800
۰

همکاری نظامی ایران و روسیه در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی شد/قرار نیست پایگاهی به روسیه واگذار شود/ هواپیماهای روسی در مواقع نیاز در ایران سوخت‌گیری یا بارگیری می‌کنند

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه همکاری نظامی ایران و روسیه در راستای مبارزه با داعش است، گفت: در این همکاری مشترک، هواپیماهای روسی، فقط در مواقعی که نیاز به سوخت‌گیری یا بارگیری داشته‌باشند می‌توانند با اجازه فرماندهی پایگاه هوایی نوژه در این منطقه فرود بیایند.
yui
yui
به گزارش شستون به نقل از دانا، ابوالفضل حسن‌بیکی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دانا؛ با اشاره به موضوع همکاری نظامی ایران و روسیه برای استفاده از پایگاه هوایی همدان اظهار داشت: اینکه امریکایی‌ها با این اقدام و همبستگی‌ ایران و روسیه مخالفت داشته باشند یک امر طبیعی است چرا که غربی‌ها نه تنها خود پدیدآورده تروریست و داعش بوده‌اند، بلکه همیشه از آن دفاع کرده و همواره با پول‌های عربستان سعودی گروه‌های تروریستی را در خاورمیانه تقویت کرده‌اند.
 
وی افزود: یکی از بحث‌هایی که آنها دارند این است که این اقدام ایران در همکاری نظامی با روسیه مغایر قطع‌نامه 2231 سازمان ملل است که این گفته‌ای خلاف واقع است.
 
حسن‌بیکی به شائبه واگذاری پایگاه نظامی در داخل خاک ایران به یک کشور خارجی نیز اشاره کرد و گفت: شورای عالی امنیت ملی این اقدام را دقیقا در راستای قانون اساسی و مصوبات قانونی اجرا کرده و نیازی هم به مصوبه مجلس نداشته است. چرا که اصلاً قرار نیست پایگاهی به روسیه واگذار شود. همانطور که هم‌اکنون هم تعداد زیادی هواپیمای خارجی روزانه در تهران می‌نشینند و سوخت‌گیری می‌کنند و هواپیماهای ما نیز در دیگر کشورها تردد دارد. در حقیقت این همکاری یک نوع همکاری در چارچوب سازمان ملل است. 
 
هواپیماهای روسی در مواقع نیاز در ایران سوخت‌گیری خواهند کرد
 
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی همکاری نظامی ایران و روسیه را یه اقدام لازم و مطلوب در راستای پیشبرد اهداف نظام اسلامی خواند و بیان داشت: در این همکاری مشترک، هواپیماهای روسی که در مسیر سرکوب داعش و تروریست‌ها در عراق یا شمال شرق سوریه در حال پرواز هستند، فقط در مواقعی که نیاز به سوخت‌گیری یا بارگیری داشته‌باشند می‌توانند با اجازه فرماندهی پایگاه هوایی نوژه در این منطقه فرود بیایند. 
 
وی اذعان کرد: همکاری ما با روسیه از گذشته بوده است و در همه زمینه‌ها یه خصوص در بحث سرکوب و مقابله با تروریست از دیرباز همکاری می‌‌کرده‌ایم که در واقع نوعی دفاع از حریم خاک روسیه و ایران نیز محسوب می‌شود.
 
حسن‌بیکی با اشاره به برخی موضع‌گیری‌های سطحی در داخل با اجرای این طرح اظهار داشت: متأسفانه برخی دوستان ما در داخل به برخی نکات توجه ندارند و به نظر می‌رسد آنچه از زبان آمریکا یا انگلیس بیان می‌شود، آن را قبول دارند. در حالی که حقیقت حمایت از تروریست و داعش از سوی غرب برکسی پوشیده نیست؛ چرا که غرب همواره به دنبال آن بوده که منطقه خاورمیانه را ناامن کند تا خودش بتواند از این ناامنی بهره بگیرد. به همین دلیل مشاهده می‌کنیم در بحرین، قطر، عراق، سوریه و حتی آبهای خلیج فارس حضور دارند. درحالی که روسیه هیچگاه منافع خودش را با ناامنی کشور دیگری در منطقه دنبال نکرده است و به خصوص حریم ایران را همواره حفظ کرده است. لذاست که روسیه نیازی به این ندارد که در ایران پایگاه نظامی داشته باشد چرا یک همکاری و همدلی و همفکری میان قوای نظامی ایران و روسیه اتفاق افتاده است که حتی تأمین امنیت روسیه در بخشی برعهده ایران است.
 
نباید از تریبون مقدس مجلس سخنی بیان شود که موجب سوءاستفاده دشمن شود
 
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه نباید از تریبون مقدس مجلس سخنی بیان شود که موجب سوءاستفاده دشمن شود، گفت: متأسفانه عده‌ای دشمنی غرب و آمریکا با نظامی اسلامی ایران را رها کرده و با طرح برخی سخنان برآسیاب دشمن آب میریزند. لذا باید قبل از اینکه نظری از مراجع رسمی و تریبون‌ مقدس مجلس مطرح شود همه جوانب آن سنجیده شود.
 
حسن بیکی افزود: صبح روز گذشته موضوع همکاری مشترک ایران و روسیه در جلسه هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نظر حقوقی و قانون اساسی به طور کامل بررسی شد و دریافتیم که شورای عالی امنیت ملی مر قانون را انجام داده و این حسن همجواری و حسن همکاری به نفع منافع ملی و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی ایران و وحدت ملی ما خواهد بود.
 
ایران اکنون به همه مؤلفه‌های امنیت و اقتدار ملی به طور کامل دست یافته است
 
وی بیان داشت:‌ اکنون جمهوری اسلامی به برکت بنیه دفاعی و منابع انسانی قوی و دانشمندان برجسته هسته‌ای و نظامی موقعیت خوبی را در سطح بین‌المللی پیدا کرده و به همه مؤلفه‌های امنیت و اقتدار ملی را به طور کامل دست یافته است و آمریکایی‌ها نیز متوجه هستند که قادر به مقابله با ایران نیستند و لذا درصدد ایجاد جنگ روانی هستند که متأسفانه در این راستا از ابزارهای داخلی بهترین استفاده را می‌کنند.   
 
قطعاً حسن همکاری ایران و روسیه به نفع ما خواهد بود
 
حسن‌بیکی خاطرنشان کرد: قطعاً این حسن همکاری ایران و روسیه به نفع ما خواهد بود و نیروهای نظامی هر دو کشور در راستای مقابله با داعش می‌توانند یک هماهنگی قبل از موعد و همکاری قوی داشته باشند که این اقدام صددرصد مورد حمایت است.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 2185
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *