800
۰
مدرس حوزه علیمه سیب و سوران مطرح کرد

اتحاد ملت غیور ایران مقابل کفر مهم ترین پیام قیام ۱۵ خرداد/ اسلامی و مذهبی بودن حرکت ۱۵ خرداد

مدرس حوزه علمیه شهرستان سیب و سوران با اشاره به اینکه قیام 15 خرداد یک حرکت اسلامی و مذهبی بوده است، گفت: مهم ترین پیام این حرکت اتحاد و همدلی ملت غیور و شهید پرور ایران مقابل ظلم و ستم بوده است.
ل
ل
مولوی ابراهیم جهانی مدر حوزه علیمه شهرستان سیب و سوران در گفتگو با شستون با اشاره به اینکه قیام 15 خرداد در سال 1342 رخ داده است، اذعان داست: این قیام پیام اتحاد و همدلی مردم جمهوری اسلامی ایران در واکنش به دستگیری امام خمینی (ره) را به جهانیان مخابره کرد.
وی همچنین افزود: این قیام هشداری برای سایر ملت ها است که مردم ایران به رهبری معمار کبیر انقلاب علیه ظلم و ستم قیام کردند که نقطه عطفی را در تاریخ معاصر به یادگار گذاشتند.
مدرس حوزه علمیه سوران با بیان اینکه هرکجا ملت ها با همدیگر علیه ظلم متحد باشند، قطعا پیروز خواهند شد گفت: ملت مسلمان و جان برکف ایران در اعتراض به دستگیری امام خمینی(ره) به دست دژخیمان رژیم شاهنشاهی، با حضور گسترده در خیابان های تهران، ورامین و قم، خواهان پایان یافتن رژیم منحوس شاهنشاهی و برپایی حکومت اسلامی در ایران شدند.
مولوی جهانی خاطر نشان کرد: متحد بودن مردم مقابل کفر یکی از مهم ترین پیام های قیام 15 خرداد  ملت غیور  ایران است و همچنین تبعیت از رهبری چرا که اگر در آن زمان مردم از رهبر پیروی نمی کردند، پیروزی حاصل نمی شد.
وی با اشاره به اینکه بی شک قیام 15 خرداد حرکت اسلامی، مذهبی و خداجویانه ملت مسلمان ایران بوده است، اضافه کرد: در آن زمان ماهیت منحوس رژیم پهلوی برای ملت متدین و شهید پرور ایران نمایان شده بود و هیچ جایگاهی بین مردم ستمدیده و رنج کشیده ایران نداشت.
 
شایان ذکر است نیروهای رژیم شاهنشاهی در سحرگاه روز 15 خرداد به منزل امام خمینی (ره) حمله ور شدند و ایشان را به زندانی در تهران منتقل کردند.
دژخیمان رژیم پهلوی به دلیل سخنرانی امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه قم به مناسبت روز عاشورا و همچنین پرده برداشتن از ماهیت و جنایات شاه، آمریکا و اسرائیل، ایشان را دستگیر کردند.
بازاریان، کشاورزان، دانشگاهیان، کسبه ها و دیگر مردم غیور ایران در آن روز با پوشیدن کفن و حضور گسترده در خیایان ها با شعار " یا خمینی یا مرگ" وارد خیابان ها شدند که خیابان های ورامین با رگبار مسلسل های رژیم شاهنشاهی به حمام خون مبدل شد. از آن روز به بعد این روز در تقویم ایران تعطیل رسمی اعلام شد.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب: 7154
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *