800
۰
یادداشت؛

آمار، رکن مهم برنامه ریزی

یکم آبانماه که در تقویم به نام روز ملی آمار و برنامه ریزی نامگذاری شده، اهمیت علم آمار را در شرایطی که ناگزیر هستیم مسیر توسعه را برای ارتقا زندگی مردم طی کنیم، بار دیگر برای مردم و مسئولان یادآور می شویم.
dfsf
dfsf
به گزارش شستون؛ آمار رکن مهم برنامه ریزی است به طوری که بدون دستیابی به آمارهای متقن، هرگونه برنامه ریزی تنها حیف و میل کردن اموال عمومی محسوب می شود.
بکارگیری از آمارهای صحیح در برنامه ریزی، هزینه ها را کاهش می دهد و از بروز خطرهایی که در هر برنامه ای امکان بروز آن است، جلوگیری می کند.
برای انجام سرشماری ها و طرحهای آمارگیری هزینه های بالایی تخصیص می یابد و در صورتی که نتایج سرشماری ها و یا طرحهای آماری نتواند به اطلاعات صحیح دست یابد نه تنها بدبینی را افزایش می دهد بلکه به واسطه هزینه هایی از جیب مردم که نتایجی هم در بر نداشته، زمینه های فروپاشی تعامل میان مردم و مسئولان را افزایش خواهد داد.
ارائه هرگونه آمار باید از دقت کافی برخوردار باشد به طوری که نمودهای آن در جامعه مشخص باشد، ارائه آمارهای نادرست می تواند جو بی اعتمادی را در جامعه افزایش دهد.
نیاز روز افزون دستگاههای برنامه ریزی کشور به آمار و اطلاعات و ضرورت همکاری بسیار نزدیک سازمان اصلی تولیدکننده آمار با دستگاه برنامه ریزی ، موجب شد تا براساس قانون 1344 هجری شمسی ، اداره آمار عمومی از وزارت کشور جدا و با نام مرکز آمار ایران به سازمان برنامه و بودجه وابسته شود.
 
انتهای پیام/1675
 

 
شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 3367
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *