800
۰

کدام قسمت از سخنان روحانی در سایت ریاست‌جمهوری سانسور شد؟/ خیز دولت برای کاهش ارزش پول ملی/ پوکمون‌گو فیلتر شد؟

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می‌ شود.
fgsdfg
fgsdfg
به گزارش شستون به نقل از دانا؛ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می‌ شود.
 
******   کدام قسمت از سخنان روحانی در سایت ریاست‌جمهوری سانسور شد؟/ خیز دولت برای کاهش ارزش پول ملی/ پوکمون‌گو فیلتر شد؟ کیهان  
حذف سخنان ناپخته‌ای که مشابه آن موجب عدم توازن در برجام شد
  پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری بخشی از اظهارات ناپخته و نادرست آقای روحانی در همایش شرکت گاز را حذف کرد!   آقای روحانی دیروز در همایش پنجاهمین سالگرد تأسیس شرکت گاز گفته بود «ما باید همراه شویم؛ نمی‌توانیم در برابر قدرت‌های بزرگ بایستیم؛ با شعارهایی که گاهی هم توخالی است». این سخنان در حالی بود که وی در همین همایش و در سخنانی متناقض گفته بود «تحقق استقلال و آزادی در رأس تفکر انقلابی قرار دارد. انقلاب به معنای آن است که دست ما به سوی کسی دراز نباشد و با اراده خود تصمیم بگیریم و در برابر دیگران سرفرود نیاوریم».   ادای چنین جملات بی‌پایه‌ای که نظیر آن در کدخدا لقب دادن آمریکا اتفاق افتاد، عملاً موجب گستاخی و طلبکاری دشمن شد که حتی خلاف آداب اولیه دیپلماسی و مذاکره بود، اما آقای روحانی این خطای استراتژیک را مرتکب شد و با وجود اقتدار بی‌بدیل نظام در منطقه، تیم مذاکره کننده را با دست بسته به مذاکره فرستاد و از دل آن توافق نامتوازن برجام (با همه نقد و نسیه‌هایش) بیرون آمد. این بخش از سخنان روحانی نیز توسط سایت دفتر ریاست جمهوری منتشر نشد.
گفتنی است روحانی در همایش شرکت گاز به تفصیل از برجام تعریف و تمجید کرد بی‌آن که کمترین اشاره‌ای به بدعهدی‌های غرب در لغو تحریم‌ها داشته باشد. این در حالی است که رئیس بانک مرکزی می‌گوید دستاورد برجام برای ایران تقریباً هیچ بوده است، رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام می‌کند آمریکا در حال دبه کردن و غرب مشغول پخت و پز یک توطئه جدید هستند؛ و تخت روانچی معاون وزارت خارجه معتقد است در برجام رفع تحریم‌ها هست اما روی کاغذ!
یادآور می‌شود بخش دیگر سخنان رئیس جمهور درباره افزایش فروش نفت بر اثر برجام نیز جای شفاف‌سازی دارد، چه اینکه براثر برجام و آرامش بخشی یکسویه بازار نفت، قیمت آن حتی تا یک چهارم 3-4 سال پیش سقوط کرد و بنابراین باید 4 برابر گذشته نفت فروخت تا همان درآمد را به دست آورد.  
فرانس 24: برجام خاصیت نداشت /فیش‌ها هم بر چالش روحانی افزوده شدند

این شبکه که غالباً با عناوینی نظیر میانه‌رو از دولت روحانی یاد می‌کند، افزود: ماجرای فیش‌های حقوقی که با افشای فیش‌های حقوقی مدیران ارشد شرکت بیمه ایران آغاز شد، در هفته‌های بعد به فیش‌های حقوقی بیشتری منتهی شد و گفته می‌شود تمام این افشاگری‌ها، برای ضربه زدن به دولت میانه‌رو روحانی انجام می‌گیرد.(!)
فرانس 24 می‌افزاید: در حالی که حقوق کارمندان و کارگران پایین است و حقوق‌بگیران دولتی معمولاً برای رفع نیازهای خود به شغل‌های دوم و سوم روی می‌آورند، این رسوایی بسیار تکان دهنده است. این رسوایی ضربه سنگینی به اعتبار دولت روحانی وارد کرده است چرا که در سال 2013 میلادی، میلیون‌ها نفر با رأی دادن به وی، از او خواسته بودند تا در وضع کشور تغییر ایجاد کند و با برخورد با مفاسد اقتصادی، وضعیت اقتصادی کشور را بهبود بخشد.
فرانس 24 گفت: این در حالی است که روحانی به وعده‌های انتخاباتی خود در زمینه پایان دادن به بن‌بست ایجاد شده بر سر برنامه هسته‌ای و باز کردن راه لغو تحریم‌های این کشور عمل کرد اما تاکنون تغییر محسوسی در وضع زندگی مردم عادی ایجاد نشده است.

اردوغان: آمریکا و اروپا از پشت خنجر زدند ولی اسد کودتا را محکوم کرد

براساس این گزارش، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه از موضع‌گیری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در قبال کودتای نافرجام در ترکیه تقدیر کرده و گفته است به رغم خصومت شدیدی که بین او و همتای سوری‌اش بوده اما اسد کودتا را محکوم کرد در حالی که دیگر هم‌پیمانانش از پشت به او خنجر زدند.
اردوغان از مواضع عربستان، آمریکا و اروپا نسبت به کودتای نافرجام انتقاد کرد و گفت: در حالی که ما نیازمند حمایت آنها بودیم آنها از پشت به ما خنجر زدند.
او تهدید کرد که دست‌های خارجی را که از کودتا حمایت کردند، رو می‌کند.

آفتاب یزد: دولت به انتصابات خویشاوندی رسیدگی کند

این روزنامه با انتقاد از توجیه‌گری برخی مقامات دولتی درباره فیش‌های نجومی نوشت: دیگر اما و اگر ندارد، حداقل از درون دولت و از زبان و قلم یاران دولت معنی ندارد. شایسته بود و هست که به جای این حاشیه‌سازی‌ها و حاشیه‌نویسی‌ها در اجرای دستور ریاست‌جمهور تسریع شود...
آیا به راستی نگاهی به کارنامه عملکرد همین دسته از مدیران به اصطلاح ویژه  و دارای حقوق‌های بالا کرده‌ایم؟ چرا فکر می‌کنیم بعضی از حضرات از مادر مدیر ‌زاده شده‌اند؟ آخر برای کدام کارنامه موفق و مشعشعی حقوق و پاداش چندین میلیونی لازم است؟  این دسته از مدیران نورچشمی و ویژه کدام گل را بر سر ملت زده‌اند؟
به راستی کدام کارنامه مستحق دریافت حقوق، مزایا و پاداش بالا آن هم بعضا تا سه میلیون تومان در روز است؟ چرا عده‌ای بر استمرار این بی‌عدالتی اصرار می‌ورزند؟  آیا همین حقوق‌های نجومی و به تبع آن ارتقای سطح زندگی مسئولان و گسترش اشرافی‌گری منجر به جدایی هر چه بیشتر از بدنه جامعه و رویگردانی و قطع امید مردم از آنها نخواهد شد؟
نویسنده می‌افزاید:  این روزها که زمزمه افشاگری انتصابات خویشاوندی  و واگذاری تسهیلات ویژه به افراد خاص به گوش می‌رسد چه زیباست که دولت محترم قبل از دیگران راسا به این موضوعات ورود نموده و در سالم‌سازی و ارتقای سلامت مجموعه خود پیشقدم شود که البته مورد رضایتمندی هرچه بیشتر مردم شده و ان‌شاءالله رضای خداوند سبحان را نیز در پی خواهد داشت. ضمن اینکه دیگر نیازی به عذرخواهی نیز نخواهد بود.
یادآور می‌شود بنابر گزارش مستند و رسمی سازمان بازرسی، انتصاب مدیر عامل متخلف و برکنار شده بانک رفاه با فشار و اعمال نفوذ حسین فریدون برادر دستیار ارشد رئیس‌جمهور صورت گرفته بود.

تلاش برای هم سرنوشت کردن روحانی با ورشکستگان دوره اصلاحات

یک سایت اصلاح طلبوابسته به گروهک ملی- مذهبی می‌نویسد: سخنرانی حسن روحانی در میان شهروندان کرمانشاهی و حاشیه‌های آن که فریاد تنگ‌دستی و روزگار سخت شهروندان آن استان بود، حاشیه‌ای بود که بر متن سفر رئیس جمهور فایق آمد و سفر استانی او را به حاشیه راند. حسن روحانی در ازای شعارهای حاکی از مشقت اقتصادی مردم، تلاش می‌کرد که صدای خالی از نشاط خود را بلندتر کند و اظهار دارد که: «با شعار راه به جایی نخواهید برد» و هنوز لحظه‌ای از شنیدن آن سخنان نگذشته بود که دوباره فریاد تنگدستی و روزهای تیره و سخت بالا می‌رفت و رئیس جمهور نیز با صدایی پر از خستگی، از دزدیهای 2700 میلیاردی سخن به میان آورد.
نویسنده خارج‌نشین ادامه می‌دهد: سفر حسن روحانی حاشیه‌های قابل تأملی داشت که واقعیت زندگی مشقت‌بار مردم را واضح و علنی به رخ همگان و نیز شخص رئیس جمهور کشاند. مشاهده چندین باره سفر استانی حسن روحانی و حاشیه‌های تأمل برانگیز آن بی‌اختیار آدمی را در مقام مقایسه قرار می‌داد. مقایسه سرنوشت غم‌بار دو دولت اصلاح‌گرا در دو دوره متفاوت در ایران، مقایسه دولت اصلاح‌طلب خاتمی و دولت اعتدال روحانی.
سایت ملی مذهبی اضافه کرد: روحانی که با تأکید بر حل بحران بین‌المللی و نیز بحران اقتصادی پا به میدان رقابت نهاد، اینک با بحران ناکامی پروژه‌هایش مواجهه است و نیز پرونده سازی اقتصادی که افشای فیشهای حقوقی یکی از آن بحرانهاست. جریان محافظه کار سرنوشتی همچون سرنوشت دولت خاتمی را برای دولت حسن روحانی تدارک دیده است. محمد خاتمی باتکانه‌های سیاسی به حاشیه رانده شد و حسن روحانی با سونامی اقتصادی به حاشیه می‌رود و این حاشیه رفتن به معنای فرو رفتن جامعه در باتلاقی است که بیرون آمدن از آن محال می‌نماید.
تلاش گروهک ملی مذهبی برای هم سرنوشت کردن روحانی با دولت خاتمی در حالی است که روحانی چوب اعتماد فراوان بر افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی را در کنار خوش‌گمانی به آنها خورده و فرصت دارد مسیرخطای خود را اصلاح کند اما نفاق قدیم و جدید اصرار دارند اجازه چنین اصلاحی را به دولت ندهند و آن را همچنان «رحم اجاره‌ای» خود نگه دارند. از سوی دیگر خاتمی فعال فتنه و آشوب 88 است حال آن که روحانی با فتنه‌گران در آن سال همراهی نکرد.
خیز دولت برای درآمد ناسالم به قیمت کاهش ارزش پول ملی

دولت یازدهم در لایحه بودجه امسال، تبصره‌ای را برای تسعیر ارز و اختصاص درآمد آن برای تهاتر بدهی‌های دولت و شرکت‌های دولتی به بانک‌های دولتی و نیز افزایش سرمایه دولت در این بانک‌ها در نظر گرفته بود که مجلس نهم آن را از بودجه حذف کرد. دولت با تقدیم لایحه اصلاح قانون بودجه 1395 کل کشور بار دیگر پیشنهاد کرد 450 هزار میلیارد ریال مطالبات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از بانک‌ها را برای تسویه مطالبات بانک‌ها از دولت و افزایش سرمایه دولت در بانک‌های دولتی صرف کند به نحوی که اجرای آن منجر به افزایش پایه پولی نشود اما کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با رد کلیات لایحه دولت، نشان داد که از موضوع تسعیر ارز به عنوان راه‌حلی برای رفع بدهی دولت به بانک‌ها نگرانی دارد.
محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با ایرنا درباره علت مخالفت مجالس گفت: تسعیر ارز درآمدی است که از محل کاهش ارزش پول ملی ایجاد می‌شود پس دولتی که با سیاست‌های غلط ارزی و مالی خود سبب این اتفاق ناگوار اقتصادی می‌شود، باید تنبیه شود.
نماینده کرمان اظهار داشت: این کار به مانند آن است که بگوییم هرکس معدل کمتری کسب کند، جایزه بگیرد که این رفتار نه علمی است نه عقلایی. اگر دولتی با سیاست‌های پولی و ارزی نامناسب کاهش ارزش پول ملی را رقم زد، باید آن دولت را مؤاخذه کرد نه اینکه با دادن مجوز تسعیر ارز آن را تشویق کنیم.
پورابراهیمی ادامه داد: با این کار اگر نرخ ارز از رقم کنونی 3500 تومان فراتر رفت، باید مابه‌التفاوت آن را به عنوان درآمد برای دولت شناسایی کنیم و بدتر آنکه آن را برای تهاتر بدهی‌های دولت منظور کنیم. در صورت صدور این مجوز از سوی مجلس، دولت‌ها به جای کسب درآمد، به دنبال کاهش ارزش پول ملی می‌روند در حالی که پایه اصلی اقتصاد کشورها باید افزایش ارزش پول ملی باشد.
وی اظهار داشت: به طور کلی با تسعیر ارز، سنگ ‌روی سنگ بند نمی‌شود ضمن آنکه طمعی برای دولت‌ها ایجاد می‌کند که نمی‌توان در آینده جلوی آن را گرفت.

روحانی چاره‌ای بیندیشد /نارضایتی مردم از دولت روبه‌فزونی است

سایت بهار به قلم اسماعیل حسین‌پور نوشت: حرفی که تنها یک سال پس از شروع به کار دولت دکتر روحانی در نشست برخی حامیان دولت با آقای یونسی دستیار رئیس‌جمهور در انتقاد از برخی وزرای ناهمسو با مردم و بیگانه با مشی و مرام دکتر روحانی در کابینه‌اش گفتم: «وزیری که جرأت و شهامت حمایت از ایده‌های دکتر روحانی را ندارد وزیر روحانی نیست و برخی اطرافیان آقای رئیس‌جمهور میز و منصب‌شان را بیشتر از آقای روحانی دوست دارند.»
حالا دو سال پس از آن نشست و آن باور دیروز، به یقین می‌گویم مشکل دکتر روحانی جبهه پایداری و دلواپسان و تندروها نیستند مشکل دکتر روحانی برخی وزرا و ناپایداران کابینه آقای رئیس‌جمهور هستند که با عملکرد ناصواب و ضدتدبیر خود باعث آسیب جدی به جایگاه دولت شده‌اند. وزیرانی که سوگمندانه باید گفت امیدسوزی‌های بزرگی داشته‌اند و دارند.
نویسنده ادامه می‌دهد مشکل بزرگ امروز دولت روحانی یأس و ناامیدی مردم و رویگردانی از دولت «تدبیر» است که برخی از آن ثمره عملکرد خویش‌اندیشانه برخی وزرای ناتوان یا ناهمسو با رئیس‌جمهور است. این یأس روح آزار متاسفانه با سوءمدیریت‌ها در بین اقشار آسیب‌پذیر بالاست. از سویی انفعال تیم اطلاع‌رسانی دولت در دفاع از عملکرد دولت به خصوص فیش‌های نامتعارف، سبب شده است بسیاری از کارگران و حقوق‌بگیران و کارکنان دولت نیز دچار یأس و ناامیدی شوند و حالا خود روحانی هم با عدم تغییر در بدنه کابینه‌اش پایگاه و جایگاه اجتماعی‌اش را در بین قشر عظیمی از مردم و به ویژه نخبگان و سیاسیون دچار آسیب می‌کند و این یأس و ناامیدی دارد در همه لایه‌های اجتماع فراگیر می‌شود که می‌تواند برای دکتر روحانی خطرآفرین باشد و با این رویه، بوی بهبود از اوضاع نمی‌شنویم.
بهارنیوز می‌افزاید: جای سؤال اینجاست که نظارت دولت بر عملکرد وزرا چگونه است که خیلی از حامیان دیروز و فردای دولت از سوءمدیریت برخی وزرا و ناهمسویی‌شان به فریاد آمده‌اند ولی هیچ تغییر و توجهی از سوی رئیس‌جمهور محترم برای تحقق خواست حامیان و همراهانش صورت نگرفته است! آیا از دید دکتر روحانی و اطرافیانش، همه وزرا در ارزیابی‌های احتمالی موفق بوده‌اند؟ پس این نارضایتی رو به گسترش در بین مردم و حامیان دولت چیست؟
هر چند معتقدم پایگاه رقبای روحانی  در بین مردم پایین است ولی بی‌رقیب دانستن دکتر روحانی در انتخابات 96 همان خوش‌بینی و خطا و جفایی است که در سال 84 با هاشمی کردیم. به نظر نگارنده تا دیر نشده به جای عزل وزرای ناتوان توسط مجلس، شخص رئیس‌جمهور باید بی‌تعارف ناتوانان و ناهمراهان کابینه‌اش را عزل کند تا مردم باور کنند که روحانی واقعا با هیچ‌کس عقد اخوت نبسته است. در پایان به یاد شعری از «عماد خراسانی» افتادم که می‌گوید: بر ما گذشت نیک و بد اما تو روزگار فکری به حال خویش کن این روزگار نیست.
من هم با الهام از این شعر خطاب به آقای روحانی عزیز می‌گویم؛ آقای رئیس‌جمهور فکری به حال خویش کن این کابینه نیست.      کدام قسمت از سخنان روحانی در سایت ریاست‌جمهوری سانسور شد؟/ خیز دولت برای کاهش ارزش پول ملی/ پوکمون‌گو فیلتر شد؟خراسان
شکایت صدا و سیما از دولت سابق درباره فضای مجازی   بر اساس شکایت چندی پیش سازمان صدا وسیما به یکی از نهادهای مسئول که اخیرا با پاسخ مسئولان دولتی نیز همراه شده، این سازمان اعلام کرده که مواد ۲، ۴ و ۸ آئین نامه ساماندهی و توسعه رسانه‌‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال موضوع مصوبه مردادماه سال 89 دولت سابق، مبنی بر صدور جواز انتشار برخی رسانه‌ها یا حامل دیجیتال و یا رسانه‌‌های بر خط اختصاصی، بر خلاف احکام قانونی از جمله نظر تفسیری شورای نگهبان و مقررات و ضوابط شبکه‌‌های اطلاع‌رسانی رایانه‌ای مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و ماده ۷ اساسنامه سازمان صدا و سیما است.
 
ذره بین دولت روی «اقامت با بیتوته» مدیران
بر اساس ابلاغیه جدید یک مقام مسئول به تعدادی از مدیران سازمانها و ادارات دولتی، از آنها خواسته شده است با توجه به وصول گزارشاتی از نهادهای نظارتی در خصوص لزوم نظارت و توجه جدی تر به حق ماموریت‌های پرداختی به برخی مسئولان، نسبت به ارسال گزارشات سفرهای خارج از استان خود طی 2 سال اخیر با درج محل ماموریت، مدت زمان آن و ایام با بیتوته این ماموریت‌ها در قالب لیست‌هایی با مقاطع زمانی 3 ماهه اقدام کنند.     کدام قسمت از سخنان روحانی در سایت ریاست‌جمهوری سانسور شد؟/ خیز دولت برای کاهش ارزش پول ملی/ پوکمون‌گو فیلتر شد؟ جمهوری اسلامی     سفر مطهری به بهشهر نیمه تمام ماند    *با حمله تندروها سفر مطهری به بهشهر نیمه تمام ماند. سفر علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان بهشهر به دلیل حمله برخی معترضان به اتومبیل حامل وی نیمه تمام ماند. مطهری در جریان این سفر که دیروز، دوشنبه انجام شد، از منطقه تاریخی و گردشگری عباس‌آباد بهشهر بازدید کرد.   وی در نماز ظهر و عصر ویژه برنامه «پارک پاک» که به همت سپاه ناحیه بهشهر در این منطقه گردشگری برپا است شرکت و از عملکرد فرهنگی این نهاد تشکر کرد و این برنامه‌ها را در راستای ترویج فرهنگ ارزشی انقلاب و فرهنگ ایرانی اسلامی دانست. طبق برنامه ریزی قبلی قرار بود علی مطهری شب را نیز در شهرستان بهشهر سپری کند اما برخی از منتقدان و معترضان وی در برنامه‌های بعد از ظهر با پرتاب گوجه و حمله به اتومبیل حامل این نماینده مجلس، باعث شدند مطهری این سفر را نیمه تمام گذاشته و به تهران برگردد.    در شکست حصر حلب به هر تروریست چند "حوری" می رسد؟
*تروریست مشهور سعودی که مسئول امور شرعی گروهک تروریستی «جیش الفتح» است، به اعضاء این گروهک وعده رسیدن به ده‌ها حوری در بهشت در صورت شرکت در جنگ حلب را داد! به گزارش «العالم» عبدالله المحیسنی در یک فایل ویدیوئی گفته معرکه حلب «بزرگ‌ترین حماسه در تاریخ مبارزه شام» است. او در همین فیلم به عناصر تحت امر خود وعده داد 72 حوری در بهشت انتظار هر یک از آنان را می‌کشند. بعضی خبرها حکایت از کشته شدن المحیسنی و تعدادی از سران تروریست‌ها در حمله هوائی ارتش سوریه به محل استقرار آنان در جبل الزاویه در حومه ادلب دارد.    سربریدن دو گروگان در پارک کودکان توسط داعش
* گروه تروریستی داعش با انتشار ویدیوئی جدید، از گردن زدن دو تن از گروگان‌های خود در یک پارک در استان نینوای عراق خبر داد. روزنامه دیلی میل انگلیس دیروز دوشنبه نوشت: در ویدیوی 7 دقیقه‌ای داعش نشان داده شده که دو نفر از اعضاء این گروهک تروریستی بدون نقاب و با در دست داشتن چاقو دو گرگان متهم به جاسوسی به نفع ائتلاف بین‌المللی آمریکا را اعلام کردند. این عملیات سر بریدن در یک گردشگاه در استان نینوا که کودکان در آن بازی می‌کنند و جلوی چشم آنان انجام شد.  
تعداد شهدای شکنجه در بحرین به 11 نفر رسید   منابع بحرینی اعلام کردند «حسن جاسم حسن الحایکی» در اثر شکنجه در ساختمان 15 زندان جو که به بازجوئی و شکنجه اختصاص دارد به شهادت رسیده است. وی به مدت 15 روز توسط ماموران آل خلیفه شکنجه شد. وزارت کشور بحرین، برخلاف اطلاعاتی که خانواده الحایکی در مورد شکنجه شدن فرزندشان دارند، منکر شکنجه شده و اعلام کرده مرگ وی طبیعی بوده و وی در زمان بازداشت از مشکلات جسمی رنج می‌برده است.     کدام قسمت از سخنان روحانی در سایت ریاست‌جمهوری سانسور شد؟/ خیز دولت برای کاهش ارزش پول ملی/ پوکمون‌گو فیلتر شد؟ آرمان  
حمله به مطهری تکذیب شد

شنیده شد که نایب‌رئیس مجلس خبر منتشره درباره حمله به وی در شهرستان بهشهر را تکذیب کرد. ایسنا نوشت؛ علی مطهری با اشاره به اخبار منتشره مبنی بر حمله عده‌ای به وی در شهرستان بهشهر، گفت: من به همراه خانواده به این شهرستان سفر کردم و روز گذشته به عباس آباد بهشهر رفتیم و در نماز جماعت نیز شرکت کردیم. اتفاقا دوستان بسیجی استقبال خوبی از ما داشتند و حتی درخواست کردند برای تاسیس نمازخانه به آنها کمک کنیم که من در گفت‌وگو با مسئولان میراث فرهنگی استان پیگیری‌های لازم را در این باره انجام دادم. وی گفت که در این سفر هیچ تعرضی به وی صورت نگرفته است.

لغو شب کارگردانان برای توهین به هنرمندان

شنیده شد که کانون کارگردانان سینمای ایران در بیانیه‌ای از لغو برنامه‌ شب کانون خبر داد. خبرآنلاین نوشت؛ در متن بیانیه‌ شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران آمده است:«کانون هر سال بی‌صبرانه در شوق برپایی شب کانون و همدلی و همزبانی با اعضایش بوده و هست اما با تاسف بسیار و با توجه به شرایط به وجود آمده برای مراسم و جشن‌ها در این روزها و هتک حرمت و توهین به هنر و هنرمندان محترم کشور، با احترام و با یاد عباس کیارستمی عزیز از برگزاری شب کانون در روز سه شنبه ۱۲ مرداد ماه امتناع می‌کند.» کانون کارگردانان قرار بود سه شنبه شب در ایوان شمس، شب کانون را که هر ساله برگزار می‌شود را با یاد عباس کیارستمی برگزار کند.

ما «پوکمون‌گو» را فیلتر نکردیم!

شنیده شد که معاون نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اعلام اینکه بازی «پوکمون گو» بدون هماهنگی با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای فیلتر شده است گفت: این بازی توسط بنیاد فیلتر نشده است.   ایسنا نوشت؛ پوکمون گو که نزدیک به یک ماه است در بازار جهانی جنجال‌هایی را به وجود آورده است، چند وقتی است که در ایران فیلتر شده و درخواست‌هایی از سوی مخاطبان بازی‌های ویدئویی برای برداشتن فیلتر آن شده است.   جواد امیری، معاون نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: بازی پوکمون گو فاقد محتوایی است که سبب ممنوعیت آن شود و این بازی با محتوای موجود، از نظر خطوط قرمز و الگوهای مشخص شده، مجاز است اما این بازی یک فراسرگرمی است و استعلام از سایر نهادهای مرتبط از جمله نهادهای امنیتی، لازمه صدور مجوز نهایی برای این بازی است.

  کدام قسمت از سخنان روحانی در سایت ریاست‌جمهوری سانسور شد؟/ خیز دولت برای کاهش ارزش پول ملی/ پوکمون‌گو فیلتر شد؟ایران    فرماندار بهشهر: خبر حمله به علی مطهری صحت ندارد
سید خالق سجادی، فرماندار بهشهر، خبر حمله به علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی را در جریان سفر به این شهرستان تکذیب کرد. فرماندار بهشهر در گفت‌وگو با «ایران»، افزود: «سفر آقای مطهری بدون هیچ حاشیه‌ای دیروز به پایان رسید.» بر اساس توضیحات این مقام دولتی، سفر علی مطهری به بهشهر در روزهای یکشنبه و دوشنبه انجام شده بود و وی یکشنبه شب را در این شهرستان سپری کرد.   همچنین فرزند علی مطهری  به روزنامه  ایران گفت: «این سفر به صورت شخصی انجام شده بود و بدون هیچ گونه حاشیه‌ای به پایان رسید.»  مطهری خود نیز به ایسنا گفت: «به همراه خانواده به این شهرستان سفر کردم و روز یکشنبه به عباس‌آباد بهشهر رفتیم و در نماز جماعت نیز شرکت کردیم. اتفاقاً دوستان بسیجی استقبال خوبی از ما داشتند و حتی درخواست کردند برای تأسیس نمازخانه به آنها کمک کنیم که من در گفت‌وگو با مسئولان میراث فرهنگی استان، پیگیری‌های لازم را در این باره انجام دادم.» مطهری گفت که در این سفر هیچ تعرضی به وی صورت نگرفته است.

حکم دادگاه سفارت عربستان صادر نشده
وکیل دو نفر از متهمان پرونده سفارت عربستان گفت: هنوز حکم دادگاه برای پرونده سفارت عربستان صادر نشده است. محمد نریمانی با بیان اینکه من در دادگاه خواستار استعلام مرجع قضایی از وزارت کشور، اطلاعات و امور خارجه شدم، به فارس گفت: درخواست من این بود که از وزارت کشور استعلام شود که آیا برای یک تجمع خودجوش مجوزی لازم است یا نه؟ ما که می‌گویم قانونی در این زمینه نداریم، اما دادگاه بر این باور است که برای چنین تجمعی مجوز لازم است.

«اوباما» میلیاردها دلار به ایران سرازیر کرد
نیویورک پست در گزارشی سیاست‌های اوباما و جان کری در برابر ایران را به باد انتقاد گرفت و نوشت: «بزرگترین تهدید فعلی امنیت ملی امریکا داعش، چین یا روسیه یا حتی بحث تغییر اقلیم نیست، بلکه ایران است.   کشوری که از انقلاب سال 1979 به بعد آهسته به سمت جنگ با امریکا حرکت کرده و شعار «مرگ بر امریکا» هر جمعه در میان نمازگزاران روز جمعه‌اش شنیده می‌شود و الان به لطف اوباما و جان کری بسرعت به سمت دستیابی به سلاح هسته‌ای در حرکت است.»   به گزارش انتخاب، به ادعای نویسنده این گزارش، «امروز ایران به میلیاردها دلار بواسطه برداشته شدن تحریم‌ها دست پیدا کرده است که مقصرش اوباما و کری هستند.» در ادامه این گزارش ادعا شده «حتی در صورت روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید هم، دولت توانایی بازپس‌گیری پول‌هایی که اوباما به سمت ایران سرازیر کرده است را ندارد.»

میانجیگری چین بین تهران و اسلام آباد
روزنامه دیلی پاکستان نوشت که ایران برای بهبود روابط تهران-اسلام آباد خواستار میانجیگری چین شده است. به گزارش ایلنا، این روزنامه، دلیل تیرگی‌های اخیر روابط ایران و پاکستان را شایعه‌ها درباره حضور یک جاسوس هندی به نام «کولبوشان یاداو» در استان بلوچستان خوانده است.
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 1858
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *