800
۰
در نشست هم اندیشی حماسه عاشورا مطرح شد:

تاریخچه عاشورا برگرفته از منابع اهل سنت/شهادت امام حسین (ع) بزرگترین شوک برای جامعه سنگ دل/یزیدیان زنده اند و حسینیان آگاه باشید+تصاویر

مولوی کرد امام جمعه شهرستان مهرستان در جلسه هم اندیشی حماسه عاشورا گفت: یزیدیان زنده هستند و ما حسینیان باید آگاه باشیم.
فقبا
فقبا
به گزارش شستون، نشست هم اندیشی حماسه عاشورا از دیدگاه اهل سنت و تشیع با حضور حجت الاسلام والمسلمین محفوظی اعزامی از قم، مولوی کرد امام جمعه شهرستان مهرستان، احمدرضا طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سراوان و جمعی از اساتید و مسئولان در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی سراوان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین محفوظی اعزامی از قم با بیان اینکه تاریخچه عاشورا برگرفته از منابع اهل سنت است، گفت: آنچه از تاریخ صدر اسلام تا قرن دوم در دست ماست تاریخی است که از اهل سنت به ما رسیده است.
وی در ادامه افزود: واقعه کربلا برکسی پوشیده نیست.
حجت الاسلام و المسلمین محفوظی در پاسخ به این سوال که چرا امام حسین (ع) با توجه به اطلاع از این واقعه باز هم قیام کردند؟ اظهار داشت: جواب این سوال در فرمایشات خود امام حسین (ع) گنجانده شده است.
 
وی با اشاره به فرمایشات امام حسین (ع) تصریح کرد: اگر بنا است که دین جدم رسول خدا (ص) مستقیم و پایدار نماند مگر کشته شدن من در این راه حرکت می کنم.
 
محفوظی در پایان با بیان اینکه در زمان امام حسین(ع) جامعه به سمت دین گریزی و سنگ دلی حرکت کرده است، بیان داشت: شهادت امام حسین (ع) بزرگترین شوک برای جامعه سنگ دل آن دوران بوده است.

مولوی کرد امام جمعه شهرستان مهرستان در این نشست با بیان اینکه امام حسین (ع) مربوط به یک مذهب و قوم نیست، گفت: غیر مسلمان هم داغ دار واقعه عاشورا است.
وی در ادامه افزود: شهیدان درس غیرت و شهامت را به ما می آموزند تا در مقابل ظلم ایستادگی کنیم.
امام جمعه مهرستان با اشاره به اینکه امام حسین (ع) افتخاری برای همه مسلمانان است، تصریح کرد:  حسینی بودن، با حق بودن است.
مولوی کرد در پایان با بیان اینکه یزیدیان لکه ننگی برای جامعه هستند، اظهار داشت: یزیدیان زنده هستند و ما حسینیان باید آگاه باشیم.
 
انتهای پیام/1675
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 3035
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *