800
۰
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سراوان:

آلکالوئید، ترکیبات شیمیای تلخ بیان/گیاه تلخ بیان علاجی برای ناراحتی های معده

رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری سراوان گفت: در کشور فیلیپین از گیاه تلخ بیان برای معالجه بیماری های معده استفاده می شود.
egreg
egreg
به گزارش شستون، آلکالوئید ترکیبات پیچیده ازت دار هستند؛ و نوع بازی آنها معمولاً اثرات قوی فیزیولوژیک دارد. ضمناً آنها اکثراً سموم گیاهی بسیار مؤثر و دارای اثرات خاصی نیز هستند.در طب غالباً از نوع خالص آن استفاده شده و ارزش واقعی آن فقط به دست پزشکی ماهر پدیدار می‌گردد.
محمد رفیع دهقان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سراوان در گفت وگو با خبرنگار شستون با بیان اینکه گیاه تلخ بیان یک گیاه چند ساله است، گفت: تمام اندام های این گیاه از کرک نرم پوشیده شده است و ساقه های آن ضخیم و افراشته است.
وی با بیان اینکه گیاه تلخ بیان در اطرف تهران، خوی، بلوچستان دیده می شود، افزود: واریته ای از این گیاه به نام S.Alopecuroides vor  در منطقه بلوچستان و بخشی از سراوان یافت می شود.
دهقان با بیان اینکه در ریشه و دانه گیاه تلخ بیان ترکیبات آلکولوئیدی به نام سی تیزین وجود دارد، اظهار داشت: دانه این گیاه سمی است و ماده ای به نام سورفورین در آن وجود دارد.
وی در پایان با بیان اینکه در کشور هندوستان از برگ های این گیاه به عنوان مسهل استفاده می شود، گفت: در کشور فیلیپین برای معالجه بیماری های معده از گیاه تلخ بیان استفاده استفاده می شود.
انتهای پیام/1675
 
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 2519
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *