800
۰
کارنامه درخشان انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان؛

بیش از ۹۰ درصد مراکز جامع سلامت سراوان دارای پزشک هستند

با روی کار آمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان پیشرفت‌های چشمگیری را شاهد هستیم به‌گونه‌ای تنها در شهرستان سراوان بیش از ۹۰ درصد از مراکز جامع سلامت دارای پزشک هستند.
بیش از ۹۰ درصد مراکز جامع سلامت سراوان دارای پزشک هستند
به گزارش پایگاه خبری شستون، پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) نهضت کم‌نظیری بود که رستاخیز بزرگی را ایجاد کرد. امواج خروشان این انقلاب که از ایران اسلامی بر خواست امروز اقصی‌نقاط جهان را دربرگرفته است.

در زمان قبل از انقلاب شاه استقلال فرهنگی، اقتصادی، بهداشت و درمان، سیاسی و نظامی ایران را با بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی از بین برد و مردم را در تنگنا قرار داده بود و از سوی دیگر کشور در تمامی ابعاد وابسته به غرب و شرق قرار داشت.

پزشکان خارجی سهم مردم از حوزه درمان در زمان شاه
در زمان قبل از انقلاب پزشکان پاکستانی و هندی آن‌هم در کلان‌شهرها برای درمان مردم حضور داشتند؛ اما امروزه به برکت انقلاب اسلامی و گسترش روزافزون دانشگاه‌ها شاهد افزایش مراکز بهداشتی و درمانی در دورترین نقاط و مناطق صعب‌العبور هستیم.

به دلیل نبود راه مناسب و یا گران‌بودن خدمات درمانی و دارویی مردم مشکلات جدی در حوزه بهداشت و درمان داشتند و سلامت آنها در زمان پلوی همواره مورد تهدید قرار داشت.

اما با پیروزی انقلاب اسلامی و روی کار آمدن نظام بر پایه اسلام در نقاط صعب‌العبور خانه بهداشت و مراکز درمانی دایر و با استقرار پزشک و داروخانه مردم در این زمینه مشکل ندارند چرا مه دسترسی به پزشک و دارو به‌آسانی انجام می‌شود.

کاهش چشمگیر میزان مرگ‌ومیر مادران باردار در دوران انقلاب
در زمان رژیم پهلوی میزان مرگ‌ومیر مادران باردار و کودکان بسیار مشهود بود؛ اما با روی کار آمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران میزان مرگ‌ومیر مادران باردار و کودکان کاهش چشمگیری داشته است.

مردم در زمان شاه برای درمان به شهرهای دیگر مراجعه می‌کردند و علاوه بر رنج بیماری رنج سفر را نیز متحمل می‌شدند؛ اما حال به برکت انقلاب اسلامی و با انجام پروژه‌های عمرانی و خدماتی در حوزه بهداشت و درمان حتی در روستاها نیز خانه بهداشت و مراکز درمانی فعال هستند که می‌توان گفت کارنامه انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان بسیار درخشان است.

امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سراوان که به زادگاه خورشید ایران معروف است دو بیمارستان فعال و بیش از ۹۰ درصد مراکز جامعه سلامت شهرستان دارای پزشک هستند که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

بیش از ۹۰ درصد مراکز جامع سلامت دارای پزشک هستند
در همین راستا سعید مساعد سرپرست شبکه بهداشت و درمان سراوان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و در راستای تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، بیان کرد: ما فرزندان انقلاب هستیم و باید با خدمت به مردم دین خود را به انقلاب و مردم ادا کنیم و شرمنده اعتماد مردم نباشیم.

وی افزود: تلاش‌هایی امام خمینی (ره) و بزرگان انقلاب باعث شد تا با پیروزی انقلاب به دستاوردهای بزرگ به‌خصوص در بهداشت و درمان دست پیدا کنیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سراوان ادامه داد: از برکات انقلاب اسلامی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که بیش از ۹۰ درصد خانه‌های بهداشت حتی در دورترین مناطق مرزی تجهیز شده‌اند و دارای پزشک هستند.

مساعد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سراوان به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران دو بیمارستان رازی و ایرانمهر در قسمت درمان و در دورترین نقاط سطح شهرستان در خانه‌های بهداشت تجهیز و پزشک مستقر هستند.

وی تصریح کرد: بیمارستان ایرانمهر بیمارستان فوق‌العاده مجهز و بالقوه است؛ بخش داخلی زنان و مردان، سی‌سی‌یو و اورژانس آن فعال و در تلاش هستیم با تزریق نیرو به بیمارستان ایرانمهر مشکل کمبود نیروی انسانی این بیمارستان مرتفع و خدمت‌رسانی به مردم به نحو احسن صورت پذیرد.

تلاش برای رفع مشکلات حوزه درمان در دستور کار قرار دارد
سرپرست شبکه بهداشت و درمان سراوان گفت: بیمارستان رازی بیمارستان مادر است و در کنار بیمارستان ایرانمهر باید به مردم خدمت‌رسانی کند؛ چون هدف از بیمارستان دوم این نبوده که صرفاً بیمارستان جایگزین باشد.

مساعد تصریح کرد: ما منکر نواقص و مشکلات در حوزه بهداشت و درمان در زمینه کمبود نیرو و یا تجهیزات نیستیم، تلاش می‌کنیم تا این مشکلات رفع شود و خدمت‌رسانی به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی که بر پایه مردم شکل‌گرفته به نحو مطلوب انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در مدت یک‌هفته‌ای که متصدی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان را برعهده گرفته‌ام از مراکز بهداشتی، درمانی، بیمارستان‌ها و آزمایشگاه مرکزی بازدید انجام داده و مشکلات، معضلات و مطالبات کارکنان را مورد بررسی قرار داده‌ام و تلاش دارم با همکاری و حمایت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان این مشکلات را مرتفع سازیم.

انتهای خبر/

 
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 27234
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *