800
۰
امام جمعه موقت اهل سنت گلشن:

پیروزی انقلاب اسلامی شگفتی قرن است/گسترش مساجد و حوزه های علیمه در سایه حکومت دینی در ایران

مولوی مجیب الرحمن رئیسی گفت: با روی کار آمدن حکومت دینی در ایران شاهد گسترش مساجد و پیشرفت حوزه های علمیه هستیم.
پیروزی انقلاب اسلامی شگفتی قرن است/گسترش مساجد و حوزه های علیمه در سایه حکومت دینی در ایران
مولوی مجیب الرحمن رئیسی امام جمعه موقت اهل سنت گلشن در گفت و گو با شستون بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران یک نعمت و مرحمت الهی برای ملت بود و پیروزی انقلاب اسلامی بر حکومتی که متکی به ابرقدرت های شرق و غرب که به تجهیزات و سلاح های مدرن  تجهیز بود به وسیله یک انسان مخلص و الهی به نام امام خمینی (ره) شکل گرفت.

وی افزود: امام راحل با دست خالی تاج و تخت و گارد شاهنشاهی را با خاک یکسان کرد که این موضوع یکی از شگفتی های قرن است.

امام جمعه موقت اهل سنت گلشن ادامه داد: یکی از دانشمندان بزرگ اسلام در خصوص انقلاب اسلامی ایران می گوید که فرود آمدن انسان ها بر کره ماه به اندازه حضور امام راحل و فرود آمدن از هواپیما در فرودگاه مهرآباد شگفتی ساز نبود.


مولوی رئیسی خاطر نشان کرد:  انقلاب اسلامی ایرانی به این دلیل شگفتی ساز است که متکی به مردم بود و رهبر دینی داشت.

وی تصریح کرد: در دنیا انقلاب های مختلفی به بهانه های متفاوت از جمله حقوق قشر خاص و یا مسایل اقتصادی به وقوع پیوست اما انقلاب اسلامی ایران جنبه الهی و دینی دارد و فقط به خاطر حاکمیت بخشیدن به قوانین اسلام و دین الهی شکل گرفت‌.

امام جمعه موقت اهل سنت گلشن اذعان کرد: مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی قانون اسلام است که در هر برنامه ای قرآن در آن حاکم است و قوانینی که مغایر با قرآن و سنت باشد پذیرفته نمی شود.

مولوی رئیسی گفت: اگر قوانین و طرح هایی که مغایر دین مبین اسلام، قرآن، سنت و اجماع باشد توسط فقهای شورای نگهبان تایید نمی شود.

وی ادامه داد: اجرای قوانین اسلامی و حاکمیت دینی مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی است و آزادی دین و مذهب از دیگر دستاوردهای انقلاب در کشور است.

امام جمعه موقت اهل سنت گلشن اضافه کرد: در زمان رژیم پهلوی علما نمی توانستند مدارج بالای علمی مذهبی را طی کنند و علمای این منطقه مجبور بودند به کشورهای همجوار مانند پاکستان و هند سفر می کردند اما به برکت انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت حوزه های علمیه و گسترش مساجد هستیم.

مولوی رئیسی افزود: با روی کار آمدن حکومت دینی در جمهوری اسلامی ایران حوزه های علمیه اهل سنت در کل کشور فعالیت خود را آغاز کردند.

وی خاطر نشان کرد: در زمان شاه فقط شهرهای بزرگ دارای برق و آب شرب لوله کشی بودند، جاده و راه دسترسی مناسب وجود نداشت، مردم از داشتن بیمارستان و مراکز درمانی محروم بودند اما به برکت انقلاب اسلامی امکانات بسیاری به اقصی نقاط کشور سرازیر شده است.

امام جمعه موقت اهل سنت گلشن گفت: وعده ای که امام راحل (ره)  به مردم داده بود که هم دین و دنیای شما تامین می شود محقق شده گرچه مشکلات و معضلاتی وجود دارد اما آنگونه نیست که مردم ناامید شوند.

مولوی رئیسی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر دشمن با هر توطئه و ترفند های مختلف مانند جنگ تحمیلی، تحریم و فشار اقتصادی  قصد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دارد اما با این وجود کشور به خود متکی است و مردم شکر گزار هستند.

انتهای پیام/
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب: 24693
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *