800
۰

سیاست‌های ایالات متحده علیه ایران با تغییر رئیس جمهور عوض نمی‌شود/ چشم مسئولین به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی باشد

سفیر سابق ایران در عراق گفت: بیش از اینکه در آمریکا چه می‌گذرد و چه سیاستی نسبت به ما دارد باید دولت و ملت ایران به اقتدار ملی تکیه کند.
rfhfth
rfhfth
به گزارش شستون؛ حسن کاظمی‌قمی، سفیر سابق ایران در عراق در گفت‌وگو با صنعت۸، پیرامون انتخابات آمریکا، اظهار داشت: آنچه از سیاست‌ها و رفتار دولت آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران تا امروز نسبت به مردم و نظام دیده شده فارغ از اینکه در دولت آمریکا کدام یک از حزب جمهوری‌خواه و دموکرات بر سر قدرت قرار داشته، رفتاری خصمانه با ملت بوده است.
 
وی افزود: همواره شاهد این بودیم که پشت تمامی توطئه‌ها و شیطنت‌ها در ایران اعم از حرکات‌های تجزیه‌طلبانه، ترور، تشویق صدام به جنگ هشت‌ساله، شبیه‌خون فرهنگی و تحریم‌های اقتصادی، آمریکا بوده و تمامی این توطئه‌ها در زمان قدرت این دو حزب انجام شده است.
 
کاظمی‌قمی در خصوص رئیس جمهور شدن ترامپ در آمریکا، بیان داشت: تغییر سیاست‌های آمریکا نسبت به ملت ایران با تغییر رئیس جمهور عوض نمی‌شود چراکه به نظر می‌رسد رئیس جمهور تأثیر چندانی در تغییر این سیاست‌ها ندارد برای مثال در همین تحریم‌های اقتصادی در دوره جمهوری‌خواه‌ها بوده و در دوره دموکرات‌ها تشدید شده است.
 
وی اضافه کرد: جمهوری‌خواه‌ها به بهانه جهان بدون تروریسم لشگرکشی به عراق و افغانستان انجام دادند و شاهد کشتار و ویرانی فراوان در این دو کشور شدیم و در مقابل دموکرات‌ها که شعار ضد جنگ دادند به جای لشگرکشی نظامی، جنگ‌های نیابتی به وسیله گروه‌های تکفیری‌سلفی به راه انداختند که در این جنگ‌های نیابتی خرابی‌های بیشتری به کشورهای منطقه تحمیل شد.
 
سفیر سابق ایران در عراق، خاطرنشان کرد: تغییر رویکرد دولت آمریکا با آمدن ترامپ بعید است اگرچه به مرور زمان شاهد کاهش روزبه‌روز قدرت و به‌وجودآمدن بحران‌های سیاسی، هویتی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی در آمریکا هستیم و از جمله شعارهای ترامپ نیز حل مشکلات داخلی آمریکا است که برای به ثمررساندن چنین رویکردی باید تمرکز خود را برای حل این مشکلات به مسائل داخلی معطوف کند.
 
وی در خصوص برجام، تصریح کرد: برخلاف جمهوری اسلامی که به تمامی تعهداتش عمل کرد، شاهد بدعهدی و فشار آمریکا بر سایر کشورها برای عدم همکاری و رفع تحریم‌های اقتصادی بودیم و در شعارهای تبلیغاتی ترامپ گفته بود که توافق برجام را قبول ندارم و آن را پاره می‌کنم به دلیل اینکه یک سند رسمی بین‌المللی است و به طور طبیعی وقتی که وارد کاخ سفید شود شاید لحن مواضع وی نسبت به برجام عوض شود.
 
کاظمی‌قمی عنوان داشت: برای برداشتن گام‌های عملی در اجرایی‌کردن تعهدات آمریکا نسبت به ایران تردید وجود دارد از همین رو آنچه که برای ما مهم است فارغ از اینکه چه کسی در آمریکا رئیس جمهور می‌شود جمهوری اسلامی ایران باید متکی به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی باشد که این مهم در کلام مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتدار ملی دیده می‌شود.
 
وی پیرامون اقتدار ملی توضیح داد: داشتن اقتصاد مقاوم به معنی تکیه بر قدرت دفاعی کشور، توسعه علوم و فناوری و تقویت روحیه حماسی و انقلابی است و بیش از اینکه در آمریکا چه می‌گذرد و چه سیاستی نسبت به ما دارد باید دولت و ملت ایران به اقتدار ملی تکیه کند.
  منبع: دانا
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 3881
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *