800
۲

هرگز عنکبوت های داخل خانه را نکشید!

شاید فکر کنید عنکبوت ها حشراتی مزاحم و بی فایده در خانه هستند ولی اگر این مقاله را بخوانید متوجه خواهید شد که هرگز عنکبوت های داخل خانه را نکشید!
هرگز عنکبوت های داخل خانه را نکشید!
به گزارش شستون؛ به نقل از عصر هامون؛ اگر بدانید که عنکبوت های داخل خانه چقدر می تواند برای شما و خانه هایتان اثربخش است و می توانند کارهای مثبت برایتان کنند هرگز آن ها را نخواهید کشت. این مقاله را بخوانید و ببینید که چگونه همانند یک شکارچی قوی می توانند آفت ها را برایتان از بین ببرد. پس به توصیه ی الو دکتر دراین مقاله توجه کنید و هرگز عنکبوت های داخل خانه را نکشید!

هرگز عنکبوت های داخل خانه را نکشید!
با وجود آن که مردم در دنیای جدید دوست ندارند که امنیت‌شان در خانه در خطر باشد اما گاه دیده شده که عنکبوت در خانه های هر یک از من و شما وجود دارد. ولی این تننده‌ی جالب در اغلب مواقع نه خطری برای من و شما دارد و نه احتمالاً هر یک از من و شما تا کنون دیده‌ایم که به ما حمله کرده باشد. تازه هم فایده هم دارد: مثلاً می‌تواند آفات موجود را بخورد و البته گاه اقدام به خوردنِ هم‌نوعانِ خود نیز می‌کند. عنکبوت معمولاً خیلی ساکت و آرام کار خود را می‌کند و با وجود آن که در منازل انسان‌ها خانه دارد کاری به کسی ندارد.

یک تیم در کارولینای شمالی خانه‌های بسیاری را بررسی کرده و متوجه شده که عنکبوت در تک تک خانه‌ها وجود دارد. شایع‌ترین و رایج‌ترین نوع عنکبوت در خانه‌ها نیز عنکبوت بابا لنگ دراز بوده. خلاصه این تیم متوجه شده که انواع عنکبوت‌های موجود در خانه‌ها از تار خود برای شکار کردنِ طعمه استفاده می‌کرده‌اند. افزون بر این، گاهی عنکبوت بابا لنگ دراز تار خود را رها کرده و در جستجویِ یک عنکبوت دیگر برای خوردن برمی‌آمده است.

با وجود آن که این تننده‌های جالب هر چیزی را که شکار کنند می‌توانند بخورند، اما عمدتاً آفات و حشرات بیماری‌آور را شکار می‌کنند، از جمله پشه‌ها را. حتی نوعی عنکبوت وجود دارد که در خانه‌های آفریقایی صرفاً پشه‌های پر از خون را شکار می‌کند. بنابراین کشتن عنکبوت به معنی کشتن یک شکارچی مفید در منزل است!

البته ترس از عنکبوت طبیعی است. آن‌ها پاهای دراز و زیادی دارند که عمدتاً سمی هم هستند، هر چند که سم موجود در آن‌ها به گونه‌ای نیست که بتواند باعث ایجاد مشکلی در انسان‌ها شود. جالب آن که حتی خود حشره شناسان نیز می توانند دچار فوبیا نسبت به عنکبوت شوند. اما کم نیستند حشره شناسانی که با درگیر کردن خود با این موجودات فریبنده توانسته‌اند بر ترس‌شان غلبه کنند. بنابراین اگر آن‌ها توانسته‌اند این کار را انجام دهند چرا شما نتوانید؟

عنکبوت‌ها عموماً سعی می‌کنند از انسان‌ها دوری کنند و در واقع بیش از آن که آنان برای ما خطرناک باشند ما برای آن‌ها خطرناک هستیم. بد نیست بدانید که نیش زدن عنکبوت نیز از موارد بسیار نادر این جهان است و خیلی خیلی کم دیده شده که کسی دچار گزش عنکبوت شود (اگرچه برخی عنکبوت‌ها مانند عنکبوت بیوه و یا عنکبوت گوشه نشین هستند که نیش‌شان بسیار خطرناک است و البته موارد بسیار کمی هم دیده شده که توانسته‌اند موجب آسیب‌های جدی شوند).
سخن آخر
اما اگر توانایی تحمل وجود عنکبوت های داخل خانه را دارید، کاری با او نداشته باشید. می‌تواند برای‌تان مفید باشد و مطمئن باشید که کاری به کارتان نخواهد داشت. چه بهتر که رویکرد «زندگی کن و بگذار زندگی کنند» را نیز برای سایر حیوانات از جمله عنکبوت در پیش بگیریم.
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 12109
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *