800
۰
رئیس مرکز بهداشت سیب و سوران مطرح کرد؛

کارنامه درخشان جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان / ریشه کن شدن بیماری های واگیر در سایه خدمات ارزشمند انقلاب

ایوب کرد تمینی گفت: کارنامه انقلاب اسلامی در زمینه بهداشت و درمان در نقاط محروم کشور درخشان است.
کارنامه درخشان جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان / ریشه کن شدن بیماری های واگیر در سایه خدمات ارزشمند انقلاب
ایوب کرد تمینی رئیس مرکز بهداشت سیب و سوران در گفت و گو با شستون بیان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پروژه های مطلوبی در زمینه بهداشت و درمان در سیب و سوران در طول 43 انجام شده و کارنامه انقلاب در این زمینه درخشان است.

وی افزود: در زمان رژیم ستمشاهی مردم از کمترین امکانات و زیرساخت ها در حوزه بهداشت و درمان برخوردار بوده اند اما هم اینک به برکت انقلاب اسلامی ایران 13 مرکز خدمات جامع سلامت و بیش از 70 خانه بهداشت در سیب و سوران وجود دارد که به ساکنین این منطقه خدمت رسانی می کنند.

رئیس مرکز بهداشت سیب و سوران ادامه داد: در زمان پهلوی مردم مجبور بودند برای درمان به شهرهای دورافتاده مراجعه کنند اما امروز شاهد گسترش روز افزون مراکز درمانی، مطب پزشکان و احداث بیمارستان در این شهرستان هستیم که از پیشرفت فیزکی مطلوبی برخوردار است.

کرد تمینی خاطر نشان کرد: گرچه کمبود پزشک داریم اما این موضوع به گونه ای نیست که نگران کننده باشد و در این زمینه نیز وضعیت مطلوب گزارش شده و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که در اکثر مراکز پزشک مستقر کنیم.

وی اذعان کرد: در ایام الله دهه فجر 2 پایگاه اورژانس در حق آباد و سیب، 2 پانسیون در ناصر آباد و خانه بهداشت حاج حسن خان گمشادزهی نیز به بهره برداری می رسد و امید می رود با حمایت های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال 1401 بتوانیم بیش از 32 پروژه را به بهره برداری برسانیم.

رئیس مرکز بهداشت سیب و سوران ادامه داد: در زمان رژیم پهلوی سهم شهروندان سورانی در حوزه بهداشت و درمان تنها یک مرکز درمانی بود و بسیاری از روستاهای این منطقه فاقد هر گونه مراکز و خانه بهداشت بودند.

کرد تمینی اضافه کرد: به برکت توجه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نقاط محروم کشور در حال حاضر در منطقه پسکوه، رحمت آباد، سوران، سیب، هیدوچ و حق آباد پایگاه اورژانس مستقر شده است.

وی بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیماری های شایع مانند سرخک، وبا و مالاریا بسیار شیوع پیدا کرده بود اما پس از پیروزی انقلاب با تلاش های صورت گرفته در این زمینه بسیاری از بیماری های واگیر ریشه کن شده است.

رئیس مرکز بهداشت سیب و سوران گفت: تعداد مرگ و میر مادران باردار و کودکان نیز پس از انقلاب کاهش چشمگیر داشته و غیر قابل قیاس با دوران ستمشاهی است که این خود گویای برنامه ریزی مطلوب در حوزه بهداشت و درمان پس از انقلاب است.

انتهای پیام/
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۵۴
کد مطلب: 24668
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *