800
۰
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سراوان:

زامور یا ایشک، گیاهی دارای میوه نعل اسبی /گیاه زامور یک تونیک بسیار قوی است+تصاویر

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سراوان گفت: در هند از ریشه گیاه زامور برای معالجه تب و به عنوان تونیک قوی استفاده می شود.
rgeag
rgeag
به گزارش شستون، تونیك‏ها، اختصاصا اثر محرك جریان خون در عروق پوستی را دارند و با استفاده از آنها خون به سطح پوست متوجه می‏شود. و در نتیجه پوست بهتر تغذیه می‏كند. محلول‏های قابض یا تونیك چربی‏های اضافی پوست را كم كرده و باعث تنگ‏شدن و جمع‏شدن منافذ باز پوستی می‏شود.
محمد رفیع دهقان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سراوان در گفت و گو با شستون با بیان اینکه گیاه زامور یک پیچک در پایه است، گفت: میوه این گیاه به شکل نعل اسب و دانه های آن دارای آلبومن فراوان است.
وی سنگال، عربستان، شبه جزیره هند و ایران را محل انتشار این گیاه دانست و افزود: این گیاه در بندرعباس و بلوچستان و بخشی از سراوان رویش می کند.
رئیس منابع طبیعی وآبخیزداری سراوان با بیان اینکه گونه های c.japonicus  وc.thunbergil   در چین و ژاپن رویش می کنند، اظهار داشت: در هند از ریشه گیاه زامور برای معالجه تب و به عنوان تونیک قوی استفاده می شود.
وی در ادامه گفت و گو افزود: ریشه این گیاه در چین و ژاپن از طول به چهار قسمت تقسیم و به بازار عرضه می شود.
دهقان کالومبین، پالماتین، آلکالوئید، پلوزین، سانگولین و آماروئید کالومبین را از ترکیبات این گیاه دانست و بیان داشت: گونه ای با نام علمی C.Villosus  در بلوچستان می روید.
وی در پایان با بیان اینکه این گیاه یک گیاه بالا رونده از درختان مجاور است، اذعان کرد: از گیاه زامور برای درمان روماتیسم و بیماری های ریوی استفاده می شود.


انتهای پیام/1675
 
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 2615
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *