800
۰

واردات 140 لکسوس در دوران آزادی واردات کالاهای لوکس/ بهبود اوضاع سرمایه داران در پسابرجام

خرید خودروهایی با قیمت بالاتر از یک میلیارد در کشور در حالی صورت می گیرد که تعداد زیادی از مردم کشور در محرومیت به سر برده و برخی حتی به نان شب خود نیز محتاج هستند.
rfrt
rfrt
به گزارش پایگاه خبری شستون به نقل از دانا؛ واردات خودروهای لوکس موضوعی است که اگرچه مسئولان در ظاهر با آن مخالفت می‌کنند اما نه تنها نسبت به کاهش آن اقدامی نمی‌کنند بلکه در شرایط پسابرجام تنها در موضوعی که گشایش ایجاد شده است، واردات خودروهای لوکس به کشور بوده و روز به روز آمار واردات خودرو افزایش پیدا می‌کند.
 
طی روزهای گذشته خبر واردات ماشین های لوکس با ورود 140 خودروی لکسوس داغ تر شد؛ در حالی که نرخ واردات خودرو طی سال گذشته به شدت افزایش پیدا کرده بود، مهموله جدید خودروهای لوکس حامل 140 لکسوس به ابران آمد.
 
خودروهای برند پر آوازه لکسوس تنها در فروردین ماه سهم 200 میلیاردی خود را از واردات گرفتند؛ براساس این گزارش سهم لکسوس از واردات در فروردین ماه سال جاری 140 دستگاه خودرو بوده است که طبق آمار گمرک ارزش دلاری آن 6,785,777 و ارزش ریالی 205,167,478,700 بوده است.
 
یکی از مهمترین معضلات و چالش هایی که امروز کشور با آن مواجه شده واردات خودرو به ویژه خودروهای لوکس است؛ واردات کالاهای لوکس با توجه به اینکه کشورمان در زمینه ارز با مشکل روبروست و واردات این کالاها سبب خروج مقادیر زیادی از ارز می شود، موضوع بسیار مهمی است.
 
یکی از توصیه های کارشناسان در شرایط فعلی برای کشور این این است که تا حد امکان واردات را کنترل کرده و مانع از خروج ارز از کشور برای واردات کالاهای لوکس شوند؛ چرا که اگرچه سود کلانی به جیب وارد کننده خواهد رفت اما فشار ناشی از خروج ارز از کشور بر دوش همه مردم به ویژه قشر مستضعف جامعه خواهد بود.
 
واردات کالای لوکس با اقتصاد مقاومتی نیز مغایرت دارد؛ مانور ماشین های لوکس در کشوری که قرار است با شیوه اقتصاد مقاومتی اداره شود از لحاظ روانی نیز با این سبک اقتصادی منافات دارد و سبک زندگی را ترویج می‌کند که مغایر با شیوه زندگی اقتصاد مقاومتی است. 
 
تا پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم، واردات کالاهای اولویت 10 یعنی کالاهای غیر ضروری برای خانواده ها ممنوع اعلام شده بود؛ کالاهای لوکس نظیر خودروهای گران قیمت نیز جزء این واردات بوده و ممنوعیت شامل آنها نیز می شد.
 
از سال 92 و بعد از آغاز فعالیت دولت یازدهم، تمامی کالاها با ارز آزاد و به اصطلاح  ارز متقاضی وارد کشور می شدند و تنها کالاهای اولویت 10 وارداتشان به کشور ممنوع اعلام شده بود که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در ابلاغیه ای واردات 40 قلم کالای اولویت 10 را آزاد اعلام کرد و البته در بیستم بهمن ماه سال 92 نیز دولت تصمیم گرفت تا واردات تمامی کالاهای اولویت 10 را با ارز متقاضی آزاد اعلام کند.
به این ترتیب از سال 92 و در دولت یازدهم واردات کالاهای لوکس به ویژه خودرو به کشور آزاد شد.
منبع دانا
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب: 1229
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *