800
۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد:

اشغال 30 درصد تخت های بیمارستانی سراوان توسط اتباع غیر مجاز/ 75 درصد بیماران مالاریا در استان وارداتی هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه 30 درصد تخت های بیمارستانی شهرستان سراوان در اشغال اتباع غیرمجاز است، گفت: سالانه 2 میلیارد تومان هزینه صرف درمان این افراد می شود که در پایان هیچ جایی این هزینه را به دانشگاه نمی دهد.
اتباع بیگانه
اتباع بیگانه
به گزارش شستون به نقل ازعصرهامون، ایرج حریر چی قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان به دلیل محدودیت های تاریخی ، شایط جغرافیایی و اقلیمی جز اولویت های اصلی و مهم وزارت بهداشت است، اظهار داشت: در بازدید هایی که از پروژه های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و پیشرفت های حاصله داشتیم ، این دانشگاه 393 پروژه بزرگ و متوسط در دست اجرا دارد که اکثر این پروژه ها را مراکز تخصصی، بیمارستان سوختگی، اورژانس های بیمارستانی، کلینیک های ویژه و بخش های تشخیصی درمانی سرطان و بیمارستان 200 تخت خوابه زاهدان و سراوان تشکیل می دهد.
  اشغال 30 درصد تخت های بیمارستانی سراوان توسط اتباع غیر مجاز وی ادامه داد: بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال اعتبار به این طرح ها اختصاص داده شده که امیدواریم هر چه زودتر به بهره برداری برسد. حریر چی بیان کرد: سال گذشته بیش از 45 درصد شهرها و روستاهایی که نیازمند به پزشک بودند براساس سطح بندی ها موفق به اعزام پزشک به این مناطق شدیم. قائم مقام وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه پروژه های طرح تحول کشوری است، تصریح کرد: بیش از 250 کلینیک ویژه در کشور در دستور کار داریم که بیمارستان 200 تختخوابی سراوان بعد از این طرح بیش از 2 برابر شده است.
  ریشه کنی فلج اطفال بزرگترین دستاورد کشور وی اضافه کرد: اکثر پروژه ها در سه ماهه چهارم سال جاری و سه ماهه اول سال 95 به بهره برداری می رسد. حریرچی گفت: از حدود 85 هزار تخت بیمارستانی در کشور 53 درصد در کل کشور فرسوده است و مقداری از این تخت هادر سیستان و بلوچستان می باشد که ساخت بیمارستان 200 تخت خوابی برای رفع این موضوع در استان است. وی ادامه داد: ریشه کنی فلج اطفال بزرگترین دستاورد در کشور است و همچنین بیماری هایی مثل کزاز کنترل شده و در درمان بیماری های عفونی خطرناک نیز نتایج درخشانی در استان داشتیم.

افغانستان و پاکستان تنها دارندگان فلج اطفال در دنیا مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در ادامه این جلسه افزود: از سال 79 هیچ موردی از فلج اطفال در استان نداشتیم و در حال حاضر تنها کشور افغانستان و پاکستان در دنیا فلج اطفال دارند. وی بیان کرد: سال 70،  52 هزار مورد مالاریا داشتیم که براساس آمار سال گذشته تنها 284 مورد در استان شناسایی شد که از این تعداد 75 درصد وارداتی بوده است.   75 درصد بیماران مالاریا در استان وارداتی هستند طباطبایی گفت: سالیانه در استان حدود 700 تا800 مورد سل مشاهده می شود که بیش از 85 درصد درمان موفق است. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطر نشان کرد:   در ادامه میر رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه 30 درصد تخت های بیمارستانی شهرستان سراوان در اشغال اتباع غیرمجاز است، گفت: سالانه 2 میلیارد تومان هزینه صرف درمان این افراد می شود که در پایان هیچ جایی این هزینه را به دانشگاه نمی دهد. انتهای پیام/9031
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 1820
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *