800
۰

هنر متعهد و هنرمند خدمتگزار به انقلاب

مقام معظم رهبری : کسانی که امروز مشغول کار و فعالیت در عرصه فیلم‌های با مضامین انقلابی و دفاع مقدس هستند واقعاً در حال جهاد هستند.
hkrghf
hkrghf
به گزارش شستون،  باشگاه وبلاگ نویسان ایرانی حرف تو نوشت:
مقام معظم رهبری:
کسانی که امروز مشغول کار و فعالیت در عرصه فیلم‌های با مضامین انقلابی و دفاع مقدس هستند واقعاً در حال جهاد هستند.
پس از انقلاب و با مشخص شدن رویکردی فرهنگی نظام لزوم به صحنه آمدن هنرمندان متعهد بیشتر احساس شد زیرا هنر هموراه رساترین وسیله انتقال یک پیام بوده و پیام انقلاب نیز برای صدور نیاز به اینچنین مرکبی داشت.
 
اینکه هنر در کشور بایکوت شود که اصلا درست نیست ولی اینکه سطح هنر و هنرمند را به پایین ترین مقدار یعنی سرگرمی و سرگرم کننده هم برسانیم ظلم به هنرو هنرمند است.هنرمند باید متعهد به انقلاب و ارمانهایش باشد.
 
باید پیام انقلابش را مخابره کنند.
 
باید ارزشهای جامعه اش را به تصویر بکشد.
 
راهی را که ملتش طی کرده و پیروزی هایی را که به دست آورده به چشم و گوش جهانیان برساند.
 
و اگر اینگونه بود هنر مقدس و هنرمند یک سرباز و جهادگر راه حق و حقیقت می باشد.
 
کافیست دقت کنیم که دنیای استکبار چگونه هنر را ابزار سلطه جویی خود کرده و در این زمینه خوب هم عملکرده است . این هم نشان دهنده حساسیت این مقوله و هم نشان دهنده ظرفیت بالای آن است.
 
دردهه چهارم انقلاب اسلامی هرچند قسمت اعظم سینما و تلویزیون ما در اختیار هنرمندان غیر متعهد و یا ضدارزشی است ولی هستند کسانی که مجاهدانه تن به این دریای خروشان زده اند و کشتی هنر انقلاب را به جلو می رانند.
 
شهبد اوینی سیدو سالار قافله هنرمندان انقلاب در کلامی می فرماید:
آنان که در کار هنر مدعی عدم تعهد شده اند، درست در این داعیه خویش نیندیشیده اند. اگر نه، در می یافتند که گریز از تعهد در عالم محال است».
«هنرمند باید از غرض اندیشی آزاد باشد، اما در عین حال، هنر عین تعهد اجتماعی است؛ چرا که وجود انسان عین تعهد است و هنر نیز به مثابه جلوه انسان نمی تواند از تعهد فارغ باشد».
«هنرمند باید اهل درد باشد و این درد نه تنها سرچشمه زیبایی و صفای هنری، بلکه معیار انسانیت است. آدم بی درد هنرمند نیست که هیچ، اصلاً انسان نیست».
«اگر هنرمند نسبت به تاریخ و سرنوشت انسان و هویت فرهنگی خویش متعهد باشد، دیگر در پیله حدیث نفس خفه نخواهد شد. بال های پروانگی اش خواهد رست و پیله مقتضیات زمان و مکان را خواهد درید؛ چرا که انسان، هم می تواند محاط در مقتضیات زمان و مکان باشد و هم محیط بر آن ؛ انسان هم می تواند محکوم تاریخ باشد و هم سازنده آن».
 
 انتهای پیام/
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 6309
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *