800
۰
۱
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سراوان:

اشوارک، درمانی برای حراجت حلق و گلو/جام گل معکوس برای رفع تشنگی+ تصاویر

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سراوان گفت: از جام گل گیاه دارویی اشوارک به صورت معکوس برای رفع تشنگی در بیابان استفاده می شود.
thjrfjh
thjrfjh
محمد رفیع دهقان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سراوان در گفت و گو با خبرنگار شستون با بیان اینکه گیاه داروی اشوارک درخچه ای کوچک است، گفت: در بلوچستان این گیاه را با نام محلی اشوارک می شناسند.
 
وی با بیان اینکه گلهای این گیاه سفید و کمی معطر می باشند، افزود: این گیاه در ایران در جنگل های نیمه حاره جنوب شرق دیده می شود.
 
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سراوان هندوستان، افغانستان، عربستان و ایران را از کشورهای محل انتشار این گیاه عنوان کرد و اظهار داشت: در گیاه شوارک ترکیب شیمیایی آلکالوئید شناسایی شده است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه دم کرده برگ های این گیاه درمان مناسبی برای جراحت های حلق و گو است، تصریح کرد: از میوه نارس اشوارک برای رفع برق گرفتگی چشم و آفتاب زدگی استفاده می شود.
 
دهقان کاهش دهنده تب، رفع جوش، رفع تاول های کوچک دهان، تسکین دردهای مفصلی مزمن و رفع رماتیسم را از خواص دارویی گیاه اشوارک عنوان کرد و اذعان داشت: از جام گل گیاه دارویی اشوارک به صورت معکوس برای رفع تشنگی در بیابان استفاده می‌شود.
 
وی در پایان گفت: درهنگام دندان درآوردن کودکان مخلوط شیره گیاه اشوارک با شیر در درمان جوش های لثه مفید است.


 
انتهای پیام/1675
 
 
 
 
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 3651
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


نظر مخاطبان
و
Iran, Islamic Republic of
چه جالب