800
۰
کارشناس مسائل سیاسی:

حمله به تاسیسات نفتی آرامکو تودهنی بزرگ به عربستان و حامیانش بود/ یمن تعهد انسانی و اسلامی را رعایت کرد

عیسی نکویی گفت: وحدت و انسجام میان انصار الله یمن و دیگر گروه های مردمی موجب شد تا تو دهنی بزرگی به عربستان سعودی و حامیان زده شود.
حمله به تاسیسات نفتی آرامکو تودهنی بزرگ به عربستان و حامیانش بود/ یمن تعهد انسانی و اسلامی را رعایت کرد
 عیسی نکویی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با شستون در خصوص پاسخ نظامی یمن به تجاوزات عربستان سعودی، بیان کرد: سالهاست که عربستان با حمایت و پشتیبانی استکبار جهانی با موشک مردم یمن را به خاک و خون کشیده است.

وی افزود: با انسجام نیروهای مردمی و مدیریت مطلوب انصارالله پاسخ قاطع به تجاوزات عربستان سعودی داده شد، تا درس عبرتی باشد برای تمامی متجاوزانی که به دنبال نابودی مردم مظلوم یمن هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: هر روز شاهد ایثار، فداکاری، جانفشانی و از خودگذشتگی بیشتر مردم یمن مقابل تجاوزگری های عربستان هستیم، پاسخ نظامی به تجاوزات عربستان با هدف قرار دادن تاسیسات آرامکو  تو دهنی بزرگ در وهله اول به عربستان و حامیان آن بوده است‌.

نکویی تصریح کرد: یمن می توانست مانند عربستان سعودی انسانیت را زیر پای بگذارد و مردم عربستان را موشک باران کند اما در چارچوب حد و مرزی که اسلام مشخص کرده، رفتار کرد که این موضوع قدرت بالای رعایت حقوق بشر و قدرت انسانی یمن را نشان می دهد.

وی اذعان کرد:  یمن در هدف قرار دادن تاسیسات آرامکو به تعهد انسانی، دینی و اعتقادی خود عمل کرد و مانع کشتار مردم عربستان سعودی شد.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: پس از پاسخ نظامی یمن به عربستان سعودی، آمریکا به دنبال قطع نامه بود تا بتواند فشار ایجاد شده ناشی از هدف قراردادن آرامکو را کم بکند که این رفتار همیشگی آمریکاست تا بتواند با انجام یک تاکتیک زمان خردایداری کرده و در موقعیت مناسب بار دیگر به وسیله عربستان سرکوب گری خود را در یمن ادامه دهد.

نکویی گفت: در برخی از مواقع باید مقابل به مثل کرد تا اقتدار کشور حفظ شود، یمن برای به زانو در آوردن عربستان سعودی پاسخ نظامی متقابل داد، تا به کشتار مردم کشورش توسط آل سعود و سران کفر پایان دهد.

انتهای پیام/
يکشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 25028
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *