800
۰
آخرین تحولات میدانی سوریه؛

ادامه پیشروی‌ها در شرق منطقه راهبردی خناصر/ نیروهای جبهه مقاومت به ۱۰کیلومتری جنوب غرب مسکنه رسیدند+ نقشه میدانی

در حال حاضر، نیروهای عملیاتی جبهه مقاومت خود را برای پاکسازی روستاهای شرقی از جمله «رسم الحمام، جب العلی، عقیله و قلیعه» آماده می‌کنند.
rheshes
rheshes
به گزارش شستون؛ رزمندگان جبهه مقاومت عصر امروز عملیات جدیدی را پس از یک ماه وقفه در محور شرقی منطقه خناصر در جنوب استان حلب آغاز کردند.
پس از درگیری های سنگین چند ساعته در این محور، نیروهای جبهه مقاومت تواستند با عقب راندن عناصر تروریستی، روستاهای « شریمه، عطشانه، رسم العسکر» را در شرق خناصر بازپس بگیرند.
در این عملیات که نیروهای فدائیان قدس نقش ویژه ای را در پاکسازی مناطق ایفا کردند، تعدای  از ارتفاعات مشرف بر منطقه راهبردی خناصر از وجود عناصر تروریستی پاکسازی شد.
با آزادسازی این مناطق، نیروهای جبهه مقاومت از حومه شرقی منطقه خناصر به ۱۰ کیلومتری نیروهای مستقر در حومه جنوب غرب شهر مسکنه رسیدند. ۷۰ تن از تروریست ها در جریان این درگیری های نفس گیر کشته و زخمی شدند.
 

در حال حاضر، نیروهای عملیاتی جبهه مقاومت خود را برای پاکسازی روستاهای شرقی از جمله « رسم الحمام، جب العلی، عقیله و قلیعه» آماده می کنند. نیروهای فدائیان قدس، در یک ماه گذشته هم ارتفاع راهبردی « العلم» و رشته کوه های « طویحینه» را در شرق منطقه خناصر از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کرده اند.
نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه درصدد هستند با پاکسازی مناطق شرقی خناصر، خود را به نیروهایی برسانند که از جنوب دریاچه الجبول در حال پیشروی به سمت خناصر هستند.
با پاکسازی مناطق جنوبی دریاچه الجبول و شرق خناصر، نیروهای جبهه مقاومت در دو محور به یکدیگر می رسند و در نهایت عملیات برای پاکسازی حومه جاده راهبردی « اثریا - خناصر» آغاز می شود تا حملات گروه تروریستی داعش به این جاده راهبردی برای همیشه پایان یابد و امنیت انتقال نیرو و تجهیزات از مرکز سوریه ( دمشق) به شمال ( شهر حلب) به طور کامل تامین می شود.
منبع: دانا
پنجشنبه ۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 7581
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *