800
۰
در مراسم افتتاحیه ساختمان ثبت احوال عنوان شد:

سراوان بیشترین رشد جمعیت را به خود اختصاص داده است/عدم توازن بین حجم کار و نیروی انسانی در اداره ثبت احوال/ بیشترین آمار جوانان در استان سیستان و بلوچستان+تصاویر

مدیر کل ثبت احوال استان گفت: بیشترین آمار قشر جوان مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.
utyu
utyu
به گزارش شستون، پروژه ساختمان اداری ثبت احوال در سومین روز از هفته دولت با حضور رضا راحت دهمرده مدیر کل ثبت احوال استان، ناروئی فرماندار سراوان،هاشمزهی رئیس اداره ثبت احوال و جمعی ازمسئولین افتتاح و به بهره برداری رسید.
در این مراسم افتتاحیه جلال هاشمزهی رئیس اداره ثبت احوال شهرستان سراوان با بیان اینکه هفته دولت همه مسئولین خدمات خود را ارائه می دهند، گفت: شناسنامه برای افرادی صادر می شود که هویتش مشخص باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه700 نفر فاقد شناسنامه در شهرستان سراوان تعیین تکلیف شده اند، افزود: تا پایان مهر ماه تمامی افرادی که فاقد شناسنامه هستند تعیین تکلیف خواهند شد.
هاشمزهی با بیان اینکه میزان زاد و ولد در استان سیستان وبلوچستان بیش از استان های کشور است،گفت: سراوان بیشترین رشد جمعیت را به خود اختصاص داده است.
وی در پایان با بیان اینکه به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت باید یک کارمند در ثبت احوال حضور داشته باشد، تصریح کرد:  بین حجم کار و نیروی انسانی توازنی وجود ندارد ومسئولین باید تدبیری باندیشند.

رضا راحت دهمرده مدیر کل ثبت احوال استان در این مراسم با بیان اینکه خدمات اداره ثبت احوال به بیش از صد خدمت می رسد، بیان داشت: پنجاه و یک ایستگاه صدور کارت هوشمند در استان مشغول به انجام وظیفه هستند.
وی در ادامه ثبت وقایع حیاطی، صدور اسناد هویتی افراد و تولید و انتشار آمار جمعیتی را از وظایف اداره ثبت احوال دانست و گفت: سراوان رتبه اول را در افراد بدون شناسنامه داشته است.
مدیر کل ثبت احوال استان با بیان اینکه تمام خدمات به صورت الکترونیکی انجام می شود، گفت: با تسریع در عملیات الکترونیکی شناسنامه ولادت در کمتر از ده دقیقه صادر می شود.
وی در ادامه سخنان افزود: تمامی شناسنامه قدیمی به شناسنامه های مکانیزه تبدیل خواهند شد و در استان 48 درصد شناسنامه ها مکانیزه شده است.
دهمرده مدیر کل ثبت احوال استان یکی از بزرگترین وقایع  کشور را طلاق دانست و تصریح کرد: کمترین آمار طلاق مربوط به استان است.
وی در پایان افزود: بیشترین آمار قشر جوان مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

درویش ناروئی فرماندار سراوان در مراسم افتتاحیه ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت گفت: امروز در دنیا دیوار ها بین مردم و مسئولین برداشته شده است و خدمت گزاران باید در دسترس مردم باشند.
وی با بیان اینکه مردم مهمترین مولفه های این کشور هستند، افزود: باید محور دولت این باشد که مشکلات مردم را حل کند.
 
فرماندار سراوان در پایان روند تصاعدی افزایش بودجه و اعتبارات را نشان از برنامه ریزی دولت و نگاه دولت در حوزه خدمت دانست و بیان کرد: همراهی مردم باعث وحدت و توسعه نظام خواهد داشت.
در حاشیه این مراسم رضا راحت دهمرده مدیر کل ثبت احوال استان در گفت و گو با خبرنگار شستون دسترسی سریع وآسان مردم جهت ارائه خدمات در کوتاه ترین زمان را از اهداف افتتاح این پروژه دانست و گفت: ما رشد هفده درصدی ثبت وقایع فوت را در سال 95 داشته ایم.
وی با اشاره به 51 ایستگاه صدور کارت هوشمند در استان افزود: تا پایان امسال نوزده ایستگاه دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد.
دهمرده با بیان اینکه بیشترین آمار قشر جوان مربوط به استان است، بیان داشت: پایین ترین سن ازدواج مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.
وی در پایان این گفت و گو تصریح کرد: خواسته ما از مردم این است که ولادت، فوت وتغییر نشانی منزل را به موقع اطلاع رسانی کنند تا به آمار گیری دقیق دست پیدا کنیم.


انتهای پیام/1675
 
پنجشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 2315
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *