800
۰

تأسیس دفتر اتحادیه‌اروپا در ایران با هدف ضربه زدن به نظام/ اروپا برای کسب اعتماد، تعهدات خود در برجام را عملی کند

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: دولت هموراه می کوشد با ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در ایران نشان دهد برجام درحال اجرایی شدن است، همچنین می‌خواهد با ایجاد این دفتر تبلیغات انتخاباتی کند.
ghreh
ghreh
به گزارش شستون؛ پرویز سروری، قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: با توجه به کارنامه اتحادیه اروپا تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران دارای شبهه های بسیار است که افتتاح این دفتر چه آورده ای را برای کشورمان به همراه دارد.
 
تأسیس دفتر اتحادیه اروپا چه آورده ای دارد؟
 
وی با اشاره به بدعهدی آمریکا و اروپا در تعهداتشان در برجام، خاطرنشان کرد: اروپا و آمریکا در اجرای بندهای برجام دائم بهانه تراشی می کنند حال سوال اینجاست که با وجود تعهدات انجام نشده برای تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران به دنبال چه آورده ای هستند؟
 
رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر تهران هدف از تأسیس دفتر را ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: khصداقت و بی طرفی اتحادیه اروپا در مذاکرات ایران و 5+1 از بین رفته است لذا برای کسب اعتماد دوباره اتحادیه اروپا موظف است تعهدات خود در برجام را به عمل برساند.
 
وی ابراز کرد: این در حالی است که اتحادیه اروپا و آمریکا به کوچکترین تعهدات خود در برجام عمل نکرده اند و این امر موجب سوءظن ملت را نسبت به اهداف و مقاصد تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران افزایش می دهد.
 
سروری عنوان کرد: دولت پس از انعقاد برجام شکست بزرگی را متحمل شد زیرا نتوانست به هیچ کدام از اهداف خود دست یابد از این رو می کوشد تا با تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران فضای مثبتی را برای دولت شکست خورده ایجاد کند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: دولت باید به جای دفاع از جریان سیاسی موافق، از حقوق ملت دفاع کند زیرا در جریان امضای برجام و پس از آن، حقوق ملت ایران تباه شده است.
 
تبلغات انتخاباتی با تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران
 
وی افزود: دولت هموراه می کوشد با ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در ایران نشان دهد برجام درحال اجرایی شدن است، همچنین دولت می خواهد از ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در ایران استفاده کرده و تبلیغات انتخاباتی ایجاد کند.
 
سروری با تأکید بر اینکه دولت باید وعده های اجرایی نشده آمریکا و اتحادیه اروپا را مطالبه کند، اضافه کرد: این در حالی است که اتحادیه اروپا می کوشد با تأسیس دفتر حقوق ملت ایران را از طریق برخی عوامل محدود کرده و با به دست آوردن اطلاعات درونی کشور، فضای سنگینی علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند.
 
امتیازی برای اتحادیه اروپا برای ایران بدون امتیاز است
 
وی تصریح کرد: دولت باید برای تاسیس دفتر اتحادیه اروپا را شروطی مشخص کند که یکی از این شروط می تواند عمل به تعهدات مندرج در برجام باشد با این وجود دولت برای افتتاح این دفتر هیچ گونه امتیازی مطالبه نکرده است.
 
قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی عنوان کرد: دولت در زمان امضای برجام سطح توقعات ملت را بسیار بالا برد و ادعا کرد که با انعقاد برجام تمام معضلات و مشکلات کشور حل می شود و اگر برجام تصویب نشود مشکلات مردم ایران روز به روز گسترش می یابد.
 
سفر اعضای هیئت دولت تنها آورده برجام
 
وی اظهار کرد: این در حالی است که دولت امروز وعده های دیروز خود را فراموش کرده است و تنها آورده برجام تنها چند سفر هیئت دولت بوده است از این رو آرزوهای خود را در قالب واقعیت ها و دستاوردهای برجام معرفی می کنند.
 
سروری ادامه داد: هیچ کدام از تعهدات طرف مقابل در برجام عملی نشد با این وجود برخی از اعضای دولت به همین نقطه صفر رضایت داده و آن را مطلوب می دانند از این رو می کوشند تا اذهان مردم را از برجام منحرف کرده و برای انتخابات پیش رو آماده شوند.
 
منبع: دانا
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 3679
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *