800
۰
در دیدار با امام جمعه سراوان مطرح شد؛

تلاش دشمن برای ریشه کنی اسلام و ارزش های اسلام/ امنیت حاکم در جامعه حاصل رشادت های شهدایی همچون شهید فهمیده است

شماری از مسئولین و دانش آموزان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی با امام جمعه سراوان دیدار کردند.
تلاش دشمن برای ریشه کنی اسلام و ارزش های اسلام/ امنیت حاکم در جامعه حاصل رشادت های شهدایی همچون شهید فهمیده است
به گزارش شستون، فرمانده سپاه شهرستان سراوان به همراه مدیر آموزش و پرورش و جمعی از دانش آموزان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان دیدار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان در حاشیه این دیدار بیان کرد: شهید حسین فهمیده برای مجاهدت در راه خدا شهید شد این موضوع تلنگری  برای دانش‌آموزان، معلمین و افرادی که فعالیت فرهنگی دارند محسوب می شود که بتوانند بهترین بهره را ببرند و دانش‌آموزان را در این مسیر پرورش دهند، دانش‌آموزان نیز تلاش کنند تا در این مسیر ترقی یابند.

وی افزود: خداوند متعال برای نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار علیه السلام شاخص‌هایی را قرار داد که به عنوان الگوی برجسته بر روی زمین برای سایر بندگان محسوب می شوند که برای دستیابی به تفکر اسلامی و علم آموزی باید به آنها رجوع کرد.

حجت اسلام و المسلمین بامری ادامه داد: هر فردی که توانسته از پیامبر سلام الله علیها و اهل بیت علیه السلام الگو‌ گیرد خود به خود با ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی همگام شده است.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان با تمام قدرت و برای ریشه‌کن کردن انسانیت و ارزش های دین مبین اسلام تلاش می کنند تا ارزش ها از بین برود، هرزگی ها مد شود و به ابعاد و اصول اسلام هجمه وارد کند تا با اختلاف میان مسلمین بتوانند بهره مندی داشته باشند.

امام جمعه سراوان خاطر نشان کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران توانسته پرچم اسلام را برافراشته کند و پرچم دار اسلام بوده که دشمن در این مسیر با ویژگی‌های خاصی تلاش می‌کند برخلاف گفتمان انقلاب اسلامی خدا و اسلام گام بردارد و برخی از علمای شیعه و سنی را در شبکه‌های ماهواره‌ای تقویت می‌کند تا اختلاف افکنی ایجاد کند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری گفت: دانش آموزان به عنوان نوجوان و مسلمان که در حکومت اسلامی رشد کرده اند باید تلاش کنند در مسیر زنده نگه داشتن اسلام، ارزش‌های انقلاب اسلامی، وحدت، ولایت‌پذیری، تهذیب نفس و خودسازی شناخت پیدا کنند تا نسبت به هجمه‌های دشمن شناخت داشته باشیم.

وی اظهار کرد: شهید حسین فهمیده شخصیت ۱۳ ساله  دارای برجستگی هایی بود که به فهم و بصیرت کافی رسید که به کمر خود نارنجک بست و به زیر تانک رفت که می طلبد این شهید معزز را را به عنوان الگو قرار دهند‌.

امام جمعه سراوان بیان کرد: امید است پاکی و درستی اساس کار آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گیرد و می طلبد به اندیشه غنی مباحث اسلام، دشمن‌شناسی ،جهاد، وحدت و ارزش‌های انقلاب اسلامی برای رسیدن کمال و ترقی به عنوان یک تکلیف به آن توجه کنیم.

اجرای فعالیت های فرهنگی در بستر فضای مجازی

احمد مالدار فرمانده سپاه شهرستانی سراوان ضمن قدردانی از برگزار کنندگان برنامه های گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی، بیان کرد: اگر شرایط کرونایی در شهرستان به همین منوال باشد اجازه برگزاری راهپیمایی و برنامه ۱۳ آبان به صورت حضوری صادر می شود تا بتوانیم بار دیگر قدرت جمهوری اسلامی ایران به نمایش بگذاریم.

وی افزود: از آغاز شیوع ویروس کرونا به دلیل محدودیت های اعمال شده توسط ستاد مقابله با کرونا بسیاری از برنامه‌ها اجرا نشد اما با بهره مندی از فضای مجازی توانستیم گوشه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی را اجرا کنیم همانطور که با شیوع ویروس کرونا بحث آموزش دانش‌آموزان به فضای مجازی منتقل شد.

این مقام مسیول ادامه داد: افتخار تمامی معلمان، دانش‌آموزان و فرماندهان نظامی و انتظامی این است که بسیجی هستیم که فرهنگ بسیجی و شهادت را از مدرسه آغاز کردیم؛ می طلبد  تلاش کنیم که این فرهنگ همچنان میان دانش‌آموزان نهادینه شود چرا که دانش‌آموزان مدافعین آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

شهید حسین فهمیده الگوی دانش آموزان و نوجوانان است

ایوب دهواری مدیر آموزش و پرورش سراوان با اشاره به اینکه شهید حسین فهمیده الگو نوجوانان و دانش آموزان است بیان کرد: آرامش و امنیتی که امروز در جامعه حاکم است حاصل رشادت‌ها و زحمات شهداست‌.

وی افزود: بالاترین میراثی که شهدا از خود برای ما به یادگار گذشته اند، امنیت و آرامشی است که امروز در جامعه حاکم است لذا دانش‌آموزان و نسل سوم انقلاب باید قدردان تمام زحمات شهدا باشند  و با خود عهد کنند که  پاسدار میراث گرانبهای شهدا باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه  امنیت و آرامش میراث گرانقدر و ارزشمندی است که باید آن را به آیندگان برسانیم، ادامه داد: دشمن امروز متفاوت و مانند گرگی در لباس میش و دلسوز  ظاهر می شود اما در باطن در حال تبلیغات سوء است‌.

دهواری خاطر نشان کرد: اگر چه امروز سفره ما کوچک شده اما طبق بیانات مقام معظم رهبری که برگرفته از دستورات صریح قرآن است، از اقتدار و امنیت مطلوبی بهره مند هستیم.


وی اذعان کرد: امروز وظیفه داریم مکتب و رسالت حاج قاسم سلیمانی را در جامعه به ویژه میان نسل سوم انقلاب نهادینه کنیم چرا که به بالاترین درجه رسالت یعنی شهادت رسیده اند.

انتهای پیام/
شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 23896
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *