800
۰
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری سراوان:

کوهک، شرقی ترین نقطه کشور ایران/روستای هدف گردشگری کوهک اولین نقطه طلوع خورشید+تصاویر

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری سراوان گفت: کوهک، یکی از روستاهای هدف گردشگری و نمونه شهرستان سراوان است که مطالعات تکمیلی آن در سال 1391 به پایان رسیده است.
erhgse
erhgse
به گزارش شستون، روستای کوهک به عنوان یکی از روستای های هدف گردشگری  در فاصله 90 کیلومتری شرق شهرستان سراوان واقع شده است و به لحاظ گردشگری نقطه حائز اهمیتی است.

الهی بخش رئیسی، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان سراوان در گفت و گو با خبرنگار شستون با بیان اینکه روستای کوهک شرقی ترین نقطه کشور ایران است، گفت: کوهک با غربی ترین نقطه ایران در آذربایجان غربی یک ساعت و هفده دقیقه اختلاف ساعت دارد.
وی روستای هدف گردشگری کوهک را اولین نقطه طلوع خورشید در کشور ایران دانست و اظهار داشت: گردشگران زیادی برای دیدن شرقی ترین نقطه ایران به این روستا سفر می کنند.
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری سراوان با بیان اینکه بخشی از مرز پاکستان و ایران را در فاصله ده کیلومتر رودخانه ماشکیل(ماشکید) تشکیل می دهد، عنوان کرد: رودخانه ماشکیل یکی از طولانی ترین رودخانه های ایران است که از کوه های بیرگ در 98 کیلومتری غرب سراوان سرچشمه گرفته و تا روستای کوهک و در فاصله ده کیلومتر، هم مرز ایران و پاکستان امتداد دارد.



وی تپه مهتاب خزانه، ساختمان قدیمی گمرک، قبرستان های قدیمی و قلعه کوهک را از آثار تاریخی کوهک عنوان کرد و بیان داشت: وجود نخلستان های باریک و مرتفع به نام دانک از باشکوه ترین ویژگی های خاص روستای کوهک است.
رئیسی با بیان اینکه گمرگ کوهک فرصت خوبی برای رونق اقتصادی و گردشگری است، تصریح کرد: خواسته دیرینه مردم سراوان این است که گمرک کوهک گسترش پیدا کند.
وی در پایان گفت: جاده سراوان به کوهک یک جاده آسفالته و قابل دسترسی است.
انتهای پیام/1675
 
 
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 2498
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *