800
۰
شستون گزارش می دهد؛

ایدز یا نشانگان اکتسابی کمبود ایمنی/HIV ، بیماری قابل انتقال خفته

ایدز نوعی بیماری است که در دستگاه ایمنی و توسط ویروس نقص ایمنی (HIV) ایجاد می‌شود.
egrg
egrg
به گزارش پایگاه خبری شستون ،پژوهش های ژنتیکی نشان می‌دهند که HIV در اصل در اوایل قرن بیستم میلادی در غرب آفریقا جهش یافته و پدید آمده است. ایدز اولین بار در سال ۱۹۸۱ توسط مرکز کنترل و پیش گیری (CDC) شناخته شد، در حالی که عامل آن عفونی HIVدر اوایل آن دهه شناخته شده بود.از زمان کشف آن تا سال ۲۰۰۹، ایدز باعث مرگ ۳۰ میلیون نفر شده است. تا سال ۲۰۱۰، حدوداً ۳۴ میلیون نفر به ایدز مبتلا بوده‌اند. ایدز به عنوان همه گیری جهانی شناخته می‌شود که در حال حاضر حوزه شیوع آن بسیار وسیع و در حال گسترش است.
یاسمن خدابنده پزشک انتقال خون سراوان در گفت و گو با خبرنگار شستون با بیان اینکه ایدز یک بیماری ویروسی است،گفت:این بیماری درمانی ندارد.
وی افزود:HIV می تواند از طریق تماس جنسی به افراد منتقل شود.
پزشک انتقال خون سراوان با اشاره به اینکه این بیماری می تواند سال های متوالی در بدن فرد بیمار باشد،اظهار داشت:HIV هیچ علایمی ندارد و به همین خاطر شانس انتقال بیماری را افزایش می دهد.
وی تماس جنسی،استفاده از تیغ آلوده،خون لثه و استفاده از سوزن آلوده به ایدز را راه های انتقال بیماری عنوان کرد وبیان داشت:علایم بیماری می تواند تب یا اسهال طولانی مدت باشد.
یاسمن خدابنده با بیان اینکه افراد مبتلا به بیماری ایدز براساس سیستم ایمنی طول عمر متقاوتی دارند،تصریح کرد:با مصرف دارو می توان لود ویروس را کاهش داد.
وی در ادامه گفت وگو افزود:اگر لود ویروس ایدز در بدن فرد بیمار بالا باشد ممکن است با یک عفونت فرصت طلب فرد بیمار  جان خود را از دست بدهد.
پزشک انتقال خون سراوان در پایان گفت:خواسته من از مردم این است که پایبند به روابط خانوادگی باشند و در صورت صدمه دیدن با اشیای برنده و سوزن قبل از شیوع بیماری جهت واکسیناسیون و جلوگیری از بیماری به مراکز بهدلشت مراجعه کنند.
 
انتهای پیام/1675
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 1821
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *