800
۰
نماینده مردم شهرستان های میرجاوه و خاش؛

وزارت امور خارجه در خصوص دیپلمات ایرانی اقدامات لازم را انجام دهد/ حق و حقوق شهروند ایرانی به خاطر برجام زیر پا گذاشته شود مجلس ورود پیدا خواهد کرد

نماینده مردم شهرستان های میرجاوه و خاش گفت: اگز به خاطر برجام حق و حقوق یک شهروند ایرانی زیر پا گذاشته شود، مجلس ورود می کند، تذکرات لازم داده می شود و اگر قصوری انجام شود به شدت برخورد می شود.
وزارت امور خارجه در خصوص دیپلمات ایرانی اقدامات لازم را انجام دهد/  حق و حقوق شهروند ایرانی به خاطر برجام زیر پا گذاشته شود مجلس ورود پیدا خواهد کرد
علی کرد در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه دارای یک سری رسالت است، اظهار کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران باید خارج از کشور مطالبات و خواسته های ملت و کشور را پیگیری کند و اگر در این قسمت کوتاهی شود، قطعا مجلس ورود پیدا خواهد کرد و تذکرات و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
وی افزود: انتظار می رود که وزیر امور خارجه و دیگر مسیولین مربوطه با تمام همت خود به این امر مهم ( دستگیری اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی) بپردازند و از مطالبات کشور در این خصوص پیگیری و دفاع کنند.
نماینده مردم خاش و میرجاوه با بیان اینکه وزارت امور خارجه در خصوص آزادی اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی رسالت خور را به نحو احسن انجام دهد، گفت: قطعا کمیسیون امنیت ملی و دیگر کمیسیون های مربوطه در این خصوص ورود پیدا خواهند کرد و پیگیری های لازم را جهت به سرانجام رساندن مطالبه به حق انجام خواهند داد.
کرد در خصوص اینکه گفته می شود در خصوص دیپلمات مظلوم ایرانی پیگیری ها و اقدامات به صورت مخفیانه انجام می شود، خاطر نشان کرد:  در برخی از امورات باید پیگیری ها به صورت محرمانه و محافظان امنیتی و ملی لحاظ شود.
وی در پاسخ به این سوال که مگر دیپلمات ایرانی به صورت مخفیانه بازداشت شده است که پیگیری این موضوع مخفیانه انجام شود؟، گفت:  اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی به صورت مخفیانه بازداشت نشده است اما در پیگیری ها شاید طرف مقابل دلایلی بیان کند که در خور و شأن کشور و ملت ایران نباشد که علنی بازگو شود.
نماینده مردم شهرستان های میرجاوه و خاش در تکمیل مطلب فوق با بیان اینکه اروپایی ها آداب، شخصیت و عقاید را حفظ نمی کنند، اضافه کرد: دلایل طرف مقابل بررسی می شود اگر مورد قبول بود، می پذیریم و اگر نبود پذیرفته نمی شود و پیگیری های لازم انجام خواهد شد.
کرد با توجه به اینکه رعایت و پایبندی اروپایی ها به برجام بستگی به پیگیری ما دارد، تصریح کرد: برجام دال بر این نیست که دولت بخواهد حق و حقوق یک شهروند ایرانی را به خاطر برجام زیر پای بگذارد، هرگز این موضوع پذیرفته نیست.
وی اذعان کرد: اگر در این مورد قصوری صورت گیرد، تذکر می دهیم و اقدامات لازم انجام خواهد شد و مجلس به شدت به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد.
نماینده مردم شهرستان های مرجاوه و خاش گفت: هر شهروند ایرانی دارای حق و حقوقی در هرجای دنیا است و باید از جایگاه و هویت ایرانی دفاع کنیم.

انتهای پیام/
 
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 12184
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *