین ایران و قطر در زمینه های مختلف اشاره کرد و افزود:14 سند همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و قطر در زمینه های سیاست خارجی، رادیو و تلوزیون، ورزش، حمل و نقل، برق، استاندارد، فرهنگی و آموزشی بین دو کشور به امضا رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: توسعه روابط تجاری، اجرای تفاهم نامه ها و اسناد در زمینه انرژی و همچنین افزایش مبادلات اقتصادی از موضوعات مهم این اسناد و تفاهم نامه ها هستند  که با توجه به تاکید طرفین دیدار قاعدتا در آینده ای نزدیک رشد فزاینده ای در روابط اقتصادی بین دو کشور ایران و قطر را شاهد خواهیم بود .

فرماندار سیب و سوران اذعان کرد: قطر در طول تاریخ معاصر به عنوان یک همسایه مسلمان ثابت کرده است که مواضعی نزدیک به جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف دارد که اشاره به موضوعات مختلف و نظریات همسان در رابطه با مبارزه ی با تروریسم و همچنین حمایت از کشورهای مظلوم منطقه از مواضع مشترک بین قطر و  جمهوری اسلامی ایران است که  همیشه ثابت بوده و تاکید بر حفظ این ارتباط دارد.

حسنی در خصوص گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه گفت: توسعه روابط با کشور های همسایه به خصوص کشورهای مسلمان حوزه خلیج فارس، توسعه روابط تجاری و اقتصادی و در واقع خارج کردن این کشور ها از الزام ارتباط اقتصادی به کشورهای غربی می تواند در توسعه ی مسائل اقتصادی کشور بسیار حائز اهمیت باشد که رییس جمهور به زیبایی و با درک درستی که از مسائل و مناسبات اقتصادی دارد مسائل اقتصادی کشور را دنبال می کند که با این نوع دیدارها و همچنین اجرای تفاهم نامه های امضا شده در آینده ای نزدیک شاهد ارتقا سطح اقتصادی کشور در منطقه باشیم.

انتهای پیام/
سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 24849
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *