800
۰
در همایش دختران آفتاب مطرح شد

دوران جاهلیت دختران را مایه ننگ جامعه می دانستند/ اسلام برای بانوان ارزش قائل شده است

امام جمعه موقت شهرستان سراوان در همایش دختران آفتاب گفت: در زمان جاهلیت، اعراب دختران را مایه ننگ جامعه می دانستند و آنان را زنده به گور می کردند.
f
f
به گزارش شستون، همایش دختران آفتاب به همت حوزه مقاومت فاطمه الزهرا(س) بسیج خواهران، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره) و کانون زنان بلوچ در سالن الغدیر آموزش و پرورش شهرستان سراوان برگزار شد.
سرهنگ پاسدار محمد پودینه فرمانده سپاه شهرستان سراوان در این همایش ضمن شادباش روز ولادت حضرت معصومه(س)،
بر لزوم ترویج ارزش های اسلامی وفرهنگ اسلامی به تناسب میان بانوان و خانواده ها تأکید کرد چرا که آسیب پذیر قشر جامعه بانوان هستند.
وی از حضرت خدیجه(س)، حضرت مریم و آسیه که در قرآن از آنها یادبرده شده،  به عنوان اسوه و الگوی دختران اشاره کرد که باید رفتار و زندگی آنان سرلوحه زندگی بانوان قرارگیرد.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مرادی امام جمعه موقت و رئیس عقیدتی و سیاسی هنگ مرزی شهرستان سراوان با اشاره به جایگاه دختر در اسلام، گفت:  در دوران جهالت اندکی قبل از بعثت پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد(ص)، باور غالب جامعه بر این بود که جنس زن مایه ننگ است.
وی با اشاره به اینکه جامعه در آن زمان از دختر نفرت داشت، افزود: اعراب جاهلیت دختران را بدون کفن و زنده داخل  گور می کردند.
امام جمعه موقت شهرستان سراوان ادامه داد: در آن زمان اسلام ارزش والایی برای زنان قائل شد که برای برابری زن و مرد بر پیامیر اسلام آیه نازل شد.
حجت الاسلام والمسلمین مرادی با توجه به اینکه خوش قدم ترین زنان آنانی هستند که فرزند اول آنها دختر باشد، به دختران توصیه کرد تا به خود افتخار کنند و مانند آن دختران محجبه ای باشند که مورد تحسین حضرت محمد(ص) قرار گرفته اند.
وی حیا را سرچشمه تمامی زیبایی ها دانست و اظهار داشت: پیامبر خدا(ص) همواره برای داشتن حیا تأکید می کرده اند چرا که حیا یک نوع دگرگونی است که دروجود فرد ایجاد می شود که وی گناه را درک کند.
همچنین اجرای موسیقی سنتی، اجرای نمایش، مقاله، مسابقه، از دیگربرنامه های این همایش بود.
لازم به ذکر است که در همایش دختران آفتاب از دختران محجبه و فعال در صحنه های اجتماعی، ورزشی، سیاسی و فرهنگی شهرستان با اهدای لوح تقدیر و جوایز ارزنده تجلیل شد.
همچنین به آنهایی که به القاب و نام حضرت معصومه مزین بودند نیز به قید قرعه جوایزی اهدا شد.
 در حاشیه این همایش نیز نمایشگاه کتاب نیز برپا شده بود که مورد بازدید حضار قرار گفت.
 

 

 

 

 

 
 
انتهای پیام/ 1319
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 8009
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *