800
۰
در جشنواره بازی های بومی محلی عنوان شد:

دو هزار خانوار تحت پوشش بیمه روستای و عشایری در سراوان/تخصیص سه ونیم میلیارد تومان اعتبار به بخش عمران دهیاری های سراوان

مدیر کل دفتر امور روستای استان گفت:سه ونیم میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل پروژه های عمرانی به دهیاری های سراوان اختصاص داده شده است.
hrt
hrt
به گزارش پایگاه خبری شستون،جشنواره بازی های بومی محلی با حضور آرش جمالزهی مدیر کل دفتر امور روستای استان،حسین ثوری مدیر کل ورزش و جوانان استان،شاهوزهی مدیر کل بیمه روستای استان،بزرگ زاده معاون عمران فرمانداری سراوان،محمد باسط درازهی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران شهرستانی و و ورزش کاران در روستای سینوکان جالق برگزار شد.
در این جشنواره آرش جمال زهی مدیر کل دفتر امور روستای استان با بیان اینکه بازی های بومی و محلی باعث تجمع و گرایش جوانان به سمت ورزش های روستای می شود،گفت:دهیاری ها 3 درصد از اعتبارات خود را می توانند به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی اختصاص دهد.
وی با بیان اینکه با اشاره به اینکه دهیاری های زیر ساخت زمین های ورزشی را در روستاها تأمین کنند،گفت:ایجاد چمن مصنوعی را اداره ورزش و جوان بر عهده خواهد گرفت.
جمالزهی در پایان گفت:یک دستگاه ایسوزو پنج و نیم تن به دفتردهیاری سینوکان واگزار شده است.
آرش جمالزهی مدیر کل دفتر امور روستای در گفت و گو با خبرنگار شستون با بیان اینکه یکی از وظایف دهیاری ها شرکت در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است،گفت:یکی از فعالیت های دهیاری ها برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی است.
وی در ادامه مشارکت مردم،افزایش فعالیت ورزشی جوانان و پر کردن اوقات فراغت جوانان را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست و عنوان کرد:از اعتبارات دهیاری منابع مالی برای ساخت چمن مصنوعی در نظر گرفته خواهد شد.
مدیر کل دفتر امور روستای استان با بیان اینکه یکی از وظایف دفتر امور روستای استان تأمین تجهیزات و ماشین آلات است،بیان داشت:در سال گذشته ده دستگاه ماشین به دهیاری های سراوان کمک شده است.
 
وی در پایان این گفت و گو گفت:سه و نیم میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل پروژه های عمرانی به دهیاری های سراوان اختصاص داده شده است.
در حاشیه این جشنواره حسین ثوری مدیر کل ورزش و جوانان استان در گفت وگو با خبر نگار شستون با بیان اینکه بازی های بومی و محلی به صورت علمی در استان در حال پیگیری است،گفت:این بازی ها بصورت مکتوب در قالب  قوانین و مقررات تداوم خواهد یافت.
وی در ادامه افزود:در این راستا لیگ بازی های بومی و محلی را طراحی و به مرحله اجرا در خواهیم آورد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه ایجاد فضای سبز در روستاها یکی از اولویت های کاری ما خواهد بود،تصریح کرد:با ایجاد فضای سبز ورزشی جوانان می توانند بازی های بومی و محلی خود را دنبال کنند.
شاهوزهی مدیر کل بیمه روستای استان در گفت و گوی که با خبرنگار شستون داشت،عنوان کرد:دویست خانوار در بخش جالق زیر پوشش بیمه روستای قرار گرفته اند.
وی در ادامه گفت و گو بیمه روستای ،بیمه تأمین اجتماعی ، بیمه بازنشستگی،بیمه از کار افتادگی و بیمه فوتی بازماندگان را از خدمات بیمه روستای عنوان کرد و گفت:در دهیاری های بخش جالق دو کارگزار داریم.
شاهوزهی مدیر کل بیمه روستای استان در پایان با شاره بع اینکه خدمات بیمه روستای آینده کشاورزان را تأمین می کند،اظهار داشت:در شهرستان سراوان دو هزار خانوار تحت پوشش بیمه روستای عشایری هستند.
انتهای پیام/1675
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب: 1910
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *