800
۰
امام جمعه اهل سنت سراوان:

جمهوری اسلامی ایران بر پایه شریعت اسلام استوار است/عدالت از اهداف والا در حکومت اسلامی

مولوی سید عبدالصمد ساداتی گفت: بر خلاف خواست استکبار جهانی ملت ایران به اتفاق آرا جمهوری اسلامی که بر پایه شریعت اسلام اسلام است را برگزیدند.
جمهوری اسلامی ایران بر پایه شریعت اسلام استوار است/عدالت از اهداف والا در حکومت اسلامی
مولوی سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: ملت ایران نظام اسلامی را دوست دارند؛ برخلاف خواست استکبار جهانی که به دنبال حکومت سکولار و بی دین بودند ، ثابت کردند و به اتقاق آرا در دوازدهم فروردین ماه جمهوری اسلامی را برگزیدند که بر پایه جمهور مردم و شریعت اسلام استوار است.

وی افزود:  عدالت از اهداف والا در حکومت اسلامی است، از این جهت امام راحل، در پیامی به مناسبت روز جمهوری اسلامی فرمودند: مبارک باد بر شما، چنین حکومتی که در آن اختلاف نژاد و سیاه و سفید و ترک و فارس و کُرد و بلوچ مطرح نیست. همه برابرند. فقط و فقط کرامت، در پناه تقوا و برتری به اخلاق فاضله و اعمال صالحه هست و تفاوتی بین زن و مرد و بین اقلیت های مذهبی و دیگران در امر اجرای عدالت نیست. 

امام جمعه اهل سنت سراوان ادامه داد: قیام جمهوری اسلامی برای عدالت و حمایت از محرومان و اقشار آسیب پذیر جامعه بر اصل عدالت با پشتوانه عظیم مردمی، هزاران شهید و جانباز و خانواده صبور شهدا پایه گذاری شده است، لازم است که همگان و به ویژه مسئولین امر به قانون اساسی به عنوان یک میثاق ملی عمل کنند.

مولوی ساداتی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی از دست آوردهای مهم انقلاب است و از آرمانهای امام انقلاب، تحقق جمهوری اسلامی به معنای واقعی است.

وی تصریح کرد: استقرار عدالت اجتماعی و کم شدن فاصله طبقاتی، رفع تبعیضات و حمایت از محرومان و فقرستیزی از اهداف مهم امام راحل بود که در سخنان و پیام ها و توصیه ها همواره به آن تاکید داشت و خود ایشان نیز در زمان حیات خود  زندگی در خانه محقر را برگزیدند و نیز مقام معظم رهبری که ساده زیستی اختیار کرده اند ، مورد توجه مسئولین امر قرار گیرد.


انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 25077
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *