800
۰
امام جمعه سراوان؛

ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و بندگی خداوند متعال است

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری گفت: رمضان ماه خود سازی و نزدیک شدن به خداوند متعال است، ماهی است که انسان باید خود را برای بندگی خدا آماده کند.
ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و بندگی خداوند متعال است
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: ماه مبارک رمضان یکی از فرصت های بی بدیل و بی نظیری است که در طول سال خدای متعال برای بندگانی که دغدغه عبادت، اطاعت و بندگی را دارند قرار داده است.

وی افزود: افرادی که می خواهند به کمال و اوج بندگی رسند ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای پاک کردن تمام زشتی های درون انسان محسوب می شود که می طلبد نهایت بهره را از این ماه برد.

امام جمعه سراوان ادامه داد: خداوند متعال در باب ماه مبارک رمضان در قرآن کریم می فرماید: شب های ماه مبارک رمضان به خصوص  لیالی قدر عظمت آن از هزار ماه بیشتر  و پرفضیلت تر است.

حجت الاسلام و المسلمین بامری اضافه کرد: در این ماه دروازه های رحمت پروردگار عالم گشوده می شود و عبادت، اطاعت و بندگی در این ماه پر فضیلت چندین برابر ماه های دیگر سال برکت و عظمت دارد و خدای متعال بیشتر توجه می کند.

وی خاطر نشان کرد: رمضان ماه خود سازی و نزدیک شدن به خداوند متعال است، ماهی است که انسان باید خود را آماده کند برای بندگی خدا در طول سال، انبیا و اولیاء در این ماه در مسجد سکنا می گزیدند و به عبادت می پرداختند.

امام جمعه سراوان تصریح کرد:  در زمان حیات رسول مکرم اسلام حضرت محمد (ص) مشغله زیاد بود اما در رمضان بیشتر بندگی، عبادت، ذکر و استغفار می کردند  و به ما توجه داد تا در رمضان بیشتر به خود سازی، ذکر، عبادت و استغفار  بپردازیم تا بشود قصورات و رذیلت هایی که در زمان های دیگر داشته ایم زدوده شود و یک آمادگی کامل و نزدیکی خوبی نسبت به خدای متعال و ارزش های دین خدا داشته باشیم.

حجت الاسلام  و المسلمین بامری اذعان کرد:  دوری از مسیر شیطان و هوس های شیطانی با عبادت پروردگار عالم به دست می آید که امید است در رمضان فضیلت این ماه را درک کنیم و به آن توجه داشته باشیم تا هم خود و دیگران را متوجه عبادت و بندگی در این ماه کنیم.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 25143
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *