800
۰

افزایش تنش و درگیری در ایروان/ حزب مخالف برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و پارلمانی را خواستار شد

بعد از کودتای نظامی در ترکیه این بار گروهی مسلح به ساختمان پلیس در ایروان حمله کرده و 6 نیروی پلیس را به گروگان گرفته اند.
jyj
jyj
به گزارش شستون بهنقل از دانا، بنا به اخبار منتشر شده از خبرگزاری های منطقه گروهی از افراد مسلح ساختمان پلیس در ایروان پایتخت ارمنستان را تسخیر کرده اند.
سرویس امنیت ملی ارمنستان صبح امروز طی اطلاعیه ای اعلام کرده است: هنگ حفاظتی و گشت پلیس ارمنستان در ایروان مورد حمله قرار گرفته است.
 
این خبر در حال بروز رسانی ست و ساعت های اعلام شده به وقت محلی می باشد...
20:50
طی آخرین گزارشات از خبرگزاری های منطقه، تنش و درگیری بین گروه مسلح و نیروهای دولتی در ساختمان پلیس شهر ایروان افزایش یافته است.
طبق اخبار به دست آمده، در این درگیری ها دولت ارمنستان ومقامات حکومتی محکوم شده اند. حزب مخالف در ارمنستان نیز به دنبال این درگیری ها محکومیت دولت ارمنستان را اعلام کرده است.
خبرگزاری ریا نووستی نیز با انتشار خبری عنوان کرده است: این حزب مخالف به منظور تغییر کلی در قانون اساسی ارمنستان، برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و پارلمانی را خواستار شده است.
 
20:30
سرویس امنیت ملی ارمنستان طی آخرین اخبار از اوضاع به وجود آمده در این کشور اعلام کرده است: به هنگام تسخیر ساختمان هنگ حفاظتی و گشت پلیس ارمنستان در ایروان توسط اعضای مسلح بنیاد آزادی اجتماعی " یئنی ارمنستان"، یک نیروی پلیس کشته و دو نیروی پلیس نیز زخمی شده است.
طبق گزارشات منتشر شده، این گروه مسلح 6 نفر از نیروهای پلیس گروگان گرفته شده اما به هنگام عملیات ضد شورشی علیه این گروه دو نیروی پلیس از گروگان آزاد شده اند.
گفتنی ست؛ جزئیات دقیقی از شرح این عملیات هنوز منتشر نشده است.  
 
17:12
ماموران امنیتی و نیروهای داخلی وزارت کشور ارمنستان پس از حدود شش ساعت مذاکره ناکام با اشغال کنندگان یک مقر پلیس در شهر ایروان و گروگان گرفتن پنج مقام پلیس، عملیات علیه مردان مسلح را آغاز کردند.
نیروهای ضد شورش با هجوم به درون ساختمان، درگیری با افراد مسلح را با هدف پایان دادن به این وضعیت و آزادی پنج گروگان آغاز کردند که شمار آنان اعلام نشده است.
 
13:36
آرق کورقیان شخصی ست که ساختمان پلیس ایروان را تحت کنترل خود در آورده  و در صفحه فیسبوک خود ویدئویی را از وضعیت محل به اشتراک گذاشته است که در این ویدئو مسلح بودن این شخص به همراه 4-5 نفر دیگر و گروگان گرفته شدن چندین نفر توسط آنها به چشم می خورد.
خبرگزاری ریا نووستی طی خبری تعداد گروگانان را 7 نفر اعلام کرده است که نام ژنرال " واردان یقیازاریان " نیز در بین آنهاست.
دولت ارمنستان نیز طی بیانیه ای اعلام کرده است: اتفاقات رخ داده در ایروان، شورش مسلحانه نبوده است.
 
12:04
خبرها حاکی از آنست؛ دعوت به قیام گروه مسلح و شورشیان از طریق شبکه های اجتماعی صورت گرفته است. 
سرویس امنیت ملی ارمنستان مردم را به آرامش دعوت کرده و از شهروندان ارمنی خواسته است تا اطلاعات منتشر شده از سوی این گروه مسلح را باور نکنند.
این گروه مسلح عده ای را به گروگان گرفته و از مردم خواسته اند که به خیابان آمده و همه مراکز دولتی را اشغال کنند.
 
11:29
در پی هجوم گروهی از افراد مسلح به ساختمان پلیس در ایروان یک نفر کشته و چند تن زخمی شده اند.
طبق گزارشات رسیده این افراد مسلح استعفای سرکیسیان را خواستار شده اند.  "واروژان آوستیسیان" معاون تشکیلات " گروه تاسیس" نیز آغاز " قیام مسلحانه" در این کشور را اعلام کرده است. وی ادعا می کند که نیروهای ویژه بخش نظامی واقع در اربونی را نیز تحت کنترل گرفته است.
 
11:09
در این حادثه این گروه مسلح به اداره پلیس هجوم آورده و رئیس پلیس ایروان را نیز دستگیر کرده اند.
گفتنی ست؛ عده مسلح در این حمله، آزادی "جیرایر سفیلیان" رهبر تشکیلات "یئنی ارمنستان" را نیز خواستار شده اند.
به منظور آزادسازی ساختمان پلیس نیروهایی به محل اعزام شده است.
آشوت آقارونیان سخنگوی پلیس ارمنستان طی بیانیه ای رسمی سخنرانی پلیس در خصوص اتفاقات امروز را در ساعات نزدیک اعلام کرده است.
در حال حاضر تمامی مسیرهای منتهی به منطقه اربونی توسط پلیس بسته شده است.
 
سرویس امنیت ملی ارمنستان نیز درخصوص حوادث اتفاق افتاده در ایروان بیانیه ای به شرح زیر منتشر کرده است:

✅ امروز صبح، گروهی از افراد مسلح به دفاتر پلیس ارمنستان حمله کردند و چند نفر را به گروگان گرفتند.
✅ هم اکنون، ما در حال مذاکره با این گروه مسلح هستیم تا تسلیم مسالمت آمیز و آرام این افراد به مقام‌های رسمی ارمنستان را تضمین کنیم. 
✅ حامیان این مهاجمان اطلاعات نادرستی را درباره شورش یک گروه مسلح از طریق شبکه‌های اجتماعی پراکنده کرده‌اند.
 
آخرین تصاویر منتشر شده از وضعیت کنونی در ایروان:

خیابان ناردوس هم اکنون
 

جای گیری تک تیرانداز ها در محل های تعیین شده
 

مردم در خیابان های ایروان بعد از گزارشات ارائه شده در مورد اقدام به کودتا
 

خیابان های ایروان
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 1612
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *