800
۰
با اجرای برنامه های متنوع؛

سومین جشنواره توت فرنگی فولاد محله برگزار می شود

رئیس شورای روستای فولادمحله گفت: سومین جشنواره توت فرنگی فولادمحله در شهرستان مهدیشهر، 15 مرداد ماه برگزار می شود.
توت فرنگی
توت فرنگی
به گزارش شستون، فاطمه ایمانی فولادی در گفتگو با خبرنگار نیزوا، با اعلام این خبر اظهار کرد: این جشنواره جمعه 15 مردادماه به مدت یک روز در امامزاده تاج الدین فولادمحله برگزار می شود.
وی تصریح کرد: نمایشگاه صنایع دستی، عرضه مستقیم محصولات کشاورزی فولادمحله، اجرای موسیقی سنتی، بازیهای بومی محلی، اجرای برنامه توسط گروه سنتی دختران فولادمحله، رصد ستارگان در شب و سخنرانی دکتر صادقی دکتر طب سنتی کشور از برنامه های جشنواره است.
فولادی با بیان اینکه این جشنواره با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای فولادمحله برگزار می شود، افزود: مسئولین استان سمنان و شهرستان مهدیشهر و مردم فولادمحله و همچنین از روستاها و شهرهای اطراف در این جشنواره حضور می یابند.
رئیس شورای روستای فولادمحلهبا اشاره به استقبال خوب در دو جشنواره قبلی و حضور گردشگران در جشنواره، از مردم و گردشگران دعوت کرد تا هر چه پرشورتر در این جشنواره حضور یابند.
ایمانی فولادی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی محصولات فولادمحله، شناساندن و معرفی توانمندی های فولادمحله به استان و جذب گردشگر و همچنین معرفی توت فرنگی به عنوان محصول مهم کشاورزی فولادمحله برشمرد.
وی سطح زیر کشت محصول توت فرنگی در فولادمحله را حدود 8 هکتار دانست و تاکید کرد: محصول توت فرنگی فولادمحله با بیشترین تولید و برداشت و با بهترین کیفیت در سطح استان است.
رئیس شورای روستای فولادمحلهبا بیان اینکه بازدهی محصول توت فرنگی از اواخر اردیبهشت ماه شروع می شود و تا اولین سرمای پاییز ادامه دارد، گفت: این برداشت و کیفیت محصول به نوع بوته و شرایط آب و هوایی بستگی دارد.
ایمانی فولادی بیان کرد: محصول توت فرنگی برعکس بسیاری از مناطق که یک باره و دراردیبهشت ماه برداشت می کنند در فولادمحله دو مرحله برداشت می شود که مرحله اول در بهار از اواخر اردیبهشت تا اواخر خرداد برداشت می شود و مرحله دوم برداشت محصول نیز بعد از یک وقفه کوتاه از مرداد ماه تا آبان ماه ادامه دارد.  

انتهای پیام/
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 1814
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *