800
۰
امام جمعه موقت اهل سنت گلشن (جالق) عنوان کرد؛

گسترش حوزه های علمیه و مساجد اهل سنت به برکت انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت/ نقش موثر علما در حمایت مردم از انقلاب

مولوی مجیب الرحمن رئیسی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد گسترش حوزه های علمیه، مکاتب و مساجد اهل سنت هستیم در صورتیکه که در زمان پهلوی در کل استان تعداد حوزه های علمیه کمتر از انگشتان دست بود.
گسترش حوزه های علمیه و مساجد اهل سنت به برکت انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت/ نقش موثر علما در حمایت مردم از انقلاب
مولوی مجیب الرحمن رئیسی امام جمعه موقت اهل سنت گلشن (جالق) در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه اهل سنت قدر دان نعمات و خدمات نظام و انقلاب اسلامی ایران هستند، بیان کرد: نمی توان ادعا کنیم که کاملا در رفاه و آرامش کامل هستیم اما با مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از مشکلات و معضلات حل شده به خصوص در زمینه حوزه های علمیه و مساجد اهل سنت که قبل از انقلاب در کل استان کمتر از انگشتان دست بود.

وی افزود: در دیگر استان های کشور در زمان رژیم پهلوی نیز این مشکل وجود داشت اما به برکت انقلاب اسلامی ایران حوزه های علمیه از نظر کیفی و کمی گسترش یافته و امروز در هر شهر رو روستا حوزه علمیه، مکاتب و مساجد اهل سنت وجود دارد.

امام جمعه موقت اهل سنت گلشن (جالق) ادامه داد: قوم بلوچ و اهل سنت در پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حمایت و همراهی از آرمان ها و ارزش های انقلاب نقش موثری ایفا کردند که اگر همگامی اقوام و مذاهب نبود، انقلاب به اسلامی به ثمر نمی رسید‌.

مولوی رئیسی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران فارغ از هر نوع قوم و مذهب است، اضافه کرد: قوم بلوچ و اهل سنت با لبیک گفتن به ندای قرآن از تفرقه و اختلاف دوری جسته و همراه انقلاب اسلامی ایران شدند.

وی با بیان نقش موثر علمای اهل سنت از جمله مولوی عبدالعزیز مولا زاده، مولوی عبدالعزیز ساداتی، مولوی شهداد مسکان زهی و مولوی پیر محمد رئیسی در همراه کردن مردم و سوق دادن به سمت انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: در برخی از استان های سنی نشین کشور نقشه های دشمن تاثیر گذار شد و برخی از اختلافات به وجود آمد اما در سیستان و بلوچستان با درایت و بصیرت علمای دینی مردم با جان و دل انقلاب ایران را همراهی کردند و دشمن نتوانست میان مردم رخنه کند.

امام جمعه موقت اهل سنت گلشن (جالق) گفت: اهل سنت در هشت سال دفاع مقدس در کنار برادران شیعه از میهن اسلامی دفاع و در مراسمات و مناسبات ملی و مذهبی مختلف همواره حمایت خود را از انقلاب اعلام کردند.

مولوی رئیسی با توجه به اینکه امسال هم مراسمات سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شور و شعف برگزار می شود، بیان کرد: برخی از مسئولین بی بصیر و بی درایت گاها سلیقه ای و برخلاف آرمان های انقلاب و منویات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب رفتار می کنند که انتظار می رود این موارد رفع شود تا دشمن نتواند از این موضوعات بهره برداری کند و صفوف متحد و زنجیروار مذاهب مختلف را از هم بپاشد.

وی تصریح کرد: بالاترین مقام در جمهوری اسلامی ایران مقام رهبری است که به وسیله مردم و نمایندگان مردم در مجلس خبرگان انتخاب می شود که در این موضوع نیز تمامی اقوام و مذاهب دخیل و سهیم هستند.

انتهای پیام/
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۴۷
کد مطلب: 21786
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *